sekaihon hoito

Vierailija

Hei, ajattelin perustaa tälläisen ketjun jossa puhutaan sekaihosta ja siitä miten sitä voi hoitaa.

Itselläni on siis sekaiho ja mietin
mitkä olisi hyviä keinoja pitää iho kauniina,
puhtaana ja tasaisena (kosteustasapainoa unohtamatta)?

Käytän Garnierin exfo brusheria suihkun yhteydessä ja sen jälkeen Nivea young control shine! -geelivoidetta. Siitä huolimatta t-alueella on pieniä finnejä yms eikä iho näytä tasaiselta, sileältä, pehmeältä ja matalta..
En tiedä onko tuo vain liikaa vaadittu vai
voinko tehdä vielä jotain? :D

Miten te muut hoidatte sekaihoanne?

Kommentit (8)

Vierailija

Lainaus:

Ja mikä auttaisin ihon kiiltelyyn otsan alueella, kun samalla aikaa nenän alueella kuivuu iho?
:)

joo mullakin kiiltelee otsa ja vähän nenä ja posketkin..

Vierailija

Itselläkin sekaiho ja sen lisäksi iho on vielä herkkä. :o
Käytän Lumenen Natural Code -tuotteita, ne on kyllä toimineet tosi hyvin, iho on suht matta (sikäli kun kiiltelyä nyt voi saada kuriin) ja raikkaantuntuinen.
Kannattaa myös kokeilla apteekista saatavia ihonhoitotuotteita, jos ei ihan perus Niveat sun muut toimi.

Vierailija

Itsellä myös sekaiho, on paljon mustapäitä ja finnejäkin tulee erikokoisia. Joskus varsinkin talviaikaan iho on hieman pintakuiva. Poskissa ei oikeastaan koskaan ole mustapäitä tai muuta eikä iho kiillä sieltä. T-alueelta eli otsa, nenä, nenänpielet ja leuka alkaa kiiltämään päivän mittaan ja meikkikin menee ruman näköiseksi.. :(
Olen käyttänyt myös tuota Lumenen Natural Code puhdistusainetta ja sen kanssa meikinpoistosientä.. Lähtee meikit hyvin pois eikä jää mitään likaa sitten. Sen jälkeen Natural Code kasvovettä. Ne auttaa vähän siihen kiiltoon. Näiden lisäks oon jo pitkään käyttänyt tuota Vichyn päivävoidetta joka auttaa siihen kiiltoon. Se on toiminut hyvin ja pitääkin ihon mattana pidempään kuin mikään muu mulla ainakin. En usko että mikään pitää sitä ihoa täysin mattana koko päivää. Käytössä on myös Lumenen Natural Code meikkivoide jonka pitäis myös auttaa pitämään iho kiillottomana, sekä oiskohan Rimmelin puuteri jonka pitäis myös auttaa kiiltoon... :D Mutta siltikään iho ei pysy koko päivää nättinä!

Vierailija

Itselläni myöskin sekaiho. Tosin finnejä ei ole koskaan hirveästi ilmestynyt. Olen nyt alkanut käyttää L'orealin PureZone-tuotteita, mustapääkuorinta-ainetta, kasvovettä sekä kosteusvoidetta. Itselläni toimineet ihan hyvin, kun olen käyttänyt vielä lisäksi Lumenen Turvenaamiota.

Siskoni on käyttänyt pitkään Apteekista ostettavia Vichyn NormaDerm-tuotteita, ja ne ovat mielestäni parhaita juuri sekaihon hoitoon. Ne ovat vain talvella omalle iholleni liian kovia, L'orealiakin pitää nyt miettiä talven tullessa, että kuivuuko nenä kokonaan..

Eli jos vain talous on kunnossa, kannattaa ehdottomasti panostaa noihin Vichyn tuotteisiin. Puhdistus- ja kuorinta-aineet, kasvovesi sekä rasvat yhdessä tehoavat varmasti. :)

Vierailija

Sama kokemus myös mulla, omalla sekoihollani juuri Vichyn NormaDerm-tuotteet toimivat parhaiten. Näppylät ja kiilto pysyy kurissa, eikä iho ole kuivunut. Suosittelen, vaikka ovatkin markettikamaa hintavampia.

Vierailija

Minullakin on sekaiho ja testissä on ollut niin peruskaupoista saatavat ihonhoitotuotteet kuin myös apteekin. Nyt on käytössä ollut Body Shopin merilevä puhdistusmaito ja kurkkukasvovesi ja ihoni ei ole ikinä ennen ollut näin hyvässä kunnossa. Ei kiillä, on pehmeä ja mattapintainen. Ei enää kuivuvia alueita.

Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija

Ruokavalio, vesi, ulkoilu.. kaikki tuo vaikuttaa mulla ihoon. En polta tai käytä alkoholia joten sekin varmaan omalta osaltaan vaikuttaa. Jos ihonhoidosta puhutaan niin yritän kuunnella ihoa ja hoitaa sen mukaan. Oon siirtynyt luonnonkosmetiikkaan ja sen myötä opin lopullisesti tuntemaan ihoni. :)

Aamuisin pesen puhdistusemulsiolla + laitan kasvovettä (suihkeena, en pyyhi kasvoilta pois) ja silmänympärysvoiteen + meikin kanssa sopivan kosteusvoiteen. Näin talvella käytän Weleda Manteli -puhdistusemulsioo, Dr. Hauschkan kasvovettä, Weleda Villiruusu silmänymp.voidetta ja voiteena aamulla Dr. Hauschka kosteusvoidetta tai ruusuvoidetta (se tuhdimpi). Katson aina tilanteen mukaan, että mitä pitää laittaa.

Illalla poistan kaikki meikit, myös silmämeikin, Rainbown puhdistusemulsiolla. Nopea, tehokas ja hellävarainen. Sitten pesen Dr. Hauschkan puhdistusvoiteella + taas kasvovesi + silm.ymp.voide ja yöksi tarvittaessa tuhti ruusuvoide tai jopa Weledan Manteli kasvoöljy. Jos iho ei tarvitse, en käytä yövoidetta lainkaan. Talvella useimmiten käytän, mutta muina vuodenaikoina en tarvitse. Iho voi paremmin ja tykkää, kun ei tukita voiteilla.

Kerran viikossa kuorin (Logona Minttu kuorinta-aine) ja laitan syväpuhdistavan naamion (merkit vaihtelee) ja poistan mekaanisesti epäpuhtaudet. Laitehoidossa (ultraääni jne) käyn säännöllisesti, puhdistetaan se, mitä ei kotona saada pois.

Siinäpä se taitaa olla. Suosittelen muitakin kokeilemaan ja tutustumaan luonnonkosmetiikkaan. Itse opin sen avulla tuntemaan ihoani ja opin paljon uutta, sain ihon parempaan kuntoon, puolitin kaikki ihonhoitoon menevät kulut ja oon päässyt "iho-ongelmista" kokonaan eroon. Ei enää kuivuudesta hilseilevää ihoa jne. Ja ympäristö kiittää sertifioidun luonnonkosmetiikan valinnasta. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat