Miten suhtaudutte poikaystävänne exiin?

Vierailija

Itselläni vähän ongelmia sulattaa asiaa, vaikka suhteesta onkin jo pieni iäisyys. Joten haluaisin kuulla häiritseekö teitä miehenne entiset? Entä kauan siitä/niistä kyseisestä suhteesta on? Kaikkia mahdollisia kokemuksia vaan, jos joku vaikka saisi avattua omat silmäni:/

Kommentit (11)

Vierailija

Ei ihan tietoisesti puhuta eksistä ollenkaan, joten ei ongelmia sulatella eikä häiritse. Tosin mun miehellä ei ole varsinaisia seurustelusuhteita ennen mua, mutta muutama säätö kyllä. Omista eksistäni en kerro mitään, eikä mies kyselekään. Eivät liity meidän suhteeseen millään tavalla, joten miksi pitäisikään puhua.

Vierailija

Mua ärsyttää aivan suunnattomasti jos eksä tulee jossain asioissa esille. Mää en vaan voi sietää että mieheni puhuu eksästään mun aikana sillä se hyvin tietää ettei mua vois vähempään kiinnostaa mitä niiden elämässä on joskus tapahtunu. Oon kyllä sanonutkin että mulle ei tarvi kertoo mitään niiden välisestä elämästä. Ja kerran kännissä ollessaan mieheni on sanonut mua eksänsä nimellä, josta mää raivoistuin aivan täysin! Itselläkin on pari eksää mutten ikinä puhu heistä, sillä ne ovat elämässäni historiaa. En edes halua olla heidän kavereitaan. Mieheni taas haluaa olla kavereita eksiensä kanssa, joka taas ei mahdu omaan kuuppaani millään!(tosin tää on vaan mun ajatusmaailma) Mieheni ja hänen eksänsä suhteesta on kulunut joku parisen vuotta.

Vierailija

Mä taas toivoisin että mies suhtautuisi eksiinsä vähän suopeammin. Hän melkeimpä vihaa yhtä ja muiden kanssa tulee toimeen mutta välttelee kaikkia yhteyksiä. Näin ollen hän ei voi ymmärtää minua joka haluan pitää eksäni edelleen kaverina ja olla yhteydessä.

Miksi ennen niin rakkaasta ihmisestä pitää tulla melkeimpä ventovieras heti jos seurustelu päättyy. Omasta mielestäni se on hirveän surullista.

Vierailija

mun on hyvin vaikea ymmärtää poikaystäväni ystävyyttä hänen exäänsä. He ovat aika hyviä kavereita ja joskus soittelevat ja joskus näkeeki. Mun on vaikea ymmärtää tätä, sillä itellä ei oo vastaavaa tilannetta. Oon saanu lähestulkoon paniikkikohtauksen ko kuulin et ne on nähny, ja meen aina hiljaseks jos kuulen että ne on puhunu ees puhelimessa. Mun on ihan älyttömän vaikea ymmärtää asiaa, VAIKKA tiiänki, että ne on VAIN kavreita. Silti en pysty millään hyväksymään tätä, ja olen jutellu tästä poikaystävälleniki, joka jotenki ymmärtää, mutta taas ei.

Vierailija

Mieheni ei hirveesti oo tekemisissä eksiensä kanssa, mut jos exä soittaa sille niin harmittaa kyllä. En epäile et niitten välillä ois mitään eikä mulla ois syytä olla mustasukkanen, mut silti tulee joskus turhaankin haukuttua sitä naista. Ehkä mua häiritsee ku ne oli melkein 10 vuotta yhessä.

Vierailija

Useimmat entiset tyttöystävät kestän ja pidän heist', mutta on muutamia poikkeuksia, poikaystäväni sattuu olemaan todella hyvissä väleissä erään exänsä kanssa, joka ei muuten haittaisi, mutta kyseinen tyttö mm. haukkuu poikaystävälleni ja yhteisille kavereillemme minua, esimerkiksi iästäni, ulkonäöstäni ym. Vaikka en tytölle mitään ole tehnyt ja tollanen käytös surettaa ja ärsyttää minua):

Vierailija

inaerika: Hirveää tollanen haukkuminen! :( Mä en voi käsittää tollasia ihmisiä jotka tuntematta mustamaalaavat ihmisiä, argh!!

Tiedän mieheni exät, ei sinänsä huolestuta kukaan heistä, eivät ole tekemisissä. Mutta se minua häiritsee, että meidän suhteemme aikana tämä mieheni on mokaillut ja pahasti, ja että ihmiset tulevat kertomaan minulle "Ei hän tuollainen ollut entisiään kohtaan, ei ikinä olisi voinut tehdä tuollaisia asioita!" Joten nostaa itsetunnon korkeuksiin :( Siis kyseessä on pettämistä ja nöyryytystä jne. Tunnen itseni jotenkin epäonnistuneeksi, kun muut vääntävät veistä haavassa. Ihan kuin ei olisi muutenkin ollut jo huono olla noiden asioiden kanssa...

Vierailija
Chu

Miksi ennen niin rakkaasta ihmisestä pitää tulla melkeimpä ventovieras heti jos seurustelu päättyy. Omasta mielestäni se on hirveän surullista.

^^näinpä juuri.. Itse halusin olla vielä kaveri erään miehen kanssa vielä senkin jälkeen kun juttumme oli ohi. Ei varsinaisesti edes seurusteltu koskaan mutta juttua oli kyllä. Tapasin sitten nykyisen kihlattuni ja pysyttiin silti exän kanssa kavereina. No exällehän tämä oli kovempi kolaus kun aluksi arvasinkaan, niin tämä on itse nyt pilannut kaveruutemme.. itteeni harmittaa välillä, koska hänen kanssaan oli helppo jutella ja välillä tuntui kuin meijän välillä ei ois koskaan ollutkaan mitään. Mutta sen teot on todistanu että ei pysty oleen pelkkä kaveri ja nykyään suunnilleen vihataan toisiamme.. ainaki minä sitä :D enkä halua pilata nykyistä suhdettani tollasen tyypin takia.

Poikakaverin exiä en oo paljo nähny. Sen oon kuitenki ihan sattumalta huomannu tietokoneen selaushistoriasta että poikakaverini käy kattelemassa exänsä profiilia ja kuvia facebookissa yleensä silloin kun itse olen muualla. Vähän tietty häiritsee kun aina haikaillaan entisen perään mutta en tosin viitti ottaa asiaa puheeksikaan ettei tulis liian tiukkapipoinen olo :)

Vierailija

Emme puhu existä, kaikki mitä tiedän olen kiskonut puoliväkisin miehestä ulos :D Mutta mietin liiankin usein mieheni ex-vaimoa, vaikka erosta on jo aikaa ja miesystäväni oli se joka päätti lähteä. Monta kertaa kun olemme miehen kanssa olleet jossakin mahtavassa paikassa, mietin onkohan hän käynyt siellä ex-vaimonsa kanssa, tai kun teemme jotain kivaa yhdessä, mietin onko kultani kokenut kenties parempia hetkiä saman puuhan parissa ex-vaimonsa kanssa.
Tiedän, että miesystäväni rakastaa vain minua, eikä minun tosiaankaan tarvitsisi murehtia ex-vaimosta, mutta minkäs nainen sitä itselleen mahtaa.. Vaikka mieheni ei olekaan naiseen enää yhteydessä muuta kun "pakon edessä", vaivaa sekin pieni yhteydenpito minua. Luonnollisesti muut miehen exät ovat niin kaukana historiassa (mies oli useita vuosia naimissa ja olen ensimmäinen tyttöystävä eron jälkeen), että olen heidät sinne suosiolla jättänytkin omaan arvoonsa.

Vierailija

Olen vasta hiljan alkanut seurustella, mutta poikaystäväni ex häiritsee mieltäni. Poikaystäväni seurusteli tämän edellisen tyttöystävänsä kanssa (vain) pari kuukautta, ja he erosivat noin kuukausi ennen meidän suhteemme alkua.

Tämä ex siis jätti poikaystäväni, eikä hän tehnyt sitä kaikkein järkevimmällä tavalla. Koska miekkoseni on fiksu, luotan siihen, että hän osaa kyllä heittää hyvästit edelliselle suhteelle (joka sattui). Eikä hän vaikuta ollenkaan siltä, että haikailisi exänsä perään. Meillä menee hyvin ja olemme samalla aaltopituudella :)

Poikaystäväni pitää edelleen yhteyttä entiseensä, varsinkin facebookin välityksellä. Aluksi olin tästä mustasukkainen, mutta nyt olen alkanut sulattaa asian. He ovat kuitenkin olleet kavereita ennen seurustelua, ja haluavat kai pysyä sellaisina vastaisuudessa. Helpottaa kummasti myös se tosiasia, että tämä ex-tyttöystävä asuu 300 kilometrin päässä meistä :P

Koska olemme vasta alkutaipaleella, haluan kyllä pian keskustella aiheesta. En halua, että asia jää vaivaamaan. En tunne tätä exää ollenkaan, joten en halua määritellä häntä uhaksi.

Vierailija

Poikaystäväni on exänsä kanssa hyvissä väleissä, ja tämä häiritsee minua, vaikkeivät he yhteyttä toisiinsa juuri ollenkaan pidäkään. Sain kuitenkin juuri tietää että he aloittavat muutaman kuukauden päästä samassa työpaikassa, ja ajatus siitä tuntuu sietämättömältä: yhteinen työ, työkaverit, etkot ja jatkot ja illanistujaiset... Jotenkin en voi olla olematta loputtoman epävarma - vertailen itseäni exään, joka on kaunis ja fiksu. En pääse eroon ajatuksesta, että he vielä palaavat yhteen, vaikka poikaystäväni ei ole antanut ymmärtää että hän olisi enää tippaakaan kiinnostunut exästään kuin vain kaverina...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat