Abortti

Vierailija

Hei!

Olen sairaanhoitaja opiskelija Mikkelin ammattikorkeakoulusta. Teen opinnäytetyötä seksuaaliterveydestä ja raskauden keskeytyskokemuksista. Opinnäytetyöni valmistuu marraskuun loppuun 2010 mennessä. Opinnäytetyöhöni liittyvään tutkimukseen etsin raskauden keskeytyksen kokeneita naisia, jotka haluavat jakaa kanssani raskauden keskeytyskokemuksen ja antaa palautetta raskauden keskeytyksen ohjauksesta osastolla sekä poliklinikalla. Myös miehet saavat kertoa oman kokemuksen. Tutkimukseen osallistuminen on täysin vapaaehtoista ja luottamuksellista. Voit vastata kysymyksiin täysin anonyymisti. Opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää hoitajien toimintaa raskauden keskeytyksen aikana.

1. Tässä voit kertoa omin sanoin omasta raskauden keskeytyskokemuksestasi.(Ajatuksista, tunteista, kehollisista reaktioista, hoitajien toiminnasta, kaikesta mikä liittyy omaan kokemuikseesi)

2. Millaista ohjausta olisitte halunneet saada raskauden keskeytyksen aikana? Entä sen jälkeen?

3. Mitkä asiat ovat vaikuttaneet selviytymiseenne raskauden keskeytyksen tuomasta fyysisestä ja henkisestä stressistä?

Yhteistyöterveisin, Marjo

Kommentit (2)

Vierailija

1. Aluksi pelotti aika paljon kun olin vain kuullut että sattuu mahaan niin paljon että tekisi mieli vaan hakata jotain.. Muutenkin mietin kokoajan että millasta se olis jos olisin sittenki päättänyt pitää sen. Ensin kun menin terveyskeskukseen ja siellä oli mies lääkäri, ei mulle kerrottu mistään mitään et mitä tulee tapahtuun jne, luin kaikkia juttuja vaan netistä ja osa niistäkin oli jotain keksittyjä joten en tiennyt enää edes mihin uskoa.. kun oli aika mennä sairaalaan ottamaan raskauden keskeytyksen alottavia pillereitä, sain onneksi tukea poikaystävästäni ja äidistäni. Siellä sitten oli onneksi nais-lääkäri joka kertoi todella paljon enemmän kaikkea, ja siihen olen tyytyväinen.