Ehkäisyn lopetus parisuhteessa

Vierailija

Kyseessä on siis ehkäisyrenkaan käytön lopettaminen. Onko ok lopettaa rengas niin, että viimeisin kerta on harrasteltu juuri ennen taukoviikkoa ja nyt on sitten taukoviikko loppumassa. Voinko jättää ehkäisyrenkaan käytön nyt, vai pitäisikö viimeisimmän kerran ja lopetuksen välillä olla pidempi aika?? Aikaisemmin olen lopettanut vasta suhteen päätyttyä, joten olen käyttänyt jonkin aikaa hormonaalista ehkäisyä "turhaan". Nyt tilanne on kuitenkin sellainen, että olen yhä parisuhteessa, mutta hormoneista on päästävä eroon, ei sovi mulle ollenkaan. Jos joku viisaampi ehtisi vastaamaan parin päivän sisällä, sen jälkeen aiheen saa laittaa vaikka lukkoon ja tuhota. Kiitos sille joka antaa neuvoja tilanteeseen!

Kommentit (4)

Vierailija

Lopetin ehkäisyrenkaan käytön samasta syystä vähän aikaa sitten ja olen parisuhteessa. Me harrastimme seksiä vielä tauonkin aikana ilman kondoomia, ja lopetin käytön vain laittamatta uutta rengasta. Koska ehkäisyrenkaan hormoonit estävät munasolua irtoamasta, on mahdotonta että heti lopettamisen jälkeen (jos lopettaa tauon jälkeen oikeaan aikaan) voisi tulla raskaaksi! Ja muutenkin tauon aikanakin voi huoletta harrastaa seksiä. Aloitimme kuitenkin heti kuukautisten jälkeen kondoomin käytön, ja niin kannattaakin tehdä!

Vierailija

Kiitos tosi paljon vastauksesta! Jätänkin nyt sitten laittamatta tuon renkaan, siitä on ollut lähinnä vain harmia, jos olo lähtisi paranemaan hormoonittomana :)Kondomia ollaan suunniteltu käyttävämme kunnes keksii paremman vaihtoehdon, tai siis kun lääkäri keksii et mitä kokeillaan, varmaankin kierukkaa...

Vierailija

Raskaaksi tulon riski on suuri, jos rengasta ei laita ajoissa paikoilleen menkkojen jälkeen, joten en vois todellakaan suositella et taukoviikon oleilis vaan ilman ehkäisyä. Toihan perustuu kai siihen, et siittiöt voi elää useita päiviä. Ite ehdottaisin kumin käyttöä jo heti taukoviikon alusta,eikä vasta sen jälkeen. Ihan varmuuden vuoksi. ;) Ehkäisyasiathan on sellaisia, et niiden kanssa täytyy olla ihan varma, riskejä ei kannata ottaa.

Vierailija

Ehkäisyrengas estää munasolun irtoamisen. Munasoluhan irtoaa vasta 12-14 päivää ennen seuraavia kuukautisia.. Raskaaksi tuloo tarvitaan siittiöiden lisäksi irronnut munasolu. Siittiöt elävät max.5 vuorokautta.. Siitä kun laskee niin kyllä aika varmaa on ettei raskaaksi tule vaikka vielä tauon aikanakin harrastaisi seksiä, mutta niin kuin kysyjä kirjoitti hän oli ollut yhdynnässä viimeksi juuri ennen taukoa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat