Jäädä vanhaan työpaikkaan vai vaihtaa uuteen...?

Vierailija

Eli siinä vasta pulma! Joka pitää ratkaista tänään ja ilmoittaa päätös huomenna.

Kerron vähän taustatietoa että voisitte sanoa oman mielipiteenne! (Ja oikeesti tarvin ulkopuolisien mielipiteitä)

Kummatkin hommat työn luonteelta olisivat aika samanlaisia. Sisustus tuotteista kyse kummassakin. Opiskelen tällähetkellä myös työn ohella. Mutta opiskelu ei vaikeuta työtekoa koska sitä on vain kerran viikkossa illalla.

Eli nykyinen työ. Olen ollut täällä jo yli kaksi vuotta. Homma on tuttua ja minulla on paljon vastuuta. Omistaja vaihtu vuoden alussa ja työtuntini tippuivat huimasti! Uusi pomo on kauhea. Hän ei osaa mitään koska ei ole ollut alalla. Hän on myös todellinen hermoheikko. Ihan kuin joka asia olisi maailmanloppu. Eli työilmapiiri on hirveän negatiivinen vaikka pomo kyllä minusta pitää työntekijänä ja sanookin monesti ettei pärjäisi ilman minua. Kun sanoin pomolle että aloitan koulun pomo sai siitä järjettömän kohtauksen. Samoin siitä että tekisin joskus työn ohella muita töitä.. kaikista se rupes huutaan "mene pois en halua nähdä" ja lähtee meneen.. hetken kuluttua soittaa ja pyytää anteeksi itkien.. eli todella ailahteleva mieli. Uskon että jos maanantaina pomolle kerron lähteväni hän saa kohtauksen. Jopa pelkään mitä hän tekee.. olen varma että ei halua nähdä minua enään koskaan. Hän on hyvin riidan haluinen. Olen miettinyt että otan jonkun tukihenkilön siihen lähettyville jos asiasta nyt maanantaina kerron. Kaikist eniten kuitenkin vihaan tässä työssä työaikoja. Eli aina arkisin 15-20. Eli tuntuu tyhmältä matkustaa pitkä matka viiden tunnin takia. Ja viikossa tunteja kertyy vaan 25h.

Työtarjouksen tehnyt paikka taas on kanssa hyvin mukava paikkana. Ja sijainti on parempi tulisi jotain 30€ halvemmaksi kulkea tänne kuin nykyiseen. Omistaja on mukava ja pitää minusta hirveästi. Paikka on ihan uusi eikä ihan hyvin lähtenyt käyntiin. (tosin ei tolla nykyiselläkään hyvin mene enään. Palkka olisi parempaa.. mutta ei suurta eroa.. vain 0,34€ parempi. Mutta työajat olisivat huomattamavasti paremmat ja saisi täydet tunnit ja viisi päivää viikossa töitä.

Tämmösiä tietoja nyt tuli mieleen..
Toivottavasti joku jaksaa lukea ja sanoa mielipiteen.. ja kysykään jos haluatte tietää jotain lisää.....

Kommentit (2)

Vierailija

Vaihtoon!
Olen itse vaihtanut työpaikkaa melko ripeästi aina kun olen kokenut että minua kohdellaan huonosti, huijataan palkassa tai muuta vastaavaa. Tietenkin parempi ratkaisu on koittaa selvittää hankaluudet ja vääryydet. Mutta! Nuorena ei ole mitään haittaa vaikka vähän lentäisikin kukasta kukkaan kunhan oma talous pysyy samalla kasassa ja hyvältä kuulostaa. Varmasti on hankala kertoa nykyiselle pomolle mutta kadut sitä jokaikinen työpäivä jos et tee sitä NYT!

Vierailija

Vaihtamalla paranee! Ota tosiaan joku tukihenkilö vierellesi kun kerrot tälle ailahtelevaiselle pomollesi asiasta. Ja kerran se kertominen vain kirpaisee:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat