Yhdessä mutta yksin(kö)

Vierailija

Hei. Päätin tulla täältä kyselemään mielipiteitä kun ei mikään tunnu auttavan. Elikkäs, olen seurustellut miehekkeeni kanssa hieman yli vuoden, itselläni takana tätä ennen yksi pitkä suhde n.5v pituinen ja hänellä myös pari pidempää suhdetta.
Olen alkanut miettimään missä mättää kun en tunne oloani rakastetuksi enkä halutuksi. Tottakai ensin elämä oli taivaallista ja olin korviani myöten rakastunut mutta nyt tuntuu että kaikki on vaan loppunut. Mieheni ei tällä hetkellä ole töissä, minä olen. Hän ei ole koskaan kotona( asumme siis yhdessä) ja ennen kun tulen töistä on hän kerennyt jo lähteä ja hän tulee illalla myöhään jostain ystäviensä luota. Tunnen että jään ikuiseksi 2. hänen ystävilleen. Toista suhdetta hänellä ei ole, sen tiedän, mutta tuntuu että nämä ystävät ovat se "toinen suhde". Olen yrittäny keskustella tästä asiasta kymmeniä kertoja ja hän on myöntänyt ettei ole viettäny kanssani aikaa yhtään ja on todella pahoillaan asiasta mutta silti muutosta ei tapahdu. Alkoholi kuuluu myös hänen päivittäisiin rutiineihin joka myöskin ärsyttää minua todella paljon. Tunnen olevani umpikujassa kun mikään ei muutu eikä muutosta näy olevan lähimaillakaan. Pitäisikö minun jäädä vai lähteä.. Itse olen ihminen joka tarvitsee suhteessa fyysistä läheisyyttä ja sitä luulin tästä saavani mutta nyt näyttää toiselta. Ymmärrän että jokaisessa suhteessa tulee itsenäistymis vaihe mutta mielestäni silloinki pitäisi muistaa että ollaan yhdessä ja aikaa pitäisi viettää. Olen päättänyt lopettaa jatkuvan "perässä juoksemisen" koska se on aina vain mukamas valitusta ja että hän haluaa olla ystäviensä kanssa eikä tiedä miksi ei viihdy kotona. Rakkautta tunnustellaan joka päivä toisillemme mutta viime aikoina en ole pitänyt sen sanomisesta koska en tunne rakkautta olevan enään fyysisesti. Kaipaan läheisyyttä, mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä, pelkään että tämä ei muutu.

Kommentit (3)

Vierailija

Hei. Itse lopetin kaukosuhteen ihan äskettäin, koska minusta tuntui, että olin suhteessa yksin. Jos välimatkaa on yli 300km niin kyllä minun mielestä suhteen eteen tehdään silloin kaksinverroin enemmän töitä, eikä katota allakasta sopivaa ajankohtaa näkemiseen sen takia koska harrastustoiminta menee edelle. Tunteista ja yhteenmuuttamisesta puhuttiin kun oltiin humalassa mutta selvinpäin olikin eri ääni kellossa. Tulin siihen tulokseen, että parempi olla yksin kun huonossa parisuhteessa, vaikka sattuihan se eropäätös. En ole kuitenkaan katunut päätöstäni. Kunnioita itseäsi ja mieti tarkkaan haluatko jatkaa. Muuten ei pysty täällä neuvomaan, jokainen parisuhde kun on omanlaatuisensa. Tsemppiä :)

Vierailija

Hei, miehestäsi ei saa tekstin perusteella kovin mairittelevaa kuvaa. Työtön, alkoholiin menevä jätkä joka ei nää parisuhteen eteen töitä. Haluatko todella jäädä tuollaiseen suhteeseen? Mielestäni on huolestuttavavaa, jos miehesi ennemmin ryyppää kavereittensa kanssa kuin etsii töitä ja viettää aikaa sinun kanssasi. Haluatko myöskään jäädä ainoaksi vastuulliseksi aikuiseksi, joka tienaa leivän pöytään? Parempia poikaystäviä on maailma pullollaan.. Mutta valinta on tietenkin sinun.

Vierailija

Hei!

Kuulostaa kyllä aika tutulta. Itse olin yhdessä entisen mieheni kanssa melkein 8 vuotta, meilläkin arkeen kuului vahvana alkoholi ja miehen renttu ystävät. Joka viikonloppua odotin ns. kauhulla kun yritin pähkäillä meille muutakin tekemistä kuin lähteä kapakkoihin istumaan.
Monet illat mietin yksinäni ja itkin, että tämmöstäkö minun elämäni sitten on.. Mies tulee päissään kotia reissuiltansa ja lepyttelee minua. No, huonostihan siinä sitten kävi. Ero tuli. Mutta ei nyt pelkästään sen kännäämisen vuoksi, vaan kyllä siinäkin oli syy-seuraus suhde eli mieheni pokas päissään kapakassa hänestä kiinnostuneen horon minun silmieni edessä.
Eli minun neuvoni on, että jos asiat ei muutu tuosta mihinkään, sinuna lähtisin kävelemään jo hyvissä ajoin. Vaikeaahan se on mutta voit saada niin paljon parempaa! Minäkin nimittäin löysin ihanan miehen tässä vast' ikään, johon voi luottaa ja joka aidosti välittää minusta ja minun tunteista! Tsemppiä kovasti sinulle, ja mukavaa syksyn jatkoa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat