Kiinteäksi, ei laihemmaksi

Vierailija

Asiani on siis se, että millaisella liikunnalla voi kiinteytyä suht tehokkaasti kuitenkaan laihduttamatta itseään?
Oon vaa'an mukaan normaalipainoinen ja myöskin silmämääräisesti katsoen "normaalivartaloinen", mut haluaisin kiinteyttää erityisesti vatsaa, reisiä ja pakaroita joissa hieman on sitä iki-ihanaa selluliittia. :S En kuitenkaan halua laihduttaa koska hammastikkukroppa ei oo mun ihanne, ei sinne päinkään (ihailen Marilyn Monroen kurveja ;D).
Oisko kuntosalilla käynti hyvä? Ja lenkkeily? Sillon tällön oon nyt kävelylenkeillä käyny, kävelen kerrallaan minimissään tunnin reipasta vauhtia eli hiki lentää. :D Kuntosalilla en oo käyny piiiiitkään aikaan mut mietin että taas vois muutaman kerran viikossa yrittää mennä. Mut montakohan kertaa se "muutama" vois olla, 2? Ja kun aiemmin kävin niin huhkin kerrallaan 2h, kuulostaako järkevältä? Sitten mietin vesijuoksuakin kun tykkään siitä jonkun verran niin jaksais käydäkin. :)
Tiedän että ruokavaliolla on merkitystä tässä yhteydessä siihen että laihdunko vai en, eli kun annoskoot on normaalit sun muuta niin ei se mun painokaan sitten tipu. Mut lähinnä nyt sitä ajan takaa että minkälainen liikunta kiinteyttää sen sijaan että ihan hulluna polttais rasvaa ja paino kauheesti tippuis?

Kommentit (9)

Vierailija

Itsellä toimi kun kasvatin lihaksia kuntosalilla ja poltin rasvaa lihasten päältä ruokavalion ja muun liikunnan avulla. Eli salilla tein 10-12 toistoa raskailla painoilla, että juuri ja juuri jaksaa ne viimeiset toistot. 2-3 kolme sarjaa per lihasryhmä. Vapaapainoilla tein ja kokonaisvaltaisia liikkeitä: kyykyt, maastavedot, askelkyykyt... Vatsa- ja käsi- ja selkälihakset tietenkin myös. =) Salilla kävin 2-3 kertaa viikossa. En osaa tuosta kahden tunnin ajasta sanoa, riippuu kauanko kropan lihasten "läpikäynti" vie. =) Muuta liikuntaa oli sitten kävely, pyöräily ym. Ja mitään lihaskimppua minusta ei kuitenkaan tullut. :D

Vierailija

Jos reenaat kunnolla salilla niin luulis ettet edes jaksa siellä kahta tuntia ähertää. Kyllä se tunti riittää ihan hyvin. Siihen vähän aerobista liikuntaa rinnalle ja ruokavalio kuntoon.

Vierailija

No mulla menee salilla miltei se 2h, loppuvenyttelyihinkin menee jo se 15min ja se on tuntunu kyllä ihan sopivalta ajalta mulle. :)
Kiitos vinkeistä!
Ilmottauduin omalla paikkakunnallani tunneille kun syyskauden tunnit julkaistiin: kahvakuula, tanssillinen aerobic ja muokkaus on näiden juttujen nimet eli mielestäni suht monipuolista. Sit jos viel käyn siellä salilla 1 x vkossa niin eiköhän jotakin toivottua tulosta ala tulla... :D

Vierailija

Suositusten mukaan salilla pitäisi kuulemma treenata kerrallaan vaan esim alakroppa tai yläkroppa, ei kaikkia lihaksia kerrallaan. Näin se tunti riittää oikein hyvin. Pitkiä loppuvenyttelyjä ei myöskään pitäisi tehä heti lihaskuntotreenin jälkeen, vaan vasta parin tunnin kuluttua treenin päättymisestä :)

Habibi: noi tunnit kuulostaa kyllä oikein hyville :) Jos toi tanssillinen aerobic ei oo tarpeeks sykettä nostattavaa, kannattaa lisätä esim. juoksulenkki kerran viikossa treeniohjelmaan.

Vierailija

Kylmillä ilmoilla lenkkeily ei oo mun juttu. :D Eli se homma jää nyt syksyn ja talven ajaks tauolle... :P
Juu mäkin oon kuullu että ihan heti treenin jälkeen ei kuuluis venytellä, mut sit oon kuullu senkin että jos ei oo aikaa reilusti treenin jälkeen venytellä niin mielummin sitten venyttelee heti perään kun että jättäis kokonaan väliin. Tämän vuoksi kaikilla "jumppa"tunneillakin millä oon ollu ni on venytelty siihen loppuun kun ihmiset ei välttämättä sitä tee sitten kotiin päästyään.
Mulla ei välttämättä oo aikaa käydä siellä salilla kun kerran vkossa niin kuulostaa vähän pöllöltä että tällä viikolla treenaan yläkropan ja ensviikolla alakropan..? :D

Vierailija

Jos käy 1-2 kertaa viikossa salilla, niin voi treenata kaikki lihasryhmät kerralla. Itse suosittelisin spinningiä ja podypumppia :) Mä oon ainaskin saanu kropan timmimpään kuntoon niiden ja lenkkeilyn avulla. Tosin täytyy muistaa syödä tarpeeksi, koska kulutus on noissa lajeissa aika kova. BodyPump on mun mielestä sen takia hyvä, et tulee kaikki tärkeimmät lihakset treenattua eikä tarvitse yksin ähkiä salilla :)

Vierailija

Oon kokeillu noista Body-tunneista juurikin Pumpia ja myös Steppiä, en tykänny kummastakaan. :D Niissä täytyy kuitenkin hallita sitä omaa kehoonsa ja saada ne oikeet asennot jotta tekee liikkeet oikein - niinhän kuntosalillakin - mut Body-tunneissa on se ero että siellä vedetään kauheella höökällä, mulle kävi usein niin että just kun pääsin senhetkisessä liikkeessä hyvään asentoon ja näin ni sitten jo vaihettiin seuraavaan. :D Eli en kyl niistä tunneista hyötyny mtn ku en pysyny perässä. :'D Kuntosali siis parempi vaihtoehto mulle kun saan tehdä omassa tahdissa.

Vierailija

Mä taas oon ihan koukussa Bodypumppiin, ja sen avulla oon saanu ksvatettua kivasti lihaksiakin;) Mutta en todellakaan ole vieläkään mikään kehonrakentaja! :D Mutta Pumppihan on treeninä ihan erilainen kun salilla käynti, sillä salilla yleensä tehään vähemmän toistoja ja suurilla painoilla, pumpissa taas paljon ja pienemmillä. Jos siis treenaa noin salilla (vähän toistoja, isot painot) lihakset kasvaa, mutta pumpin kaltaisessa treenissä taas kiinteytyy enemmän.

Vierailija

Ehkä ei kannata luovuttaa heti ensimmäisten treenien jälkeen jos asennot ei oo kohillaan. Aluksi kaikki on vähän pihalla mut jos pokka kestää sen ja jaksaa käydä siitä huolimatta treeneissä niin kohta huomaa oppineensa jo vaikka mitä asentoja ja kuntokin on "siinä sivussa" parantunut.. ehkä jopa kiinteytynyt (jota ei tod. ole helppo saavuttaa.. vaikeaaaaaa). Tsemii!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat