Pitkittynyttä lämpöilyä

Vierailija

Moi!

Itselläni on sellainen ongelma, että tässä jo kohta kolme viikkoa ollut ruumiinlämpö koholla ja väsynyt fiilis. Lämpöä oli aluksi enemmän, 37,3-37,6 pari päivää. Sitten se jämähti siten, että iltapäivisin on yleensä 37,1 astetta.

Syön terveellisesti ja liikun yleensä kaksi kertaa viikossa enemmän ja joka päivä tulee käveltyä sellaiset 3km arkisin yliopistolle kulkiessa.

Olen yrittänyt olla aloillani ja pois luennoilta pari päivää, mutta mikään ei tunnu auttavan. Välillä olo ei ole edes kovin väsynyt, mutta lämpöä vaan on.. Normaali ruumiinlämpöni on 36,6 suunnilleen.

Nyt olen ajatellut jatkaa normaalia elämää ja käydä taas urheiluharrastuksen parissa, jonka vasta reilu kuukausi sitten aloitin parin vuoden tauon jälkeen ja olen nyt joutunut olemaan pois jo kolme viikkoa. Jos ensi viikolla kävisi koittamassa miltä liikunta tuntuu. Jos yrittäisi vaan unohtaa koko asian ja lopettaa kuumeen mittaamisen. Kuulostaako järkevältä?
Eilen ajattelin sitten käväistä myös opiskelijabileissä ja jaksoin hyvin tanssia ja painaa sinne aamu kolmeen. Ajattelin, että on hyvä rentoutua, jos kuumeilu johtuisikin vain stressistä. Herättyäni tässä päivällä lämpöä on taas jo 37 astetta, tietysti olokin on vähän krapulainen muutenkin, niin en uskalla tästä päivästä sanoa mitään.

Samanlaista ongelmaa oli viime keväänä, jolloin lämpöilyä kesti kuukauden eikä verikokeista ainakaan löydetty mitään. Nyt soitin taas lääkäriin ja seuraavat vapaat ajat olisivat vasta marraskuussa, joten yritän maanantaiaamuna saada päivystysaikaa.

Onko samanlaisia kokemuksia ja onko jotain esim. lääkärikäynneissä selvinnyt?

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla oli saman tyyppistä pari vuotta sitten jonkun aikaa, mutta en itse oikein osannut edes huolestua siitä, ennen kuin syy jo selvisi; klamydia. Tää selvis siis ihan vaan rutiinitarkastuksissa, mutta selitti aika paljon.. Olin ollut jo parin kuukauden ajan todella väsynyt ja oli vähän väliä tunne, että olis kuume nousemassa.

Vierailija

Tämän viestin kirjoituksen jälkeen kävin lääkärissä ja mulla oli poskiontelon tulehdus.
Nyt taas sama vika ja kuumetta jo kaks viikkoa. Antibioottikuuri loppu pari päivää sitten..
Harkitsin nyt nenäkannun ostoa, jos räkä lähtis paremmin. Mutta loppuuko kuume sit siihen, kun lima lähtee?
Ärsyttää kun aloitin juuri rakkaan urheiluharrastuksen ja nyt tulee taas parikolme viikkoa taukoa.
Oon niin väsynyt tähän ikuiseen väsymykseen ja kuumeeseen... viimeks tänään tuli ihan itku,kun en vaan jaksais enää. Pitäiskö taas soittaa lääkäriin, vai mitä pitäis tehdä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat