Ehkäisylaastari

Vierailija

Onko kellään kokemuksia ehkäisylaastareista? Hyviä ja huonoja puolia, paljonko maksaa? :)

Kommentit (3)

Vierailija

Itse olen kokeillut evlan?- nimistä ehkäisylaastaria. Ihan tehokas ja helppokäyttöinen, mutta KALLIS. Muistaakseni 3-laastaria maksoi n. 35€, yhtä laastaria pidettiin viikonajan. Sitten vaihdettiin laastari ja sen kohta. Mutta huonosti omalla kohdallani ainakin pysyivät paikallaan. Kun suihkussa yms. kävi niin totta kai se kastui ja liimapinta huononi.

Vierailija

Mielestäni osoittautuneet oikein käteviksi! Eivät kyllä maksa sen enempää kuin pilleritkään? 14e kuukausi suunnilleen. Itselleni tuli e-pillereistä (yasmin) kauheat raivokohtaukset ja masennus. (Käytin niitä kaksi vuotta, alussa oireet olivat pahat ja sitten helpottivat mutta loppuajasta palasivat.)

Nyt olen käyttänyt evra laastareita 3kuukauden ajan ja tykkään kyllä! Ehkäisy ei tarvitse muistaa kuin kerran viikossa, ja kyllä itselläni ovat pysyneet hyvin paikallaan. Suihkun jälkeen painan vain laastaria hetken ja kyllä se pysyy. Mielialan vaihteluita ei ole ollut tähän mennessä yhtään. Lihonut olen pari kiloa mutta ne saa kyllä tiputettua. Ainoana miinuksena sanoisin että kesällä olisi inhottava käyttää, ei se laastari mikään kovin nätin näköinen ole. Eihän se kyllä näkyisi kuin uimassa koska itse pidän sitä aina pakarassa.

Suosittelen kokeilemaan! Ja useilla on kuulemma ärtynyt iho laastarin alta, mutta itselleni ei ole tullut yhtään mitään vaikka atooppinen ja kaikkeen reagoiva iho onkin. :)

Vierailija

Oon käyttäny kuukauden verran evran ehkäisylaastaria.. vaihdoin nuvaring ehkäsyrenkaan stähän laastariin ja tokan laastari viikon jälkeen alko välikuukautiset jotka kesti viikon ja nyt kun mulla on taukoviikko laastarista niin alko taas menkat... Eli odottelen nyt että tasaantuis tuo hormoonitaso kropas että löytys oikee rytmi...

Mutta tosi kätevä on kyllä. Mulla pysyny hyvin saunassa ja suihkussa. Ihon pitää olla vaan puhdas kun sen laittaa, jos en justiin suihkusta oo tullu niin oon pyyhkässy desinfiointiaineella sen kohdan ihoa mihin laastari tulee, että ylimääränen rasva ihonpinnalta poistuu. Se rasvahan sit heikentää laastarin pysyvyyttä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat