Terveydenhoitajaopiskelijat!

Vierailija

Haen syksyn yhteishaussa terveydenhoitajaksi, ja haluisinkin nyt kysyä jo teiltä alaa opiskelevilta, millainen oli valintakoe (eroaako paljon sairaanhoitajan valintakokeesta, oon sellasessa ollut kerran kesäkuussa, joten tiedän mitä se sisältää). Onko yleisesti vaikeampi päästä opiskelemaan terveydenhoitajaksi kuin sairaanhoitajaksi? Tai otetaanko terkkariopiskelijoita vähemmän sisään.
Oon tosi kiinnostunut alasta, mutta pelkäänpä, että joudun yhä uudestaan ja uudestaan hakemaan, kun ei tärpännyt SH:n valintakokeissa lähellekään.
Mitä muuten ootte tykänneet opiskelusta? Kaikkee saa kertoo =)

Kommentit (2)

Vierailija

En oo terveydenhoitaja-opiskelija, mutta jo kolmatta vuotta (vähemmän tunnettu) diakonissa opiskelija. Eli saan sairaanhoitaja tutkinnon ja diakonisen oikeuden. Ensimmäisen pääsykokeen jälkeen olin jonossa 50 ja ajattelin ihan samalla tavalla kuin sinäkin nyt. Hain uudestaa, toiselle paikkakunnalle ja sain 3 pistettä vajaat täydet kokeissa. Toki kannattaa hakea muitakin vaihtoehtoja, mutta ÄLÄ LUOVUTA!!! Hieno ala, jossa pääsee näkemään ja kokemaan ihan kaikenlaista.

Terveydenhoitajilla on ainakin tuossa viereisessä koulussa ihan samanlaiset pääsykokeet kuin meillekin oli. Ainut, että heillä oli lisäksi myös ryhmähaastattelu (jota oli myös joissain paikoissa sh-opiskelijoille). Sh-opiskelijoille ja th-opiskelijoille ensimmäiset parivuotta on ihan samaa opiskelua. Erikoistuminen tapahtuu vasta loppupäässä. Harjoittelu polkukin on siis melkolailla sama.

p.s Opiskelemaan pääsystä: Th:ksi on vaikeampi päästä joissain paikoissa, kuin sh:ksi. Diakonissaksi pääsee pienemmillä pisteillä kuin sh:ksi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat