Terveellisesti lisää painoa?

Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Olisikohan kellään hyviä vinkkejä, kuinka saisi itselleen muutaman kilon lisää painoa, mieluiten kuitenkin suht. terveellisesti? En siis tahdo alkaa vetää roskaruokaa tai muuta.

Pitkäaikainen parisuhteeni oli keväällä todella pahassa kriisissä ja silloinhan murehtiessa sitten paino putosi normipainostani melkein neljä kiloa ja en ole edelleenkään saanut nostettua sitä takaisin. Olen reilusti alipainoinen ja haluaisin hieman lihaa luitten päälle.

Vaikka olen suklaan suurkuluttaja ja pizzaakin menee silloin tällöin, ei paino vaan tahdo nousta. Liikun kuitenkin lähes päivittäin ja syön muuten melko terveellisesti, eli hyviä vinkkejä? :)

Kommentit (4)

Vierailija

Itse olen myös kamppaillut painoni kanssa, tosin tällä hetkellä se on ihan hyvä. Olen vaihtanut makaroonit ja riisit tummiin ja syön pääasiassa enää ruisleipää vaalean sijaan. Olen myös opetellut syömään linssejä koska niissä on proteiinia paljon ja olen koittanut lisätä lihan syöntiä samasta syystä. Myös raejuusto ja maitorahka ovat melko hyviä proteiinin lähteitä. Pähkinät ovat myös hyviä ja tykkäänkin kaikista pähkinöistä(suolaisista, suolattomista, ja etenkin kuorrutetuista)

Ja kun leivälle laittaa margariinia niin ei kannata nuukailla, sama juttu päällisten kanssa. Puuroa syön myös paljon, koska se on täyttävää ja näin ollen parempi opiskelijaeväs kuin esim nuudelit(joita tosin rakastan). Syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä, joskus kolmekin jos aamupuuro lasketaan. Jos en syö aamupuuroa niin mysliä jukurtin kanssa. Muuta en osaa sanoa kuin että syö vähän isompia annoksia, syö useammin, mutta kuitu-ja proteiinirikkaammin. Toivottavasti oli jotain apua:)

Vierailija

Ja sitten se muistui vielä mieleen, että jos valitset ruokakermaa niin älä ota sitä kevyintä. Muutenkin kevyttuotteita ei kannata turhaan ostella. Tosin en tarkoita sitä että joisit punaista maitoa ja söisit voita:D Ja tosiaan, aiemmin en uskaltanut painon putoamisen pelossa käydä juuri edes lenkillä ja nykyään juoksenkin välillä eikä paino tipu:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat