Kertoa vai jättää kertomatta?

Vierailija

Kysymys kuuluu: Missä vaiheessa kannattaa kertoa miehelle, että on neitsyt? Vai olisiko se parempi jättää kertomatta?

Jos kuvitellaan, et jossakin kahvilla tapaa jonkun jonka kanssa juttu luistaa ja mies päättää pyytää illan päätteeksi vaikka omalle kämpilleen "jatkoille".. Eihän nyt siinä vaiheessa voi sanoa, että "Mielelläni tulen, mutta olen neitsyt.. eiköhän mennä.." En oikeen saa sitä kuvaa päähän, et missä vaiheessa tommoinen ns. ilmoitus pitää sanoa, vai pitäiskö se sit vaan jättää sanomatta?
Toinen vaihtoehtohan olisi se, että pitäiskö se sanoa siinä vaiheessa, kun hommat on siellä makuuhuoneen puolella.. Siellä sitten kuiskaa korvaan "Olen neitsyt" - Pelästyisköhän mies siinä ja hommat jäis kesken vain toisinpäin?

Kertokaahan omia näkemyksiänne tai kokemuksianne tänne!

Kommentit (12)

Vierailija

Aina kannattaa kertoa, koska muuten mies ei osaa olla varovainen ja ensimmäisestä kerrastas voi tulla todella tuskallinen. Parempi että mies tietää ja osaa siis vähän varautua.
Neitsyydestä kertomiselle ei ole mitään tiettyä hyvää ajankohtaa, mutta mieluumminhan siitä keskustelee sitten vaikka siellä miehen kämpillä.
Eikä miehet yleensä pelästy tollasta tietoa..tietysti kyllä riippuu vähän miehestä.

Itse ainakin aikoinaan kerroin miehelle olevani neitsyt ja hän tuntui innostuvan vain enemmän. Joku hieno asia siinä on miehille, että saa viedä naisen neitsyyden... Ihan kuin olisi enemmän mies silloin :o

Vierailija

Olen samaa mieltä starlightin kanssa. Jo oman mukavuuden takia kannattaa kertoa. Itse tein virheen, etten kertonut. Suurin syy itselläni oli, että olin jo 27-vuotias ja asia hävetti. Miehelle ei varmaan tullut mieleenkään että voisin olla neitsyt. Sinä olet kuitenkin varmaan paljon nuorempi.

Vaikka olin ihastunut mieheen, niin erittäin kivuliasta oli koska jännitin niin paljon. Olisin varmaan ollut paljon rentoutuneempi, jos olisin ollut avoin neitsyydestäni ja mies olisi tosiaan voinut ottaa asian huomioon.

Itse kertoisin asiasta silloin, kun hommat alkavat mennä siihen suuntaan, että _se_ on käsillä. Ja kun tiedät, että kyseessä on oikea ihminen, jolle varmasti haluat neitsyytesi menettää.

Vierailija

MMukava lukea tällaisia viestejä, lisää lisää!

Olen joo nuorempi, jotenki tuntuu et ei mulla ole se etten ku uskaltaisia tai hävettäisi olla neitsyt. Olen ylpeä ennemminki siitä että vielä 18- vuotiaana olen mitä olen.. Toisin ku kaverini ovat kihloissa tai muuten vaan menettänyt neitsyyden joskus 12- 15 vuotiaana..

Oli joo, silloin 16- vuotiaana hieman paineita kun kaveri kaverin jälkeen sanoi innoissaa, ettei ole enään neitsyt.. Mutta mitä siitä iloitsemaan, en minäkään olis neitsyt jos menisin kenen tahansa kanssa... vaikka en mä nyt tässä sitä "oikeaa" odota.. Se mies tulee sit vastaan ku on tullakseen. Toivottavasti.

Nyt alan pikkuhiljaa uskoa siihen, että ne miehet tahtovat myös kuulla sen.. ettei tuu mitää ongelmia sit makkarin puolella... Onkohan näin? - Kerro mielipiteesi tai tarinasi!

Vierailija

Ei ole mitenkään harvinaista että 18-vuotias nainen on neitsyt, joten asian voi ja kannattaa sanoa sopivassa tilanteessa. Lähdetään vaikka siitä että mikäli tilanne olisi menossa suuntaan jossa todennäköisesti toinen odottaa johtavan seksiin, mikä on oma kantasi. Jos itsekin haluat seksiä niin parasta olisi varmaan antaa tilanteen edetä lämmittelyihin ja siinä sitten sanoa että "olen vähän kokematon näissä asioissa, olethan herrasmies ;)" sellaisella leikkisällä sävyllä.
Jos haluat ennen seksiä tutustua paremmin niin asiasta kannattaa mainita ennenkuin tilanne etenee kuumaan touhuun koska oletettavasti miestä voi vituttaa kun nainen yhtäkkiä päättääkin lopettaa kesken. Silloin kannattaa sanoa suoraan miehelle että et halua vielä seksiä ja perustella se samantien sillä että olet kokematon.

Älä missään nimessä pidä miestä pimennossa neitsyydestäsi. Moni mies on todella otettu kun pääsee olemaan naisen ensimmäinen.

Vierailija

Itsekin olin siinä 18vuoden iässä, kun neitsyyteni menetin. Kaverithan tosiaan alkoi siinä 15vuotiaina kertoa viikonloppu seikkailuistaan ja samaan aikaan omissa ajatuksissa pyöri aina "no ainakaan en ole helppo nakki ja hyppää jokaisen miehen syliin, joka vain mut suostuu ottamaan".

Ja useimmat miehet siis ihan todella oikein haluaa kuulla naisen olevan neitsyt. Ja ainahan asiasta voi Chun esimerkin mukaan sanoa hieman leikkisään sävyyn, sehän voi mahdollisesta nostaa tunnelmaa vielä ennestään. Ja jos jättää kertomatta, voi miehellekin tulla hieman huono itsetunto jos nainen näyttää seksin aikana ja myös hieman sen jälkeen kärsivältä.

Mieluummin kertoa kuin katua. Jos mies siitä kauhistuu, niin kauhistukoon. Meri on täynnä kaloja :)

Vierailija

"Meri on täynnä kaloja."

Voi, että te naiset osuitte sitten oikeaan! :D Kiitos viesteistänne,

Lisää saa laittaa.. mukava lukea :)

Vierailija

Itsekkin tässä mietin samaa. Kertoa vaiko ei..

Ensimmäistä kunnon suhdetta tässä aloittelen ja näinollen myös ensimmäistä sänkykokemusta(muutakin kun nukkumista).
Kroppa suorastaan huutaa sitä, mutta joku takaraivossa toppailee..
Mun mielestä pitää tuntea toinen kunnolla ennen sänkyyn menemistä ja rakentaa jonkinmoinen tunneside. Ja luottaa toiseen.

Viimeyönä oli ensimmäistä kertaa mun luona käymässä, ja nukkui sohvalla, kun kerroin ettei tänään tapahdu mitään. Sanoi että ihan siitä syystä nukkuu siellä kun kuitenkin alkaa tekemään mieli. Fiksua sinänsä.
Koitin syytä hienovaraisesti kertoa, mutta kaippa se täytyy ratakiskosta vääntää:/

Vierailija

Moooi!

Itse menetin neitsyyteni 17 vuotiaana reilu vuosi sitten siis.:) Aivan ihanalle poikaystävälleni tai sii nykyiselle exälleni,mutta kuitenkin.Oon todella onnellinen, että menetin sen juuri kyseiselle,enkä kelle tahansa.

Mitä tohon kertoako vai ei tulee,niin kerro ehdottomasti!
Ensinnäkin se saattaa sattua sen verran,ettei yhdyntä edes suju,jolloin mies saattaa hieman hämmentyä.. Itsekin kerroin exälleni sillon kuiskaamalla että "ooon neitsyt muuten;P". Hän ei ollu uskoa,eka ei sanonu mtn.. Sitten sanoin uudestaan että: "siis oon oikeesti". Exäni oli aivan innoissaan ja arvosti suuresti että olen neitsyt.:) mm. "WAUuh" kuului monta kertaa hänen suustan kun olin kertonut tämän hänelle.

Joten kannattaa kertoa ehdottomasti miehelle että oot neitsyt.:) Myös sitä kannattaa miettiä kelle sen menettää,sen kerran nimittäin muistaa yleensä koko loppu elämän ajan. Tsemppiä;)

Niin ja itse kertoisin ainakin kämpillä,kun "touhut" ovat alkamassa.:)

Vierailija

Itse menetin neitsyyteni 18 vuotiaana laivalla :D kaikki kaverini olivat olleen ekan kerran jo aikaa sit, ja ite aattelin et jos vaan vähääkään ihana tyyppi löytyy nii nyt lähtee multaki neitsyys. :) tapasin sit laivalla mukavan miehen ja vähän kännissä yks asia johti toiseen. Siinä vaiheessa kun oltiin vaatteita riisumassa sanoin sitten että joo mä oon neitsyt. Jätkä oli vähän ihmeissään ja oli heti että lopetetaanko vai haluatko jatkaa. Halusin sit jatkaa ja ihan hyvinhän se meni :) Mies oli todella hellä ja huomaavainen, ja jos vähääkään sanoin että sattuu niin lopetti heti. Sanoikin itse että haluaa et ekasta kerrastani tulee hyvä, ja sitä se oli :) En kadu tapahtumaa vaikka vähän alkoholia olikin veresä enkä entuudeltaan tuntenut tätä tyyppiä. Eka kerta se on jokaisen kanssa.. Mutta tietenkään ei mitään pidä mennä tekeen jos tuntuu väärältä!! Ihmiset on erilaisia :D
Mutta siis joo kannattaa kertoo! Tai oikeastaan vois kysyy et miks jättää kertomatta..? (:

Vierailija

Kuules nyt tyttö ! Se on HIENO asia olla neitsyt ! Mies arvostaa "puhtauttasi" varmasti 100 prosenttisesti !! ( EN tarkota että olisit likainen neitsyyden menettämisen jälkeen ! )Ei mies pelästy niinkun sanoit.. luulen että päinvastoin! Se sais siitä varmaankin pikkasia kiksejä ! ;D

Voit kertoa sille ajoissa asiasta, ( ehkä se saa sen odottamaan yhteistä seksiänne enemmän ! ) tai vasta juuri ennen tai juuri jälkeen ! Ihan miten vaan.. ei se pelästy eikä mitään muutakaan sellaista.. jos nyt päätät kuiskaa sen korvaan että oot neitsyt ni sillä voi jopa seistä kahta kauheemmin sen työkalu ! ;)

P.S. KANNATTAA KYLLÄKIN KERTOA ASIASTA ETTÄ MIES YMMÄRTÄÄ OLLA VAROVAINEN EIKÄ PÄÄLLEKÄYVÄ ! Kyllä se ymmärtää !

ROHKEUTTA SULLE ! HYVIN SE MENEE !!!

inlööv
Seuraa 
Liittynyt7.1.2012

Menetin neitsyyteni 17-vuotiaana, puoli vuotta sitten nykyiselle, ihanalle poikaystävälleni(ja toivottavasti tulevalle aviomiehelleni). Olimme olleet reilut 2 kk yhdessä. Poikaystäväni tiesi jo seurustelumme varhaisessa vaiheessa minun olevan neitsyt, eikä se ollut hänestä ollenkaan huono asia, päinvastoin ;) Keskustelimme seksiin liittyvistä asioista ja hän kysyi olenko neitsyt. kun vastasin myöntävästi, hän ei paheksunut sitä lainkaan:)

Poika yritti monena yönä päästä housuihini, mutta kielsin häntä menemästä pidemmälle, koska tunsin etten ollut valmis. Poikaystäväni on ihana, ja ymmärsi minua ja sanoi että hän jaksaa kyllä odottaa:) muutaman kerran kieltämisen jälkeen sorruin jopa pyytämään käytöstäni anteeksi, mitä minun ei olisi tarvinnut edes tehdä:) poikaystäväni kuitenkin sanoi että kieltämiseni kertoo ainoastaan siitä että arvostan itseäni ja etten ole valmis hyppäämään kenen tahansa kanssa sänkyyn:) Halusin kerätä lisää luottamusta sekä itseäni että poikaystävääni kohtaan.

Olimme hänen luonaan kun kerroin hänelle olevani valmis:) näin riemun hänen kasvoillaan ja molemmat odotimme iltaan asti :) juttelimme myös ehkäisystä ym. vastuun ottamisesta. Poikaystäväni oli seksin aikana todella huomaavainen ja hellä. Hän oli päällä ja varmisti ettei minuun satu ja että sanon heti jos sattuu vähääkään. Hän halusi ekan kertani olevan ikimuistoinen, sitä se myös oli! ;) hän kysyi haluanko kentien vaihtaa asentoa, mutta kokemattomana en uskaltanut, ajattelin vain pilaavani kaiken. Seksin jälkeen poikaystäväni kertoi, että jos en olisi kertonut, hän ei olisi uskonut minun olevan neitsyt:)

En tiedä menikö juttu vähän ohi aiheen, mutta mielestäni on hyvä kertoa olevansa neitsyt niin poika osaa varautua olemaan hellä:) olen kuullut myös sanottavan osuvasti, mistä tietää olevansa valmis seksiin: ei silloin kun ei pelota lainkaan, vaan silloin kun haluttaa enemmän kuin pelottaa!:)

Vierailija

Kerro ihmeessä ennemmin, ei huono ajatus kertoa juuri ennen h hetkeä, mutta ei mitenkään noloa ottaa asia puheeksi jo aikaisemmin. Luultavasti mies haluaa olla hyvin hellä (tehdä siitä eityisen kerran) ja haluaakin tietää asiasta. Itselläni oli ensimmäinen kerta, ehkä hieman liian nuorena, mutta kumminkin hyvän ystävän kanssa. (Edelleen on sillon tällön sutinaa.) Tärkeää on mun mielestä luottaa toiseen. Tämä kyseinen kaverini sai tietää samana iltana kun se tapahtui, ei kuitenkaan ollut niinkuin useimmilla siinä "riisumis vaiheessa" vaan puhuimme asiasta ennemmin. Olin silti innokas, koska olin myös hyvin ihastunut ja halusin sen tehdä. Kaikki meni hyvin, ei kaduta. Kamalinta olisi jos mies olisi ollut tuntematon tai jos olisin hänen kanssaan riidoissa nyt jälkeempäin, yksi syy siihen varmaan on koska sehän on miehille leuhkimisen aihe. Kunhan kumppani on oikea niin hyvin se menee. Tsemppii, kyllä se oikee hetki kertomiseen sieltä tulee. ;D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat