Yhden miehen kanssa koko elämä

Vierailija

Ollaan seurusteltu pian vuosi ja molemmat olemme hieman yli parinkympin. Tää mies on kaikessa ensimmäiseni.
Olen jo jonkun aikaa välillä miettinyt millaisia ne muut miehet ovat niin sängyssä kuin muutenkin. Varsinkaan kun tämänhetkinen seksielämämme tuntuu olevan hyvin takkuinen. Poikaystävä kuitenkin sanoo monesti että haluaa olla kanssani loppuelämän, jolloin alan taas miettimään voisinko mä olla vain yhden miehen kanssa kokematta ollenkaan muita miehiä. Tuntuisi kuitenkin ikävältä jättää sen takia, että haluan kokeilla, kun muuten meillä menee hyvin.
En kuitenkaan yhtään tiedä mitä ajatella saatika tehdä. Jos tää on vaan ohi menevää tai sit mietin tämmöstä vielä viidenkin vuoden päästä..?

Kommentit (9)

Vierailija

Hei :) Mulla on ollu joskus samanlaisia ajatuksia ja pakko myöntää et välillä tulee tunne et joskus tulevaisuudessa saattais haluta esim asua yksin (ollaan asuttu nyt 2 kk yhdessä ja seurusteltu n.1,5vuotta ja ollaan 21 ja 22). Rakastan miestäni yli kaiken, mutta luulen et tällaset ajatukset on inhimillisiä. Väliilä kun ahdistaa "loppuelämä yhdessä" toitotukset, sanon et ollaan yhdessä niin pitkään että molemmista tuntuu hyvälle. Ehkä se on koko loppu elämä, ehkä ei.

Mielelläni olisin mieheni kanssa loppuelämäni, se tuntuu ihanan turvalliselta ajatukselta. Esimerkiksi äitini ja isäni ovat olleen 16 -vuotiaista asti yhdessä, joten olen tottunut ajatukseen "elämänmittaisesta suhteesta". Ainut mikä välillä ahdistaa on, ettei unelmamme aina kohtaa. Haluaisin esim käydä ulkomailla ja mieheni ei. Hän haluaa elää päivän kerrallaan ja itse mieluusti suunnittelisin tulevaisuutta.

En nyt yhtään tiiä onko tästä mistään apua, mutta ainut mitä voit ehkä tehdä olla rehellinen sekä miehellesi että ehdottomasti itsellesi :)

Vierailija

Mä olen itse ollut 14-vuotiaasta asti nykyisessä suhteessani ja olemme olleet nyt yhdessä yli kolme vuotta. Mun mies on kans mulle kaikessa ensimmäinen ja mun mielestä on ollut ihanaa oppia asioita yhessä. Mulla taas on päinvastaisesti, että en osaa edes kuvitella itseäni muun miehen kanssa, tuntuu vaan että nykyinen on mulle ainakin se oikea :) Joskus jos on ollut pahoja riitoja ja ajattelisi olla ilman toista, niin se ajatus sattuu tosi paljon.

Mut jokainen parisuhde on erilainen, mun mielestä on ihan normaaliakin tuntea tolleen, kuitenkin jos on nuori, itsellä kyllä ei oo semmosta ollut, oma mies on ihanan turvallinen ja saatan kuvitella koko elämäni hänen kanssaan. Ehkä se kertoo siitä, että on löytänyt sen oikean ihmisen, jonka kanssa haluaa olla ja on hyvä olla. :)

Mut tietusti jos tuntuu et haluaa kokeilla seurustelua muidenkin ihmisten kanssa, niin sit sun täytyy vaan tehdä niin, muuten se voi jäädä kaduttamaan myöhemmin, ettei sit tehnytkään niin... Tsemppiä! :)

Vierailija

Heippa! Itse seurustelin lähes kaksi ja puoli vuotta pojan kanssa, ja samat ajatukset vaivasivat minua jatkuvasti. Syynä saattoi olla myös se, että poikaystäväni oli minulle ensimmäinen, mutta minä en ollut hänelle. Tilanne päättyi meillä lopulta siihen, että tahdoin ensin "vapaaseen suhteeseen" ja sitten erosimme lopullisesti. En ole katunut päätöstäni, sillä asia olisi vaivannut minua muuten aina. Jos tekee mieli tapailla muitakin miehiä ja asia vaivaa, kannattaa erota. Muuten ei koskaan tiedä, onko ruoho aidan takana todella vihreämpää :D. Minun tapauksessani niin oli...

Vierailija

Oon joskus ajatellut että mitä jos eroaisimme. Pelkään, että alkaisin katumaan viikko eron jälkeen. Mun on kuitenkin niin helppo olla hänen kanssaan ja niitä hyviä hetkiäkin on.
Poikaystävä tykkää musta varmaan niiin paljon enemmän kuin minä hänestä. En oikeastaan tiedä rakastanko häntä, ajattelen häntä kuitenkin melkein koko ajan jos ei olla yhdessä. Tänäänkin lähden pariksi päiväksi pois ja tiedän että tulen ikävöimään häntä, mutta onko se vain se läheisyys ja kainalo, jota ikävöin vai se ihminen..

merenneito.
Seuraa 
Liittynyt23.9.2010

Olen miettinyt joskus samaa. Ollaan molemmat toisillemme ensimmäisiä ja seurustelusuhteemme on vakava. Joskus puolen vuoden seurustelun jälkeen aloin miettimään, että entä jos löytyisikin vielä parempi. Ihan kun shoppaillessa, jos jostain kaupasta löytyykin vielä hienommat farkut. Miehiä ei vaan voi valikoida niin kun vaatteita. Tuo aika meni yhtä nopeasti ohi kun alkoikin, mutta olen myöhemmin miettinyt myös, minkälaista jonkun toisen kanssa voisi olla. Nykyään on enää vaikea kuvitella jotain toista. Kaikkeahan varmasti olisi kiva kokeilla, mutta tuskin niistä kovin paljoa hyötyisi. Missään vaiheessa en silti ole ajatellut asiaa, että oikeasti niin tahtoisin. Se on vaan käynyt mielessä.

Sinun ei kannata tehdä nopeita päätöksiä. En suosittele lähtemään hyvästä suhteesta pelkästään sen takia, että haluaa kokea jotain uutta kiehtovaa. Toiset on ihmisiä, jotka tahtoo vähän kokeilla ja saada kokemuksia. Minulle riittää yksi mies maailmassa, en halua enempää.

Vierailija

Itse erosin vasta pitkästä suhteesta. Syynä oli eri elämäntilanteet ja miehen halu kokeilla uusia tuulia, sillä olin hänen ensimmäisensä. Itselläni on jo parikin vakavaa suhdetta takana ja koen että tämä olisi hyvinkin ollut minulle täydellinen elämänkumppani ja rakastan häntä vieläkin. Ero oli tästä huolimatta molempien kannalta ihan hyvä juttu, sillä sain vihdoin pienen oman ja itseni näköisen kodin josta olin jo vuosikaudet haaveillut. Nyt vasta monen avoliittovuoden jälkeen tunnen olevani aikuinen ja vapaa tekemään mitä haluan milloin haluan. Todennäköisesti olisi aina kaduttanut, jos en ikinä olisi saanut asua omillani ja todistaa itselleni että pärjään ilman miestäkin. Jaksan onneksi vielä uskoa että tulen vielä joskus tapaamaan "sen oikean", ja on kieltämättä helpotus että voin aloittaa seuraavan suhteen vakaalta pohjalta ilman epäilyjä ja halua kokeilla mitä muuta voi saada.

jamaika sanoisin että tulet miettimään samoja asioita vielä viidenkin vuoden päästä. Sun pitää vain päättää pystytkö elämään sen kanssa vai et. Jos nyt on kysen ainoastaan sänkyasioista, niin en sinun tilanteessa lähtisi sen takia eroamaan, jos muuten olet onnellinen ja näet teidän yhteisen tulevaisuuden, niin varmaan noihin sänkypuuhiinkin löytyy jotain piristystä :)

Vierailija

Itse olen seurustellun nyt yli vuoden ja tämä on minun toinen vakava suhde. Mieheni ei ole seurustellut ennen minua.
Mieheni sanoo, että haluaa olla kanssani koko loppu elämän ja olen kysynyt, että eikö sulla tee mieli kokeilla toisia? niin mieheni sanoo vaan kylmästi, että ei. Se on ihan hyvä vaan :-D, mutta edellisessä suhteessa kun olin ajattelin itse kans samoin, että en saa kokeilla muita miehiä ja tässäkö tämä sitten on.. Suhteessa tuli ahistava tunne, joten se oli parempi päättää ennen kuin kävi mitenkään pahemmin.
Nykyisessä suhteessa olen todella onnellinen ? En voisi kuvitella elämää enää yksin, mieheni on minulle se oikea : )

Vierailija

Olen todella tyytyväinen että tuli koettua ennen nykyistä suhdetta kaikenmoista. Lähinnä siis muita seurustelukumppaneita ja seksikumppaneita sekä yksin asuminen. Yksin asuminen on ihan luksusta ja haaveilen siitä vieläkin joskus, mutta se menee ohi aina kun saa yhdenkin yön olla yksin. Nyt ei enää kiinnosta uudet kokemukset vaan oma mies :)

Vierailija

Mä ja mun poikaystävä ollaan molemmat toistemme ensimmäiset. Ollaan oltu nyt kaks vuotta yhessä, joista reilu puoli vuotta saman katon alla:) Me ollaan molemmat ihan älyttömän onnellisia, eikä voitais kuvitella elämää ilman toista. Ollaan keskusteltu tästä aina välillä, ja on ihan selvää, ettei kumpaakaan vaan kiinnosta kokeilla mitään muuta, koska ollaan toisillemme ne unelmakumppanit, ja vieläkin enemmän. Oon ihan 100 varma, että poikaystäväni on mulle se oikea, ja ajatukset muista miehistä suorastaan inhottaa. Mä uskon, että jos oikeastikkin olet siis löytänyt sen oikean kumppanin, et edes halua miettiä, millaista olisi toisten kanssa. Sen oikean kumppanin vaan tuntee. Mun mielestä ei myöskään riitä, että suhde on hyvä, vaan sen pitää olla ihana ja tuntua lähes täydelliseltä. Vaikka tietenkin joka parilla on ongelmansa, ne eivät saisi johtaa siihen, että alkaa miettiä, että millaista olisi toisen kanssa. Näin mun mielestäni. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat