Epänormaali, äkillinen fyysinen väsymys

Vierailija

Mulla on nyt parin viikon aikana ruvennut olemaan ihan tajuttoman vaikeaa nousta portaita ja ylämäkiä. Jo normaalit kodin portaat tuntuu liian raskailta, ja kun kiipeän ylös, on pakko päästä istumaan hetkeksi että syke ja hengitystiheys normalisoituu.. Samoin käy ylämäissä. Vaikeaa on myös seisoskelu, tuntuu että pitää istua kun ei jaksa kannatella itseään esim. ruokaa laittaessa. Sitten kun lähden kävelylenkille, mulla on kuitenkin ihan hyvä ja normaali olo ja pystyn kävelemään pitkäänkin, tosin ylämäet on hankalia. Mä en ymmärrä mistä tää voi johtua. Pidin sitä jo hetken ihan normaalina, flunssan jälkeisenä oireena mutta eipä ole loppunut. Syön terveellisesti, olen hoikka ja nuori eikä mitään ongelmia pitäis olla tän suhteen. Ahdistaa ajatellakin, et jos mulla on joku vakava sairaus tai jotain. Mistä vois olla kyse? :S

Kommentit (2)

Vierailija

En nyt halua pelotella mutta ainakin kilpirauhasen vajaatoiminta näkyy tuollaisena väsymyksenä. Poikakaverin äidillä oli ainoa oire ollut tuo voimakas väsymys. Googlettamalla löytyy muita sairauteen liittyviä oireita. Vajaatoimintaa voi siis hoitaa lääkityksellä ja lääkkeiden avulla kykenee normaaliin elämään.

Kyse voi olla kyllä ihan jostain muustakin ja joskus flunssan jälkeiset oireet kestävät todella kauan. Veljellä kesti yli kolme viikkoa ja lääkäri käski häntä vaan odottamaan että se menee ohi ja se menikin sitten pikkuhiljaa.

Jos tuo pidempään jatkuu niin varmaan sinne lääkärille kannattaisi hakeutua.

Aelyn
Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Veriarvot tarkistuttaisin sinuna myös, anemia tai muuten alhainen hemoglobiini voi oireilla myös noin. Sehän ei sinänsä vaarallista ole, mutta vaatiihan se toimenpiteitä mennäkseen ohi, kuten rautatabletit kuurina ja pieniä ruokavaliomuutoksia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat