ihon alle muodostuvia "paukamia"

Vierailija

Hei Titta,

minulla on jatkuvasti ihon alle muodostuvia "paukamia" , jotka ovat kai jotenkin sisältäpäin kasvavia finnejä. Käytän päivittäin Cliniquen puhdistusainetta, kasvovettä ja geelimäistä kosteusvoidetta, mutta en ole päässyt niistä eroon. Mitä suosittelisit näiden taltuttamiseen?

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla on vähän samanlainen ongelma. E-pillereiden lopettamisen jälkeen on etenkin leukaani alkanut muodostua tälläisiä valtavia "ihonalaisia" finnejä (tai jotain sellaisia), jotka eivät normaalin finnin tavoin "kypsy" missään vaiheessa. Paukamat voivat olla jopa sormenpään kokoisia ja jotkut ovat myös todella kipeitä. Kun yksi alkaa parantua ja kadota, toinen tuntuu ihon alla jo olevan tulossa. Parantuminen voi kestää jopa pari viikkoa. Minulla ei ole koskaan ollut aknea, molemmilla sisarillani kylläkin on ollut pahakin akne teinivuosina. Muutenkaan minulla ei ole juurikaan ongelmaa normaaleista finneistä. Söin e-pillereitä nelisen vuotta, kunnes vuosi sitten lopetin, koska ne vaikuttivat psyykeeseeni niin rajusti.

Olen kokeillut lukuisia eri tuotteita, mikään ei ole tähän mennessä toiminut paitsi sinkkitabletit ehkä vähän.

Vierailija

Ihon puhdistukseen suosittelen rasvoittuvalle ja epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja Vichy Normaderm – puhdistusgeeliä ja kasvovettä. Jotta saat parhaan tuloksen, käytä puhdistusgeeliä sekä aamu- että iltapuhdistukseen. Tehosta vaikutusta käyttämällä Normaderm Daily Exfoliating Cleansing Gel – syväpuhdistavaa kuorintageeliä 1-2 kertaa viikossa. Tuotteet auttavat tasapainottamaan talineritystä, poistavat kuollutta ihosolukkoa, rauhoittavat ihoa ja jättävät iholle puhtaan ja raikkaan tunteen. Puhdista iho hellävaraisesti, jotta et turhaan stimuloi talirauhasia.

Hoitovoiteeksi suosittelen uutta Vichy Normaderm Tri-Activ – kosteusvoidetta, joka auttaa vähentämään epäpuhtauksia, kosteuttaa ja antaa pitkäkestoisen mattapinnan. Yksittäisiä epäpuhtauksia vastaan toimii Normaderm Active Anti-Imperfection Concentrate. Se on hoitava, yksittäiset epäpuhtaudet 24 tunnissa poistava tehohoito paikalliseen käyttöön. Voide myös rauhoittaa punoitusta ja kutinaa. Jotta saat parhaan tuloksen aloita tuotteen käyttö jo kun tunnet epäpuhtauden olevan muodostumassa. Voit myös lisätä tuotetta päivän mittaan puhtaalle iholle.

Epäpuhtauksia ei kannata puristella eikä muutenkaan hypistellä, vaan antaa niiden olla rauhassa, jotta tulehdus ei pääsisi leviämään ja arpia muodostumaan. Kosmetologinen hoito kannattaa jättää asiantunteviin käsiin. Epäpuhtauksista eroon pääseminen kestää usein pitkään ja vaatii motivaatiota. Pidä kiinni perushygieniasta, pese kädet hyvin ennen kasvojen puhdistusta, vaihda kasvopyyhkeet ja tyynyliinat pari kertaa viikossa ja puhdista meikkivälineet säännöllisesti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat