pakko olla parempi!?

Vierailija

olen aina ollut uja ja toisiin ihmisiin luottaminen on aina ollut minulla vaikeaa. olin koulukiusattu ja olen oppinut pitämään omat asiat ja mielipiteeni itselläni. nyt olen ollu noin puoli vuotta suhteessa ihanan miehen kanssa, jonka kanssa minulla on hyvä olla, mutta viime aikoina on ilmennyt pieniä vaikeuksia. mitä minun pitäisi tehdä, kun mies sanoi, että suhteemme luultavasti tulee loppumaan jos en pysty tai ala puhumaan enemmän? minulle kommunikointi on aina ollut vaikeaa ja oikeiden sanojen löytäminen on työn ja tuskan takana. en millään haluaisi suhteen loppuvan, mutta pelkään että niin käy jos en vastoin luontoani ala avautumaan... :(

Kommentit (5)

Vierailija

Avautuminen voi olla yllättävänkin helppoa, sulla on nyt käsittääkseni hyvä mies jonka kanssa opetella tämä taito:) siitä on sitten hyötyä koko loppu elämän ajan kun uskallat alkaa enemmän ilmaista itseäsi. Mikään parisuhde ei toimi ilman kommunikointia.

Vierailija

Kokemuksesta voin sanoa että suhde ei voi toimia jos ette pysty kommunikoimaan keskenänne asioista. Jotkut asiat on vaikea sanoa ääneen joten ne voi kirjoittaa vaikka paperille. Muuten suhteenne ei tule toimimaan ja kumpikaan ei pysty olla enää oma itsensä suhteessa. Et varmaan itsekkään osaa lukea ajatuksia? Jos tässä suhteessa et opettele puhumaan niin se täytyy sitten opetella seuraavassa. Se on asia joka on väistämättä edessäsi. Hae kaupasta iso kasa post-it -lappuja ja käykää niillä kirjeenvaihtoa. Tärkeää ei oo se miten sä sanot vaan se mitä sä sanot.

Vierailija

Komppaan aiempaa. Tärkeää ei ole se miten sanot vaan kunhan saat sen sanottua. Minä en aiemman suhteen alussa osannut ilmaista itseäni oikein mitenkään muuten kuin kirjoittamalla niin sitten laitoin viestejä ja lappusia joille kirjoittelin itselleni hankalista aiheista. Siitä se sitten pikku hiljaa. Tsemppiä :)

Vierailija

tosin eipä minusta hirveän oikeudenmukaiselta kuulosta että mies heti rupeaa uhkailemaan erolla jos suhteessa toinen osapuoli ei osaa kertoa tunteistaan, asioistaan. kannattaisi varmasti yhteivoimin miettiä kuinka se olisi molemmille helpointa ryhtyä kommunikoimaan. lapuille kirjoittaminen oli minusta kanssa hyvä idea. varmasti ei jokatapauksessa ole helppoa. aikaa ja kärsivällisyyttä tarvitsette varmasti molemmat. jos miehen kärsivällisyys ei riitä ja kaiken olette yrittäneet, voisin sanoa että onko mies edes ollut sen arvoinen että sen kanssa kannattaa loppu elämää viettää.

Vierailija

En nyt tiedä mistä sinun pitäisi puhua enemmän. Tunteistasi vai yleensä asioista.

Itsellä kuitenkin yhden asian suhteen melko samantapainen tilanne. Menneisyydessäni on asia, josta en halua puhua oikein kenenkään kanssa. No eilen sitten tämä asia tuli jo ties monennen kerran puheeksi ja siinä sitten olin pitkään hiljaa ja pamautin sen pitkään salatun asian ilmoille. Aivan kuten odotin siitä seurasi hirveesti kysymyksiä ja lopulta mä en enää halunnut puhua koko asiasta yhtään enempää, mistä sitten alkoi syyttely kuinka en luota poikaystävääni kun en voi puhua asioistani hänelle. Kyse ei kuitenkaan ole kaiketi luottamuksesta vaan siitä etten yhtään haluaisi muistella elämäni hirveimpiä aikoja. Toisaalta kuitenki tuli melko helpottunut olo, kun sai sanottua. Kerran se vain kirpasee ja luulisin että helpommaksi se puhuminen aina vaan ajan kanssa tulee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat