te lukion jo käyneet vastatkaa muutamaan kysymykseen :)

Vierailija

eli siis aloitin tänä syksynä lukion, ja muulla on ADHD sekä oppimisen hitaus. Oon kuullu paljon juttuja et ADHD:eet ei vois päästä lukiosta läpi. Mä en jaksa uskoo näihi väitteisii vaa mä haluun tehä kaikkeni et voisin näyttää mistä kana pissii. Mul olis muutama kysymys joihin toivoisi saavani vastauksii :)

1. Mikä on auttanu teitä ymmärtämään oppitunneilla käytäviä asioita?

2. Mitä kokeisiinlukumenetelmiä ootte käyttäny ja mitä suosittelette mulle?

3. Eli oon siis tosi hidas oppimaan ni mitä suosittelette et mun kannattais tehdä?

4. Ootteko saanu aina hyvin kavereita? mä tunnen itteni vähän väliä yksinäiseks vaikka oon yleensä ollu tosi sosiaalinen.

ja siis tää lukio ei todellakaan ollu mun toiveena vaan mä halusin päästä amikseen, koska tiiän et opin paremmin ku saan ite kokeilla asioita ettei tarttis vaa päntätä teorioita.

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä oli lukiossa ADHD poika, jolla oli myös lukihäiriö. Hän sai kyllä lakin päähänsä, vaikka ei kauhean hyvin kirjoittanutkaan. Uskon siis vilpittömästi, että pääset lukion läpi. Koska en itse tunne kauhean hyvin ADHD ihmisiä, niin en osaa erityisesti neuvoa juuri sinua kovin hyvin:(

1. Yleensä vaan kirjoitin kalvoilta tai powerpointeilta kaikki orjallisesti. Ite olen aina ymmärtänyt ja oppinut parhaiten, kun olen kirjoittanut jotain käsin. Luin myös oppikirjoista kappaleet, jotka liittyivät hyvin usein aika suoraankin oppitunteihin.

2. Tein aina kirjoihin alleviivauksia, joita sitten kertailin. Myös nuo vihkoihin tehdyt muistiinpanot oppitunneilta olivat suuri kertausapu. En oikeastaan lukenut koko kirjaa koeviikolla vaan luin sitä kurssin aikana ja sitten vain kertailin koeviikolla. Ehkä tälläinen sopisi sinullekin?

3. Varmaan joudut vaan valitettavasti tekemään paljon töitä ja ruveta lukemaan jo tosiaan heti kurssin alussa niitä kirjoja.

4. En ole saanut kauhean helpolla kavereita ja lukiossakin sain etsiä pitkään paikkaani. Mä luulen, että on normaalia tuntea ittensä välillä yksinäiseksi etenkin lukiossa, koska siellä opiskelu alkaa olla jo aika itsenäistä ja yksin kotona pakertamista.

En tiedä oliko minusta yhtään apua, mutta tsemppiä sulle kovasti opintoihin:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat