Merkonomi opiskelijat ja jo valmistuneet hoi :D

Vierailija

eli tota joo, mihin kaikkialle merkonomi tutkinnon suorittanut voi mennä töihin? :D minne ajattelit hakea/oot jo hakenu töihin? ittelläni vähä hakusessa eikä huvittais istuu k-marketin kassalla :--D

Kommentit (12)

Vierailija

Meille on koulussa mainostettu sitä, että käytännössä jokaisella yrityksellä olisi tarvetta vähintään yhdelle merkonomille. Merkonomeja on siis paljon muuallakin kun juuri siellä k-marketin kassalla, työpaikkoja voivat olla mm. pankit, yritykset, julkishallinnon asiakaspalvelu.. Tuleva työ voi tosin riippua myös osittain siitä, että mihin suuntaudut opinnoissasi.

Itselläni on kohta koulu käyty ja töissä olen tällä hetkellä vaateliikkeessä. Perusduunia, mutta vaatefriikkinä tykkään kyllä kovasti, ainakin toistaiseksi. :)

Vierailija

Moikka!

Itse valmistuin merkonomiksi viime keväänä ja siitä lähtien ollu töissä toimistosihteerinä. Suuntauduin mun opinnoissa taloushallintoon. Mukavaa duunia, mukava palkka. Ja homma on monipuolista! Työnkuvaan kuuluu toimistotöiden lisäksi esim. asiakaspalvelua ja matkustamista. Itse tykkään!

Merkonomi tutkinto on liiketalouden perustutkinto, eli mun mielestä tosi hyvä pohja ihan mihin vaan työhön. Mahdollisuudet näillä papereilla on minusta melko rajattomat. Kaikki asiakaspalveluduunit esim. kaupoissa, pankeissa ym., toimistotyöt yrityksissä, tilitoimistoissa tai esim. oman yrityksen perustaminen ovat mahdollisia kun on business asiat halussa!! :D

Vierailija

Minkälaisessa yrityksessä olet töissä? Minkälaisia toimistotöitä tehtäviisi kuuluu? Ja olisi mukava myös tietää, paljonko palkkasi on. :)

Vierailija

Hei, kerron mun historiaa =) Eli valmistuin merkonomiksi toimistopalvelut ja tietohallintolinjalta. Menin siis kauppikseen suoraan peruskoulusta. Aluksi olin kunnalla toimistotyöharjoittelijana, kun mulla ei ollut vielä työkokemusta. Pikku hiljaa sain harjoitteluista työkokemusta ja itseluottamusta lja aloin päästä töihinkin. Aluksi työskentelin rautiassa kassalla ja sitten olin myös sellaisessa lahjatavara kaupassa töissä jossa oli samassa kahvila. Merkonomi voi tehdä ihan myynti/kassa/toimistotyötä. Sitten mulla kävi tuuria ja pääsin puhelinyhtiölle töihin, toimin asennuspalvelussa eli toimitan nyt laajakaistoja eli katson kytkennät laajakaistoihin ja laitan työt kalenteriin asentajille. Vastaan myös vioista eli mulle kuuluu netti, lankapuhelin ja ktv-viat.
Merkonomin koulutuksella voi myöhemmin suuntautua töihin aivan toiselle alalle niin kuin minä =) Tällainen assistentinhomma on kiinnostavaa ja sopii nuorille joilta onnistuu atk-taidot. Suosittelen että kyselet puhelinyhtiölle hommiin, siellä on monenlaista hommaa joka onnistuu merkonomin papereilla. Lisäksi opit uutta =) Mulla oli meinaan sama juttu että kassalla oleskelu ei napannu. Ystävävällisin Terveisin merkonomiksi valmistunut vuodelta 2002

Vierailija

Hei :)

En tiedä auttaako vastaukseni sinua, sillä itse jatkoin opiskeluja ja vaihdoin hieman siinä sivussa alaakin. Opiskelen tällä hetkellä AMK:ssa sosionomiksi. Meillä koulussa kerrottiin melko vähän jatko-opiskelu vaihtoehdoista, joten sen vuoksi halusin tuoda myös tämän mahdollisuuden esille (:

Työskentelin vähän aikaa pankissa (:

Vierailija

Itse olen ajatellut, että voisin mennä pankkiin työssäoppimaan, joten kertoisitko millaista pankissa oli työskennellä? Entä paljonko palkkasi oli? :)

Vierailija

itse olen vasta ensimmäistä vuotta opiskelemassa merkonomiksi, välivuoden jälkeen. nyt työssäoppimassa vanhempien liikenne-asemalla ja muutenkin siellä töissä. tulevaisuudessa kanssa haaveissa päästä pankkiin tmv mukavaan asiakaspalvelutyöhön :) mutta merkonomillahan mahdollisuuksia on valtavasti!

Vierailija

voisin täs kertoo vähä ittestäni kans :)
eli opiskelen tokaa vuotta merkonomiks asiakaspalvelu puolella ja nyt meil on työssäoppimisjakso ja oon vaateliikkeessä töissä. tykkään kyl enemmän olla töissä ku istuu koulussa hehe :--D ajattelin hakee johonkin töihin koulun ohella et sais kerättyy vähä rahaa.
sittenku valmistun, jos niin tulee tapahtumaan (pyrin valmistua 3 vuodessa:D), meen töihin ja opiskelen lisää en tiiä viel. haluisin lentoemännäks mutten oo iha varma pääseekö lentoemäntäkoulutuksee ihan vaa pelkällä merkonomitutkinnolla :o

Vierailija

Itse opiskelen tällä hetkellä yo-pohjaisella merkonomilinjalla ja vaihdoin just suuntautumisalaa markkintointiin ja asiakaspalveluun, kun huomasin, etten yksinkertaisesti pärjää laskennassa. Matikkapää on aina ollut tuskainen. Tarkoitus valmistua 2012 keväällä.

Nyt kun olen tässä miettinyt, että mikä kiinnostais, niin ainakin jos en pääse tämän jälkeen yliopistoon, niin töihin vaatekauppaan ja siinä sivussa kouluttautuisin erilaisilla kursseilla ja koulutuksilla muodin ammattilaiseksi.
Vaatteita kun olen suunnitellut jo kymmenisen vuotta, joten ala kiinnostais, jos korkeakouluun en siis pääse.

Vierailija

Merkonomilla on todella laajat työmarkkinat! Riippuen siitä mihin erikoistut (asiakaspalvelu/markkinointi/taloushallinto/toimistotyö), voit työskennellä esimerkiksi kaupassa, pankissa, toimistoissa ja eri alojen yrityksissä! Ja harvoin se siihen kassalla istumiseen jää, kyllä merkonomilla on edellytyksiä edetä osastopäälliköksi ja siitä vielä eteenpäin. Kuten joku sanoikin, merkonomia tarvitaan tässä markkinataloudessa aina :) Ja merkonomin on hyvä jatkaa opintojaan vaikka ihan eri alalle, sillä kaupan alan tietämys on hyväksi meille kaikille :D

Merkonomin opinnoissa kannattaa valita työharjoittelupaikat tarkasti, sillä niistä saa loistavaa työkokemusta ja usein myös tulevaisuuden työpaikan! Itse olin toisena vuotena isossa kukkakaupassa ja nyt kolmantena vuotena pankissa. Ja pankkiala alkoi niin kiinnostaa, että tästä saattaa tulla ihan vaikka elämäntyö... Kaksi kuukautta on nyt harjoiteltu ja ensi viikolla on kesätyöhaastattelu :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat