Miten saisin ihoni hyvään tasapainoon?

Vierailija

Hei! Mulla on vähän ongelmia nassuni kanssa. Olen kohta 21-vuotias ja mulla on ollut rasvainen iho ja akne n. 12 -vuotiaasta asti. Olen käyttänyt juuri tuota vichyn normadermin kosteusvoidetta, kasvovettä ja puhdistusainetta jo muutaman kuukauden säännöllisesti. Olen kuitenkin huomannut, että ihoni kuivuu nopeasti jos käytän esim puhdistusainetta aamuin illoin. Nyt olen alkanut käyttää aamuisin vain vettä, kasvovettä ja kosteusvoidetta ja iltaisin puhdistusainetta kasvoveden ja kosteusvoiteen kanssa. Kuorin kasvojani(vichyn purete thermale), mutta vain silloin kun iho on rasvaisimmillaan. Iho on vähän normaalimmassa kunnossa, mutta kuitenkin päivänmittaan vaihtelee kovasti kuivan ja rasvaisen välillä. Meikkauksesta tulee todella tympeää kuivan ihon kanssa Miten saisin ihoni hyvään tasapainoon?

Kommentit (5)

Vierailija

Ratkaisu on : VESI
juo vettä vettä vettä
itelläni sama ongelma on ollut mutta eipä enää
heitä roskiin kaikki ihonhoitotuotteet
ja mene aptekkiin pyytämään jtn aknevoidetta
käytä vain sitä ja juo vettä ja pese kasvot 3 krt päivässä!

Vierailija

Hei!

Kuulostaa siltä, että rasvoittuva ihosi kaipaa nyt kosteutta. Suosittelen sinulle seuraavanlaista rutiinia kasvojenhoitoon:

Mikäli ihosi ei tunnu aamulla öljyiseltä tai kiillä, aamupuhdistukseen todellakin riittää pyyhkäisy Vichyn Normaderm – kasvovedellä. Talineritys tasapainottuu, epäpuhtaudet häviävät ja huokoset supistuvat säännöllisen käytön myötä. Lisää vielä hieman kostealle iholle tehokosteuttavaa ja mattapinnan jättävää Vichy Aqualia Thermal –seerumia. Seerumi sopii käytettäväksi aamuin ja illoin ja se sopii erittäin hyvin myös meikin alle. Hoitovoiteeksi suosittelen sinulle uutta Vichy Normaderm Tri-Activ kosteusvoidetta. Voide auttaa vähentämään epäpuhtauksia iholla, kosteuttaa ihoa tehokkaasti ja pitää sen mattapintaisena pitkään.

Iltaisin tarvitaan perusteellisempi puhdistus. Jos Normaderm puhdistusgeeli on ihosi talineritykseen nähden liian tehokas, kannattaa seuraavan kerran hankkia Vichy Purete Thermale Purifying Foaming Cream Cleanser –puhdistusvaahto. Tuote kirkastaa ihon väriä, puhdistaa tehokkaasti mutta hellävaraisesti ja jättää iholle raikkaan puhtaan tunteen.

Kuorinta noin kerran viikossa hellävaraisella Vichy Purete Thermale – kuorintavoiteella auttaa poistamaan kuollutta ihosolukkoa ja hilsettä kasvoilta. Viimeistele vielä kosteuttavalla Vichy Aqualia Thermal -seerumilla. Meikkauksestakin tulee helpompaa, kun ihon pinta silottuu ja pehmenee.

Veden juonti on tärkeää, mutta puhdistus pelkällä vedellä kuivattaa ihoa eikä poista epäpuhtauksia.

T:Tita

Vierailija

Itse aloin kiinnittämään huomiota enemmän ja enemmän ruokavalioon (lisäsin laadukasta rasvaa ja vedenjuontia, kasviksia ja vähensin hiilareita), aloin käyttämään luonnonkosmetiikkaa ja opin kuuntelemaan ihoani. Nykyään en käytä edes iltaisin kosteusvoidetta, koska iho ei tarvitse sitä. Pääsin eroon kosteusvoidekierteestä ja nykyään välttelen silikoneja ja mineraaliöljyjä ihonhoitotuotteissa. Talvella saatan laittaa yöksi laadukasta kasvoöljyä yöksi (esim. Weleda Manteli) ja aamulla iho on täydellinen. Ja ei, öljy ei tosiaan tee epäpuhtauksia iholle tai saa kukkimaan tms. :)

Suosittelen kokeilemaan luonnonkosmetiikkaa ja jättämään tavallista kosmetiikkaa ja kemikaaleja vähemmälle.

Vierailija

Apteekkiakin enemmän apua on kosmetologista. Itse kävin äskettäin sellaisella, tämä teki puhdistuksen ja antoi vinkit jatkoon sekä uutta aikaa seuraavaan hoitovaiheeseen. Ja jos kukkaro kestää, osta ne tuotteet jotka kosmetologi sun naamalles katsoo sopivaksi myydä. Mulla on ainakin nyt jo kivempi elää nassuni kanssa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat