Kuinka seurustelevan kannattaa menetellä ihastuksen suhteen?

Vierailija

Olen seurustellut noin vuoden ajan ihanan miehen kanssa jonka kanssa voisin kuvitella viettäväni tulevaisuuteni.

Tapasin muutama vuosi sitten erään henkilön, jonka kanssa vaihdoin vaatimattomasti muutaman sanan. Nyt olen lähiaikoina törmäillyt tyyppiin enemmänkin, ihan sattumalta siis. Saatan kuvitella koko jutun, mutta minusta tuntuu, että mies suuntaa katseensa minuun melko usein, mikäli esimerkiksi satumme istumaan koulun ravintolassa samassa pöydässä.

Haluaisin ihan hirvittävästi päästä tekemisiin tämän toisen tyypin kanssa, ihan vain vaikka nähdäkseni, että hän ei ole mielenkiintoni arvoinen. Tunnen, etten muuten pysty lopettamaan tästä miehestä haaveilua.

Miten minun kannattaisi teistä tehdä?

Kommentit (4)

Vierailija

Kerrot seurustelevasi ihanan miehen kanssa, jonka kanssa voisit kuvitella viettäväsi tulevaisuutesikin. Kuulostaa mielestäni vähän ristiriitaiselta. Kuitenkin tunnut ajattelevan paljon toista miestä vaikka oletkin suhteessa, mistä tämä mielestäsi voisi johtua? Mitäpä tiedät tästä miehestä, onko hänkin suhteessa ja mahdollisesti vielä vakavassa sellaisessa? Jos on, niin silloin olisi kyllä parempi unohtaa. Tulee nimittäin aika ikävää jälkeä tästä monille osapuolille. Itse keskittyisin nyt jatkamaan vaan tässä vaiheessa nykyistä hyvää parisuhdetta. Ihastukset kun ovat sellaisenaan aika yleisiä. Ei niille aina kannata tehdä mitään, ja aina heti lopettaa suhde sen takia. Sais näin aika usein olla vaihtamassa. Se että joku katsoo usein, ei välttämättä sellaisenaan tarkoita mitään kauhean ihmeellistä. Ehkä hän katsoo sinua siksi niin paljon, että olet jotenkin hänelle tuttu tai jos hän pitää sinua kauniina. Miehet katselevat usein mielellään kauniita naisia ilman sen kummempia ajatuksia enemmästä. Anna nyt vaan ajan kulua. Jos kuitenkaan edelleenkään et saa tuota miestä mielestäsi, ja hänkin osoittaa sinua kohtaan selvempiä kiinnostuksen merkkejä, kuin vaan pelkkää katsomista,niin silloin voitte ehkä miettiä/ tehdä jotain. Täytyy olla tunteistaan varma ja siitä, että on tekemässä myös oikeaa valintaa. Molempia miehiä tuskin voit saada vaikka haluaisitkin. Mieti vielä siinäkin vaiheessa, mitä parempaa tämä uusi mies voisi sinulle antaa/ tarjota, kannattaako se todella?

Vierailija

Jos suhteesi on niin hyvässä kunnossa kun kuvailet, suosittelen jättämään ihastuksen omaan arvoonsa.

Itse tein vajaa vuosi sitten sen virheen, että lähdin ihastukseni matkaan ja nyt kärsin onnettomassa suhteessa.
Seurustelin tuolloin itseäni vanhemman miehen kanssa, suhde voi erittäin hyvin ja tunsin haluavani jakaa elämäni hänen kanssaan. Olin onnellisempi kuin koskaan aikaisemmissa suhteissani.
Sain kuitenkin tilaisuuden lähteä ulkomaille pariksi viikoksi koulutukseen ja siellä tapasin erään saksalaisen miehen, johon ihastuin. Matka oli hyvin erilainen verrattuna siihen, mitä olin kuvitellut. Asuimme kaikki koulutuksessa olijat (meitä oli neljästä eri maasta) paikan järjestämissä asuntoloissa ja vietimme kaikki päivät yhdessä aamusta aina myöhään yöhön. Meistä kaikista kehittyi tiivis yhteisö lyhyessä ajassa ja kuvittelin sen jatkuvan niin myös kotiin palattuamme.

Suomeen palattuani jätin siis poikaystäväni saksalaisen ihastukseni takia.
Koskaan en ole katunut yhtä paljon ja nyt olenkin matkaamassa taas Saksaan hänen luokseen selvittämään tunteitani - ja todennäköisesti eroamaan.

Neuvoni siis on:
Harkitse tarkkaan, äläkä tee hätiköityjä päätöksiä!

Vierailija

Mun tuntemukseni ovat täysin perustelemattomia, sillä en todella tiedä miehestä mitään. En ole koskaan nähnyt tätä tapausta kenenkään kanssa, mutta se ei tietenkään merkitse, etteikö hänellä olisi parisuhdetta. Tilanteesta tekee hieman vittumaisemman se, että olemme molemmat ainejärjestöistä, jotka tekevät yhteistyötä keskenään, joten tulen törmäilemään mieheen vastaisuudessakin.

Aidosti kuitenkin koen, että nykyinen suhteeni on loistava. En voisi edes kuvitella, miltä tuntuisi elää ilman nykyistä poikaystävääni. Tämä suhde tuntuu erityiseltä kaikkiin edellisiini verrattuna, mutta silti en voi olla pohtimatta, olisiko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.

Vierailija

Sen verran voin sanoa että ihastukset tulee ja menee ja se on ihan normaalia hyvässäkin suhteessa. Itselläni on aivan ihana suhde, paras mitä koskaan on ollut ja silti olen ollut ihastunut kaksi kertaa suhteen aikana. Toisella kerralla ihastuminen kesti päivän entiseen mieheeni ja toisella kerralla ihastuin uuteen työkaveriini, mikä meni aikanaan ohi, vaikka teinkin töitä hänen kanssaan jatkuvasti. Jos suhteenne on tarpeeksi vahva, niin pääset kyllä ihastumisen ohi aikanaan. Älä ainakaan missään nimessä lähde pettämään nykyistä miestäsi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat