Patti ihon alla alapäässä

Vierailija

Eli alapäässäni on vasemmasta häpyhuulesta vähän nivuseen päin noin sormenpään kokoinen kova patti, joka liikkuu ihon alla. Ei siis näy mitenkään ulospäin, tuntuu hyvin erityisesti makuullaan. Se ei ole yhtään kipeä, huomasin sen vain joskus muutama kuukausi sitten sheivaillessa. Kyseessä ei siis ole mikään finni.
Voisko olla vaan joku rasvapatti? Lääkäriinkin tietty vois mennä, mutta ei sielläkään viitsis jokaikisen pikkujutun takia juosta. Patti ei siis haittaa mitenkään elämää, koska ei tunnu millään lailla. Ainoastaan mietityttää, ettei se oo joku kasvain.

Kiitos jos joku viisas osaa neuvoa!

Kommentit (11)

Vierailija

Niin mikähän sukupuolitauti aiheuttaa ihon alle näkymättömän ja kivuttoman patin? Usein noi taudit aiheuttaa limakalvoille näkyviä rakkuloita tai näppyjä, en oo kuullu kyllä tollasista oireista.
Ja siks toisekseen, ei oo oikeen tautikaan mahollinen, tuntemattomien kanssa kortsun kanssa tietty ja nyt parisuhteessa pillereillä, kumppani puhdas.

Vierailija

itsellä oli samallainen ja lääkäri sanoi sen olevan rauhasen turpoaminen, täysin vaaraton ja häviää 1-3kk sisällä =)

voi myös olla pitempäänkin, mutta ei aiheuta minkäänlaista vaaraa. itsekin pelkäsin kasvainta ja päätin käydä lääkärissä ja sanoi sen olevan rauhasen turpoaminen joka tulee jossain vaiheessa naiselle, mutta ei kaikille.

Vierailija

Mullakin on joskus ollut semmonen ihme patti melkein samassa kohtaa, en menny lääkäriin ku ei sekään ollut kipeä, hävis sitten ittestään pois, et luulen myös että menee itestään ohi, mut jos se vaivaa mieltä niin kannattaa käydä lääkärissä :)

tyttö 13v

Jostain sivulta luin että voisi olla jotain syöpää. Itsellä se on ollut jo reilu vuoden eikä ole hävinnyt. Se on siis vasemmalla peräaukon kohdalla vasemmalla puolella ihon alla. Se liikkuu ja on arka vain puristellessa. En varmasti kehtaa mennä lääkäriin. Epäilen sitä vai rasvapaukuksi. Olen siis 13 vuotias tyttö

Vierailija

Sheivaamisesta voi joskus tulla tuollainen patti, kun karvatuppi tulehtuu tai karva alkaa kasvamaan sisäänpäin. Yleensä häviävät itsestään, joskus vaatii antibiootti kuurin ja jos menee pahaksi niin voi joutua puhkomaan.

Kumkvatti

Itsellänikin oli aikoinaan vastaavanlainen patti.. Siitä seurasikin ainakin 5 vuoden antibiootti kierre. Patti oli ollut jo joitakin vuosia välillä suurempi välillä pienempi, mutta ei koskaan vaivaksi. Kunnen se alkoi turvota ja olla kipeä.
Ensimmäinen yksityinen lääkäri oli sitä mieltä että kyseessä on rasvapatti joka häviää itsekseen. Määräsi kuitenkin varmuudeksi antibioottikuurin. Söin kuurin ja patti pieneni mutta vain hetkeksi. Jo kk kulutta se oli uudelleen kasvanut hieman peukalon päätä suuremmaksi ja kipeäksi. Googlettin kaikki mahdolliset taudit läpi jälleen ilman vastausta. Terveyskeskuslääkäri puhkaisi kirurginveitsellä patin ja veren sekaista märkäähän sieltä tuli eli tulehdus oli todistettu.
Sama vaiva toistui tästä lähtien n.kk välein. Aina patin avaus ja ab-kuuri eikä kukaan osannut vastata mistä vaiva johtui..
Samaa jatkui useita vuosia ja koska iho aleelta oli viilletty jo niin monesti puhkesi patti monesti ilman lääkärikäyntiäkin. Tulin raskaaksi ja kyselin vaivasta naistenpolilla eikä sieltäkään saanut vastausta. Eräänä kertana patti oli jälleen kerran turvonnut nyt jo lähes kananmunan kokoon eikä puhjennut itsekseen ja koska paikkakunnallamme ei ole iltapäivystystä jäin kotiin odottelemaan aamua. Yöllä olo kävi niin tuskaiseksi että jouduin kutsumaan ambulanssin jonka miehistö kävi antamass morfiinia tuskiini.
Aamulla ajelin jälleen päivystykseen tyhjennykselle. Kun vaivaa oli jatkunut jo päälle 5 vuotta tuli vastaan venäjän lahja suomalaiselle lääketieteelle ja sanoi sen mitä olin tuumaillut mielessäni jo vuosien ajan. Selvästi tulehdunut ja koteloitunutkin bartholinin rauhanen!
Seuraavalla viikolla jo rauhanen poistettiin nukutuksessa koska oli vuosien saatossa ehtinyt kasvattaa "juuret" ihokudoksen alle.
Tämän jälkeen mitään vaivaa ei ole ollut ja kauhulla odotan josko sama rauhanen alkaa vaivata toisella puolen emätintä.
Tämän kirjoitan vain siksi että kukaan ei joutuisi käymään läpi samaa. Vaatikaa heti tutkimuksia ja mikäli vastausta ei tule kysykää toisen lääkärin mielipide. Itse näin vuosien aikana ainakin 30 lääkäriä joista yksi! Aikaisemmin epäili tätä vaivaa..

Nuoriiinainen

Joo mullakin samanlainen. Oon varaamassa aikaa lääkärille kun olen huolissaan asiasta. Sitä ennen on ollut virtsatulehdus . Ja kuukauden päästä ilmestyi isopatti ja nyt puolet pienempi. Ei oo mitenkään erityisen kipeä, mutta kun koskee nii menee herkäksi ja alkaa sattumaan. Jos jollakin on ollut samaa ja on käynyt lääkärillä nii kertokaa , mitä lausunto saitte tästä.

Maikkuli

Samanlaisen herneen kokoisen patin huomasin pari viikkoa sitten itselläni. Patti on kova ja muljahtelee. Sen tuntee vasemmalla puolen emättimen suuaukon vierestä painamalla. Tuntuu kuin patissa olis jotkut "juuret" tms. jotka jatkuu välilihaa/peräsuolta kohti. Kipua patissa ei ole. Kiihottuessa vasemmalla puolella outoa kipua ja painetta joka säteilee välilihan alueelle ja orgasmin jälkeen kipu helpottaa, mutta patissa ei tapahdu muutosta. Itse olen miettinyt voisiko olla bartholin rauhanen, ja se hämmentää kun ilmeisesti sen pitäisi olla kipeä jos on tulehtunut eikä terveenä tuntua lainkaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat