Lähihoitaja opiskelijat

Vierailija

Jos täältä löytys muitakin alalle opiskelijoita, niin olis kiva pistää pystyyn keskustelut koulunkäynnistä ja jaella vaikka hyviä vinkkejä tenttejä / tehtäviä ajatellen sekä kaikkea muuta kouluun liittyvää. :)

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Täällä olisi yksi toista vuotta lähihoitajaksi opiskeleva tyttönen. Oletko itse ensimmäistä, toista vai viimestä vuotta opiskeleva?
Itse olen kokenut sosiaali- ja terveysalan hyvin mielenkiintoseksi alaksi. Piikkikammo on ja eilen pistimme ensimmäistä kertaa piikkejä, joten voit kuvitella miten muut yritti mua rauhotella ja mua oltiin pistämässä tai sitten ku pistin toista.. Oli se sitten kamalaa :-D
Mutta kerrohan jotain itsestäsi!

Vierailija

Mä olen itse ensimmäistä vuotta opiskeleva. Mutta koska opiskelen aikuispuolella lähihoitajaksi, meidän koulutus kestää 2 vuotta. :) Meillä alkaa aivan pian KTO:n työssäoppiminen, vähän alkaa jo stressata näyttösuunnitelman tekeminen. Joko tiedät mihin aiot suuntautua? No joo, uskon kyllä miten kauheeta se piikittely on.. :D

Vierailija

Minkä ikäinen muuten olet? :-)
Minne meet työssäoppimaan vai mitä tuo KTO tarkoittaa? Meillä alkaa työssäoppiminen lokakuun alussa ja vanhustenkotiin pitäisi mennä.. Ensimmäisenä vuonna oltiin päiväkodeissa. Asun aika pohjoisessa, joten tällä paikkakunnalle ei voi suuntautua kuin vanhuksiin.. Pitäisi mennä erille paikkakunnalle opiskelemaan jos meinaa suuntautua eriin. Oon ajatellu, että jos käyn täällä tämän vanhuksiin ja sitte meen vielä jonnekkin muualle opiskelemaan kun eihän tuosta vanhuksiin suuntautumisesta kyllä mitään haittaakaan ole ja eihän tässä minnekkään mikään kiire ole : ) Oletko itse miettinyt minne ajattelit suuntautua?

Vierailija

Mä oon 20v. Joo kasvun tukemista ja ohjausta siis tarkottaa toi kto. Eli päiväkotiin menen nyt työssäoppimaan. Mäkin suuntaudun vanhuksiin. :) Se on itse asiassa just se mikä mua ihan oikeesti kiinnostaa. Lapsista en kauheasti tykkää joten on tulossa mukavat viikot siellä työssäoppimassa..

Vierailija

Aivan.. Mulla ei itseasiassa kiinnosta tuo vanhuspuoli olleskaan ja kohtahan se työssäoppiminen sitte vanhuspuolellekki alkaa, että saas nähä miten mennee :-D Eikä kyllä kiinnostais olla päiväkodissakaan tulevaisuudessa töissä. Luulin sen olevan helppoa ja mukavaa, mutta työssäoppiminen anto siitä kyllä ihan erilaisen kuvan..

Vierailija

Joo niin mullakin oli joskus sellanen kuva että lasten kanssa työskentely vois olla kivaa ja helppoa, mutta kavereilta kuullut jutut on kyllä vaan vahvistanu sitä että en halua työskennellä lasten parissa.. Ääh oon kuluttanu koko viikonlopun lukemalla huomiseen tenttiin.. tuntuu että mikään ei jää päähän, varsinkaan nuo vuosiluvut ja lakijutut..

Vierailija

Heei tältäki ilmoittautuu yks lähihoitajaopiskelija. Nyt menossa jo toinen vuosi. Maanantaina alkais työharjoittelu vuodeostastolla. Jänskättää vähän ko haluttas sinne ko tein kesällä pari iltaa töisttä vuodeostastolla. Saas nähä :)

Vierailija

Mulla taas alkaa maanantaina se päiväkoti harjoittelu.. Minkähänlaisen toimintatuokion sitä pitäis niille lapsille, vinkkejä? :D Oi alkaispa mullakin jo se harjottelu missä ollaan vanhusten kanssa. Ei nimittäin tuo päiväkoti kiinnosta yhtään...

Vierailija

Meillä kaikilla kolmellahan näyttäis alkavan maanantaina työssäoppiminen :-) Kiva. Ärsyttää vaan ku joutuu viikonloppunaki töitä tekemään eikä saa ees palkkaa.. mut oppiipahan ainaki.
Onko teillä monta viikkoa työssäoppimista? Itellä on 8viikkoa tätä vanhuspuolta ja sitte keväällä ois kehitysvammais puolelle.. Mitähän siitäki sitte tulee.
Itselläni oli torstaina demo koe ja meni kyllä ihan päin mönkiä.. :-( Minkälaiset arvostelu asteikot teillä on kouluissa? Meillä on silleen, että 0=hylätty, 1=tyydyttävä, 2=hyvä ja 3=kiitettävä.

Vierailija

Meillä nyt ainakin tämä päiväkoti työssäoppiminen kestää 4 viikkoo + näyttötutkinto viikko, elikkäs 5 viikkoo yhteensä. Joo meillä on ihan samanlainen arvostelu asteikko kun teillä anita. :) Onneks tuolla päiväkodissa ei tartte tehä viikonloppuja. :D

Vierailija

5 viikkoa kestää meillä tämä vuodeosasto työharjoittelu. Päiväkoti jakso kesti sen 6 viikkoa, en kyllä yhtään tykänny olla sielä. Viihyin paljon kotihoidossa.

Ite tein päiväkoti jaksolla toimintatuokiossa askarteluhetken. Oli just joulu kun olin harjoittelussa niin semmosen kynttilä askarreltiin 3-4 lapsen kans. Osa meän ryhmästä teki satutuokin, jossa luki sadun lapsi ryhmälle ja siitä sitten keskusteltiin ja/tai otettiin satuun liittyvä leikki mukaan. Toinen taas leipoi pipareita yms.

Ei se toimintatuokion järjestäminen ole vaikiaa. Siinä on onneksi aina työntekijä tukena jos tulee jotain lasten kanssa. Eikä kannata kovin hankalaa tehä. Yksinkertainen on helppoa, niin itselle kuin niille lapsillekki. :D

Vaikka en tykänny olla päiväkodissa niin kyllä siinä tuli itkusilmään melkeen ko ne lapset laulo mulle ja tuli istumaan syliin että älä lähe vielä poies ja muuta. Hyvä mieli jäi siitä työpaikasta. :)

Vierailija

Joo tommonen askartelu juttu vois olla ihan kiva. :) tai sitten se satu tuokio, että eka lukisin niille lapsille jonkun sadun ja sitten vaikka värittäisimme tai piirtäisimme jotain siihen satuun liittyvää.. Nalle Puh esimerkiksi olis varmaan tuttu ja hyvä. No toivottavasti tämä harjottelu nyt menis hyvin. Pakko yrittää tsempata vaikka en lapsista niin kovin tykkääkkään.

Vierailija

Mun mielestä lapset on ihania ja mä kyllä tykkään niistä, mut työkseni en halua lapsia hoitaa.
Mä tein muuten sillon päiväkodissa lorutuokion. Me oltiin koulussa askarreltu lorupussi ja sinne sisälle kortteja joissa oli runoja. Siitä pussista sai sitten yks lapsi kerrallaan nostaa lorun ja minä luin sen heille :-) Ja he tykkäsivät!

Vierailija

Joo jotkut lapset on mukavia ja pieniä aikoja heitä jaksaakin, mutta en todellakaan haluaisi tuota tehdä työkseni. Mitenkäs teillä on työssäoppimis jaksot alkanu? :) Mulla on menny ihan hyvin ja oon ihan hyvin viihtynytkin, se mun ohjaaja vaan on vähä outo, tai siis se ei oikeestaan yhtään ohjaa tai neuvo mua eikä mitään.. Mä vaan päivät aina jotakin yritän tehdä ja leikin niitten lasten kanssa jne.

Vierailija

Moi
Itse oon kolmatta vuotta opiskelemassa lähihoitajaksi!keväällä siis valmistun:) Kuntoutukseen erikoistuin ja olen ollut tyytyväinen valintaan,töitä riittää niin paljon ku jaksaa tehdä :) Ja todella pidän tästä alasta.Seuraava työssäoppiminenkin jo lähestyy,sitä odotellessa :>

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat