kriisi parisuhteessa

Vierailija

Mitä tässä on enää tehtävissä vai onko mitään?

Pari päivää sitten poikaystäväni sanoi että hän ei ole enää oikeen mukana jutussamme, koska suhteemme tuntuu enemmän kaverisuhteelta, kuin parisuhteelta. Asia tuli minulle täytenä yllätyksenä; ajattelin että ei näin voi käydä.
4 vuotta yhdessä ja juuri kesän aikana puhuttu että ehkä joskus lähitulevaisuudessa kihlat on edessä, jne.. Häntä ei kuulemma mikään suhteessa ahdista tms. ja hän kertoi pitävänsä minusta silti eikä haluaisi tehdä liian nopeita päätöksiä...

Ehdotin että olisimme alkaneet tehdä asioita enemmän yhdessä, järjestäneet aikaa toisillemme, mutta en oikein saanut vastakaikua... Hän kuitenkin ehdotti 3 vkon taukoa suhteeseen (asuisimme erilleen), niin että molemmat miettisi asioita ja sitten katsottaisiin miten käy. Asiahan on vaan niin, että mun ei tarvitse miettiä mitään, koska en haluaisi luopua hänestä! En tiedä miten tuo 3 viikkoa sujuisi, valmistelenko itseäni pikkuhiljaa siihen että suhde loppuu, koska rankempaa olisi pitää toivoa yllä koko 3vkoa ja sitten tipahtaa maanrakoon...

Onko kellään kokemusta tauoista suhteissa, ja miten ne on vaikuttanu?

Kuulostaako tää tilanne jo ihan pelatulta jutulta, onko mitään ideoita miten saada suhdetta piristettyä?

Kiitän kaikkia jo etukäteen, itse olen pienessä mielessäni miettinyt näitä asioita jo aivan liikaa...

Kommentit (5)

Vierailija

Noin yleisesti ottaen tauko suhteessa ei ole hyvä juttu, mutta kaikki on tietenkin tapauskohtaista.

Itse yritin exäni kanssa pitää taukoa, muutettiin erilleen yms. Aluksi tuntui hyvältä kun oli omaa tilaa ja aikaa enemmän, mutta aika pian huomasi ettei se toinen henkilö pahemmin herätä tunteita sillä tavalla kuin pitäisi. Itselläni tuli juuri tuo "enemmän kavereita kuin rakastavaisia"-olo, eikä tauko auttanut. Tosin, eroon liittyy muitakin asioita, mutta yleisesti sanoisin että jos täytyy ihan oikeasti pitää taukoa niin silloin suhde ei kovin vakaalla pohjalla ole.

Vierailija

Kiitos vastauksesta Naksutus!

Mä en oikeen tajua tota tauon merkitystä, koska luulis et joko ollaan tai ei. Mitä sitä tarvitsee miettiä?

Mut nyt esimerkiksi tänään, tuntu et kaikki on hyvin niinkuin ennenkin. Juteltiin niitä näitä ja suudeltiin kun nähtiin. Tän tapahtuman jälkeen menin taas ihan sekasin, en oikeen pysy mukana, et mitä tapahtuu. Musta tuntuu että mun poikaystävä ei itsekään tiedä, mitä haluaa.

Vierailija

Miksi tauko on juuri 3 viikkoa, onko hän lyönyt itselleen jonkun takarajan miettimiselle vai asumisjärjestelyiden vuoksiko? Ei tauolle kukaan laita mitään aikaa, koska koskaan ei voi tietää mihin ne tunteet menee.
Eihän tähän liity kolmansia osapuolia miehesi puolelta, itse olen kokenut "tauon" suhteessa, joka päättyi niin, että tauon aikana mieheni sai varmistuksen salaa tapaamaltaan naiselta siitä, että heidän suhteensa voi alkaa, ja siihen stoppasi meidän suhde! Paskamaista!

Vierailija

Ystävyyshän se on joka pitää suhteen kasassa silloinkin, kun ulkonäkö on jo rupsahtanut, intohimo vähentynyt, uutuudenviehätys kadonnut ja muutkin nuoruuden ja tuoreen suhteen ihanuudet on jääneet taakse. Ystävyys ja rakkaus eivät sulje toisiaan pois tällaisissa tilanteissa. Oman kullanhan olisi ideaalia olla se paras ystävä maailmassa. Alkuhuuma menee ohi joka suhteessa, ja silloin joudutaan koetukselle. Moni menee siihen ansaan, ettei enää muka rakastaisikaan toista tai että tunteet ovat "laimentuneet", kun todellisuudessa arki on tullut vastaan ja intohimoinen ihastuminen on muuttunut syvemmäksi, pysyvämmäksi ja vakaammaksi ystävyyssuhteeksi, jossa rakkaus muuttaa muotoaan muttei katoa mihinkään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat