muutama kysymys rastoista!!

Vierailija

Elikkäs oon jo kauan haaveillu rastoista(dreadlocks) ja nyt haluisin tietää muutaman asian ennen ku teen hiuksilleni mitään.:D Joku jolla on tai on ollut rastat ni vois vähän kertoo että kannattaako ne.. :)

- Onko rastat helppo hoitoiset?
- Kutiaako päänahka paljon?
- Onko rastat hiostavammat ku tavalliset hiukset, esim. kesähelteellä +30 lämmintä? :D
- Suositteletteko tekorastoja vai omista hiuksista tehtyjä?
- Onko tekorastat aidonnäköset ja onko todella aidon näköisiä tekorastoja olemassa? :D
- Voiko juurikasvun värjätä vaikka on rastat?
- Olen ymmärtänyt että hiusten rakenne tuhotaan kun tehdään rastat. Onko uusi hius (juurikasvu) huonoa? Tai siis mulla on nyt tosi kiiltävät ja paksut hiukset, jos joskus kyllästyn rastoihin, niin kasvavatko hiukseni ikinä samanlaisina takaisin?
- Paljon rastat maksaa?

Siinä pari kysymystä! Jotkut ehkä vähän hulluja mut mut .......:D Ja jos on jotain sellasta mitä en tajunnu kysyä niin kertokaa ihmeessä! Kiitti jo etukäteen! :D

Kommentit (2)

Vierailija

Rastoista minulla ei ole minkäänlaista kokemusta mutta vastaampa kumminkin =) Minulla on ollut kuituhiuksista tehdyt letit päässä ja niissä lienee samankaltaisia ominaisuuksia kuin rastoissakin?

Aluksi voisin suositella erittäin lämpimästi ensin kokeilla noita hiuksiin letitettäviä kuiduista tehtyjä rastoja, saisi vähän tuntumaa miltä tuntuu ettei tule yllätyksiä. Jos siis sinulla ei ole ennen ollut noita rastoja tai pikkulettejä :)

Itse ainakin kyllästyin todella nopeasti hiuksiini jos ne ovat olleet erityisen erikoiset. On meinaan aikamoinen kasvattaminen jos jo kuukauden päästä huomaa ettei rastat olleetkaan se oma juttu ja joutuisi leikkaamaan koko tukan pois, letitettävissä rastoissa ei ole sitä ongelmaa =)

Ainakin noiden tekokuituisten lettien kanssa tuli ongelma että sen kahden kuukauden jälkeen alkoi haju olla aika karmiva tukassa, eli uskoisin rastoissa olevan sama ongelma jos ovat tekokuitua? myös päänahka on alkanut kutiamaan noiden lettien kanssa melko nopeasti, joten veikkasin rastoissakin olevan sama ongelma =)

Periaatteessahan uusi hius juurikasvussa on hyväkuntoista ei vaurioitunutta, mutta rastojen ja lettien kanssa ne alkavat klimppiintymään ja rastoittumaan. Kun rastat leikkaa pois kasvaa tukkakin nättinä takaisin

Muuhun en oikein osaa vastata, löysin tälläisen esimerkki hinnoittelun rastoista http://www.angelhair.fi/hinnasto-rastat.html nuo väliaikaiset letitettävät rastat taas saisit halvimmillaan koko nuppiin ja pitkinä n.40 € jos teet ne itse alusta asti

Vierailija

- Onko rastat helppo hoitoiset?
on! Eihän takkuja tarvitse kuin pestä, eikä sitäkään usein. Myös pyörittely auttaa ulkonäön kanssa tietenkin, mutta eipä sekään pakollista ole.

- Kutiaako päänahka paljon?
Ei. Ainakaan miulla ei kutittanut. Tavallisestihan rastoja ei tehdä ihan kiinni päänahkaan, vaan pään ja rastan väliin jätetään alle sentin rako, joten rastat eivät kutita päänahkaa.

- Onko rastat hiostavammat ku tavalliset hiukset, esim. kesähelteellä +30 lämmintä?
Ei. Mie elin rastojen kanssa Thaimaassa eikä hiostanut.

- Suositteletteko tekorastoja vai omista hiuksista tehtyjä?
Omista. Muovirastat näyttää aina muovirastoilta.

- Onko tekorastat aidonnäköset ja onko todella aidon näköisiä tekorastoja olemassa?
Aidoista hiuksista tehdyt tekorastat ovat ihan aidonnäköiset kyllä, ja ne voi helposti värjätä vastaamaan omaa hiustenväriä täsmälleen.

- Voiko juurikasvun värjätä vaikka on rastat?
Voi. Rastoja voi värjätä hiusväreillä ihan normaalisti.

- Olen ymmärtänyt että hiusten rakenne tuhotaan kun tehdään rastat. Onko uusi hius (juurikasvu) huonoa?
Ei. Millään mitä teet hiuksillesi et voi vaikuttaa siihen, millaisena hiukset kasvavat takaisin. Hiusesti rakenne on määrätty sinun DNA:ssasi, ja sitähän et millään saa rikki.
Eli vaikka rastoja laitettaessa hiukset siis kirjaimellisesti vedetään umpitakkuun, takaisin kasvava hius on ihan normaalia.

- Paljon rastat maksaa?
Jos omista hiuksista itse/kaveri tekee, ilmaiset.
Kampaajalla kalliit.

Lisää rastoista voit lukea www.takkutukka.net

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat