Toivotonta rakkautta?

Vierailija

Tarvitsisin neuvoja kinkkiseen ihmissuhdetilanteeseeni. Olen tapaillut erästä miestä on/off nyt lähes vuoden. Voisin sanoa, että hän on ensimmäinen rakkauteni vaikken kovin nuori olekaan. Kun aloimme tapailemaan, hän oli ehdottomasti innokkaampi ja näytti kiinnostuksensa avoimesti. Tunsin hänet ennestään ja olin kiinnostunutkin, mutta yritin olla innostumatta liikaa, koska tiesin että hän oli juuri eronnut pitkäaikaisesta suhteesta, josta hänellä on myös lapsi. Järki sanoi, ettei kannattaisi ryhtyä suhteeseen kanssaan, mutta päätin olla kuuntelematta järjen ääntä, kun kerrankin olen tavannut näin ihanan miehen. Alusta alkaen hän ei halunnut, että hänen exänsä saa tietää meistä. Syynä tähän oli, että hän haluaa pitää välit mahdollisimman hyvinä lapsen takia. Minulla on joitain yhteisiä ystäviä exän kanssa, vaikken häntä ole koskaan tavannut. Ystäväni, joka tuntee miehen ennestään, sanoi minulle tekeväni virheen, koska uskoo, että miehen ja exän välillä on vielä jotain ja pahimmassa tapauksessa mies valehtelee erosta.

Ensimmäiset pari kuukautta menivät ihanasti, kunnes mitättömän riidan jälkeen hän muuttui etäiseksi. Mies perui tapaamisia vedoten tekosyihin ja kun lopulta tapasimme, hän ilmoitti että haluaa pysyä vain ystävinä, koska ei ole valmis tällä hetkellä muuhun. Tämän jälkeen aloimme tapailla useammin, mutta todellakin vain ystävinä. Sitten eräänä päivänä mies yllättäen suuteli minua, ja sanoi ettei ole valmis sitoutumaan ja toivoo että voisimme jatkaa "tapailua", mutta hän ei halua seurustelusuhdetta. Vähän ajan kuluttua sain tietää, että mies oli viettänyt paljon enemmän aikaa exänsä kanssa, kun oli antanut minun ymmärtää. Olin edelleen epäilevänä mitä heidän välillään todella oli. Olin päättänyt ottaa asian puheeksi sopivana hetkenä, mutta sitä hetkeä ei sitten tullut. Aloimme riitelemään aivan muusta asiasta ja kiivastuksissani möläytin epäilyni esiin täysin väärällä tavalla. Mies vakuutti kaiken olevan ohi heidän välillään, mutta välimme viilenivät jälleen riidan jälkeen. Lopulta mies ilmoitti kaiken olevan loppu väliltämme tekstiviestillä, eikä suostunut tapaamaan tai edes puhumaan puhelimessa. Olen taipuvainen masennukseen ja tämän jälkeen olin erittäin huonossa kunnossa, koska tunsin että olin itse aiheuttanut eron.

Parin kuukauden päästä mies ilmoitti haluavansa tavata minut. Kun tapasimme, hän oli kuin mitään ei koskaan olisi tapahtunutkaan, enkä minäkään sanonut mitään, koska olin niin iloinen saadessani hänet takaisin elämääni. Parin tapaamisen jälkeen mies jälleen kerran ilmoitti, ettei ole valmis sitoutumaan mutta haluaa jatkaa tapailua. Tämän jälkeen välimme ovat olleet todella hyvät. Silti mielessä kytee epäily, miten asiat todella ovat varsinkin hänen ja exän välillä. Hän sanoo ikävöivänsä minua, mutta silti hän on liian kiireinen tapaamaan. Tuntuu, että minä olen se joka aina ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista. Tiedän että minun pitäisi ottaa asiat puheeksi, mutta pelkään liikaa menettäväni hänet kokonaan. Nyt olen päättänyt etten ota häneen yhteyttä. Tälläkin hetkellä istun yksin kotona puhelinta tuijottaen, toivoen että hän soittaisi. Tämä tilanne raastaa minua ja tiedän, että ansaitsisin paljon parempaa, mutta en tiedä mitä tehdä. Aina kun olemme yhdessä, kaikki on ihanaa ja unohdan muun. Erossa mieleni täyttyy epäilyksistä ja epävarmuudesta, ja mies ruokkii sitä käytöksellään.

Kommentit (7)

Vierailija

Ei sinun kyllä tuollaista kohtelua tarvitsisi sietää keneltäkään. Ehdottaisinkin, että kysyisit suoraan mieheltä, mikä häntä risoo. Ehkä hän tosiaan tarvitsisi aikaa yksin olemiseen, kun edellisestä suhteesta ei ole kauaa aikaa. On siis ymmärrettävää, ettei ole valmis sitoutumaan, mutta kyllä hänen pitäisi nyt pystyä päättämään jo, mitä haluaa. Suoraan puhuminen kannattaa loppupeleissä aina.

Vierailija

Minusta tuntuu, että tällä hetkellä mies on vaan valmis "tapailemaan" sinua ei seurustelemaan kanssasi. Sinun päätettäväksi sitten jää miettiä, tyydytkö tähän tilanteeseen vai haluatko suhteeltanne nyt heti enemmän? Itse en tekisi hätiköityjä päätöksiä vaan miettisin asiaa rauhassa. Tilanne kun saattaa jossain vaiheessa vielä muuttuakin. Minusta tuntuu, että mies ei tällä hetkellä oikein tiedä itsekään mitä hän haluaa? Se on tietysti kannaltasi kiusallista. Kai hän sinusta kuitenkin tykkää, tuskinpa hän nyt kaikkia naisia sentään haluaa edes tapaillakaan! Jos kuitenkin koet tilanteen kovin epätyydyttävänä, niin silloin on parempi lopettaa tämä suhde, ja etsiä mahdollisesti uusi sopivampi suhde.

Vierailija

Kiitos kommenteista :). Mirabelle, uskon, että olet oikeassa. Mies on sanonutkin minulle, ettei tällä hetkellä ole valmis suhteeseen kenenkään kanssa. Tiedän, että edellisen suhteen päättyminen oli hänelle erittäin raskasta. Olen vaan aika turhautunut, koska olemme nyt jo tapailleet lähes vuoden (muutaman kuukauden taukoa lukuunottamatta). Yritän antaa hänelle vielä aikaa ja toivoa, että asiat muuttuvat parempaan suuntaan. Kyseessä on kuitenkin ihminen, josta todella välitän :).

Vierailija

Näin ulkoapäin katsottuna tilanne näyttää siltä, että mies on todellakin kiinnostunut sinusta, eksän kanssa tilanne on vain hankala. Voi olla, että hänellä on tunteita eksää kohtaan, eksällä voi olla tunteita miestä kohtaan, ja vaatii tältä sitten paljon yhdessäoloa lapsen kanssa. Lapsi tuo tilanteeseen paljon haastetta, voi olla, että miehellä on hyvin ristiriitainen olo juuri siitä syystä, että hänellä on eksän kanssa lapsi. Niinkuin Mirabelle sanoi, on sinun itse päätettävä, oletko tyytyväinen tilanteeseen, jaksatko odottaa. Tilanne kun voi jatkua vuosiakin, ainoastaan aika näyttää mitä tapahtuu. Uskon kuitenkin, että olet turhaan mustasukkainen eksästä, en usko, että mies olisi enää kuvioissasi, jos eksän kanssa olisi oikeaa kipinää.

Vierailija

No ei minusta kyllä tuo Cristien tilanne nyt aivan sama ole. On nimittäin vähän eri asia olla haluton sitoutumaan raskaan avio- tai avoeron takia kuin siksi, että tykkäisi toisesta enemmän, mutta pitää silti toista/ muita naisia samanaikaisesti hätävarana. Tässä Cristien tapauksessa on ollut kaiken aikaa selvillä syy siihen, miksei suhde oikein etene ollenkaan. Ymmärrän kyllä oikeastaan, itsekin äitinä, tuon miehen kannan. Mikään helppohan tämä kuvio ei tietenkään ole, ja se vaatii Cristieltä paljon ymmärrystä ja varsinkin kärsivällisyyttä. Kaikki eivät haastavuutensa vuoksi tähän suhteeseen sopisi. Toki jos kuvio ei vastaa ollenkaan omia toiveita, niin silloinhan sitä ei kannata jatkaa. Jotenkin voisin kuvitella, että se ei ainakaan kovin nopeasti muutu. Tuskin mies ainakaan pitkään aikaan on halukas perustamaan uutta perhettä, eikä välttämättä enää koskaan! Tässä kuviossa myöskään ex- puoliso ei koskaan tule olemaan täysin out miehen elämästä, koska heillä on yhteinen lapsi. Sekin on pakko tässä hyväksyä, eikä olla vaan jatkuvasti mustasukkainen. Minusta mies ei oikeastaan ole luvannutkaan yhtään mitään, siis "hakea kuun taivaalta". On vaan halunnut tapailla jne. Elämässä kuitenkaan ei koskaan tiedä, mitä tulee tapahtumaan, joten toivoa ei kannata menettää. Tsemppiä Cristielle! Toivon puolestasi, että asiat menevät siihen suuntaan kun haluat.

Vierailija

Tilanteeni ei taida olla ihan samanlainen kuin chanL: lla. Mies on sanonut haluavansa olla mahdollisimman rehellinen minua kohtaan ja on kertonut avoimesti myös exästään minulle. Sain vihdoin avattua suuni ja puhuttua hänelle minua vaivanneista asioista. Vastaukset vaan eivät olleet täysin mitä olisin toivonut. Mies kertoi haluavansa saada tietyt asiat selvitettyä ennenkuin voi siirtyä elämässään eteenpäin, ja tähän tulee menemään vielä paljon aikaa (kuukausia). Mies ei koskaan ole puhunut tunteistaan minua kohtaan kovin avoimesti, ja tämä vaivaa minua, vaikka hän onkin antanut ymmärtää että toivoo meille yhteistä tulevaisuutta. Yritän olla mahdollisimman ymmärtäväinen häntä kohtaan, mutta olen aika turhautunut tähän tilanteeseen. No ehkä sitä kärsivällisyyttä riittää vielä vähäksi aikaa, toivottavasti lopussa kiitos seisoo :D.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat