Punainen, kuiva, kutiseva naama

Vierailija

Eli tälläselle naamavärkille hoitokeinoja? Varsinki silmän ympärykset punaset ja arat. Meikkaaminen vaa pahentaa asiaa. Onko muilla? Miten peitätte?

Kommentit (5)

Vierailija

Sanoisin ainakin, että älä todellakaan raavi sitä! Se vain pahentaa tilannetta.

Kannattaa käydä ostamassa jotain luontaistuotteita, tms. käydä kosmetologilla ja ynnä muissa kauneudenhoitoloissa sekä älä unohda kasvo-, ja saunanaamioita, joita minä käytän joka toinen viikko. Peittämisestä en osaa sanoa lähes mitään, koska itse en peittele ihovirheitäni muulla kuin satunnaisilla sutaisuilla peitepuikkoa ja puuteria, mutta tähän hätään sanon vain, että huivi kasvojen eteen. Anteeksi, olen todella tietämätön...

Vierailija

Kannattaa koittaa avenen skin recovery creamia. Itelläni tuo ainakin auttoi punoittavaan ja pahasti kutiavaan naamaan. meikillä peittely saattaa vaan pahentaa tilannetta..

Vierailija

Itse suosittelisin et kävisit ihan lääkärillä, joka voi kirjoittaa sulle hyvän reseptin johonkin voiteeseen. Joko ihan terveyskeskuslääkärillä tai ihotautilääkärillä. Mulla on atooppinen iho, enkä oo ikinä sitä uskaltanut kosmetologille näyttää, kun pelkään et niiden aineet vaan pahentaa sitä, kun ei ne tiedä atooppisesta ihosta mitään.. :P Mulle auttaa tollaiseen pahaan ihottumaan hyvin protopic- voide, jota saa vaan reseptillä. Se on atooppiseen ihoon, ja musta sun iho kuulostaa atooppiselta. Osta apteekista jotain melko rasvaista voidetta, vaik Acon Canodermiä. Kannattaa kokeilla myös reseptitöntä hydrokortisoni voidetta. Sitä ei tosin suositella silmänympärysiholle, mut itse oon sitä satunnaisesti käyttänyt lyhyenä kuurina, kun lääkäri sanoi ettei siitä oo haittaa. Älä peitä ihoa liian raskaalla meikillä. Voidetta pohjalle, kun se on imeytynyt laitat meikkivoidetta ja puuteria vaan. Kun et oo enää ihmisten ilmoilla, pese meikit pois ja rasvaa iho. Tiedän, et tuntuu kurjalta liikkuu missään kun iho on huonona ja tekis mieli peittää se, niin kuitenkin on parasta olla meikittä et iho pääsee hengittämään ja voit rasvata sitä kyllin usein. Ei kannata "hautoa" ihoa millään vaatteilla tai huiveilla. Mut paljon hyvää rasvaa vaan, niin kyllä se helpottaa.. :)

Vierailija

Itselläni silmänympärysiho reagoi allergisesti moniin eri meikkeihin ja voiteisiin. Pesen meikin heti ensimmäisenä pois, kun pääsen kotiin, enkä meikkaa enää niin usein kuin ennen. Itse hoidan ihoa vain kuorimalla ja rasvaamalla. Mitään kasvovesiä sun muita en käytä, koska olen yrittänyt pärjätä mahdollisimman vähällä kosmetiikkamäärällä jotta en saisi allergia"kohtausta". Käytän hyvin hienorakeista kuorintavoidetta, jotain Nivean ainetta se oli. Rasvana käytän ainoastaan apteekin Aqualania, koska lähes kaikki kaupan kasvovoiteet saavat aikaan törkeän allergisen reaktion. Kaikkein pahimmat allergiset oireet olen saanut Bodyshopin voiteista. Ennen niiden käyttöä en saanut koskaan mitään allergisia reaktioita:O

Valitettavasti oikeat meikin ja sopivat aineet löytää vain kokeilemalla, mutta suosittelen menemään apteekkiin ja ostamaan hajusteettomia perusvoiteita ainakin rasvaukseen. Aqualania ja monia muitakin rasvoja on saatavilla tosi rasvaisesta miedompaan ja sitä kärsii laittaa ihan hyvin silmän ympärille. Apteekista saa muitakin hyviä tuotteita, riippuen sen koosta.

Jos peitän ihoa,laitan ensin kosteusvoiteen ja hyvin nestemäisen meikkivoiteen. Jos iho on hyvässä kunnossa( =en ole saanut kahteen viikkoon allergisia reaktioita), laitan vielä peitepuikkoa kanssa.

Vierailija
hemmuli

Kannattaa kokeilla myös reseptitöntä hydrokortisoni voidetta. Sitä ei tosin suositella silmänympärysiholle, mut itse oon sitä satunnaisesti käyttänyt lyhyenä kuurina, kun lääkäri sanoi ettei siitä oo haittaa.

Kiitos Hemmuli tästä tiedosta! Olen miettinytkin, että voisiko joskus laittaa hydrocortisonia, mutta en ole uskaltanut!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat