Kahden miehen välissä

Vierailija

"Matin" kanssa erottiin viime tiistaina. Toissa lauantaina sanoi yhtäkkiä ympäripäissään että suhde ei kiinnosta. On jo muutaman kuukauden ahdistanut koko suhde, eikä ole saanut kerrottua siitä mulle mitään. Pitkän aikaa on tuntunut että ollaan vaan hyviä kavereita. Ollaan niin erilaisia yms yms. Sunnuntaina menin käymään, ei näyttänyt tosiaan kiinnostavan pätkääkään. Kertoi, että la-yönä oli ollut kylässä sen kaveri ja kaksi jotain tuntematonta naista. Olivat kuulemma katsoneet leffaa ja toinen naisista oli nojannut miehen olkapäähän, ei kuulemma muuta.
Maanantaina saatiin sovittua että yritetään uudestaan ja aloitetaan puhtaalta pöydältä. Tiistaina kävin miehen facebookissa lukemassa keskustelut, kun en voinut luottaa mieheen yhtään. Jutteli niitä näitä jonkun naisen kanssa mitä en tuntenut, sitten alkoi puhumaan suhteestamme. Haluaa kuulemma olla yksin, oli säälistä sanonut että yritetään uudestaan ja aikoi seuraavana päivänä laittaa suhteelle stopit. Nähtiin vähän ajan päästä, kysyin että miten voin luottaa siihen että se ei taas sano yhtäkkiä että ei kiinnosta. Sitten tulikin tilitykset että haluaa olla yksin ja plaaplaa. Olin ihan rikki.
Sovittiin että koitetaan olla kuitenkin kavereita, miehen pyynnöstä, jos vaan joskus pystyn antamaan anteeksi sille. Selitteli kuinka mahtava ihminen olen ja plaaplaa. Kävin tämän luona parina päivänä, ihan vaan omaa oloa helpottaakseni.

Aloin pikkuhiljaa pääsemään yli asiasta kun olin kavereiden kanssa ja sain muuta ajateltavaa. Perjantai-iltana mentiin kaverin kanssa ("Ella") yhteiselle kaverillemme("Sami") iltaa viettämään. Juotiin ja pikkuhiljaa illan päälle Sami alkoi näyttämään vähän läheisempiä merkkejä. Käytiin ajelemassa kaupungilla ja piti kädestä. Heti kun oli tulossa ylikuormaa autoon, ehdotti että menen tämän syliin.
Nukuttiin hetki yöllä samalla sohvalla kunnes lähdin kotiin ja tulipa tuota nuoltuakin tämän kanssa.

Lauantaina lähdettiin Ellan ja Samin kanssa Samin porukoiden mökille yöksi. Juotiin ja pidettiin hauskaa kolmisin. Illalla päädyttiin samaan sänkyyn, tehtiin kyllä kaikkea muuta kun nukuttiin. Samalla kun Matti alkoi laittelemaan viestejä että rakastaa mua ja on pahoillaan tästä kaikesta eikä osaa olla ilman mua.. Laitoin puhelimen kiinni ja avasin vasta seuraavana aamuna ja vieläkin oli tullut viestejä.
Kotiin tullessa laitoin puhelimen äänettömälle, kun en halunnut puhua Matin kanssa. Tämä soitti sitten Ellan puhelimeen ja kysyi mua. Pakko nähdä yms yms.
Sami heitti mut kotiin, halattiin ja pusuteltiin ennen kun lähti. Toissa iltana soitti, juteltiin niitä näitä ja käski minunkin soitella jonain päivänä. Eilen sitten soitin, sama juttu.

Samin kanssa ollaan tunnettu pari vuotta, mutta nyt ei olla nähty pitkään aikaan. Olin silloin pari vuotta sitten kusessa mieheen mutta eipä meistä sitten enempää tullut. Mies on reipas, kohtelias, avoin, rehellinen... Tulevaisuuden suunnitelmat tiedossa, asuu vanhempien luona.

Matin kanssa oltiin yhdessä reilu vuosi ja olen koko ajan luullut että meillä on kaikki hyvin ja suhde toimii. Yhtäkkiä sainkin tietää kaikkea muuta. On juonut ihan järkyttävästi kesän aikana ja tehnyt muutenkin ei niin mukavia asioita. Opintolainat, käynyt nykyistä koulua 3 vuotta turhaan kun ei ala kiinnosta. Sunnuntaina lupasi että pystyy muuttumaan ja katuu tekemiään ja haluaa mut oikeasti takasin. Eilen sama.. Mentäisiin täysin mun ehdoilla, lopettaisi juomisenkin vaikka jos haluaisin.

Olen niiin kahden vaiheilla, mitähän vittua tässä tekisi. Jos otan toisen, satutan toista. Molempien kanssa en ala säätämään mutta en yksinkään haluaisi olla. Matti lupaili muuttuvansa, mutta pystyykö oikeasti? Neuvokaa ja auttakaa, on pää niin sekasin.

Kommentit (5)

Vierailija

Unohda se matti. En tunne ihmistä ja pystyn silti sanomaan että noi lupailut ei tuu pitämään.

Samissa on sentään todellista potentiaalia, mutta koittakaa edetä rauhallisesti - olethan vasta eronnut.

Mut joo oikeesti, älä nyt vaan enää ala sen Matin kanssa. Ei se muutu. Jos kundi juo paljon niin ei se naisen takia sitä juomista vähennä.

Vierailija

Samaa mieltä, ei Matti saanut ainakaan mua kovin vakuuttuneeks siitä et olis muuttunu. Ja vaikka olis, ni se on kohdellu sua väärin, mulle ainakin olis tullu aika hirvee olo tollasesta.

Vierailija

Kuulostaa kyllä siltä että se Matti on aika hukkassa itsensä kanssa. Sellaiset ihmiset eivät tiedä mitä he haluavat ja tekevät päätöksiä hetken mielijohteen mukaan. Ei olla tyytyväisiä siihen mitä on ja vasta sen jälkeen kun sen jonkin on menettänyt, huomataan vasta mitä se on merkinnyt. Ehdottomasti kannattaa unohtaa koko Matti, vaikka hän kuinka sanoisi muuttuvansa niin voin kyllä kokemuksesta sanoa että tuskin tulee muuttumaan. Tuntuu että hän ei ehkä vain osaa olla yksin, olet hänelle se tukipilari mihin turvautua, kun tulee heikko hetki. Jos kuitenkin kaverina haluat hänet säilyttää, suosittelen ottamaan etäisyyttä ainakin pari kuukautta. Älkää pitäkö mitään yhteyttä, kyllä ne tunteet siinä ajassa kuolevat.

Mitä tulee sitten Samiin, niin olen yhtä mieltä jonna88:n kanssa. Älkää turhaa kiirehtikö, on teillä aikaa. Ja kai tämä Sami tietää sinun ja Matin tilanteesta? Jos ei, niin kannattaa kertoa hänelle, ettei tule yllätyksenä. Mutta ei kannata käyttää Samia laastarina, siinä vain tulee satutettua itseään ja sitä toista osapuolta. Ota nyt hetki aikaa itsellesi ja mieti rauhassa mitä haluat. Yksinkin oleminen välillä kannattaa, voi keskittyä pelkästään omaan elämään. Mielestäni on parempi päästä ensiksi yli entisestä, ennen kuin alkaa uutta suhdetta rakentamaan.

Vierailija

Sun kannattaa miettiä kumpi on sulle rakkaampi.
Matti ehkä käyttäytyis pari päivää/viikkoo nätisti, mut sen jälkeen se satuttais sua taas.
Vaik nyt tuntuu, ettet haluu olla yksin, ni joskus se on vaan paras vaihtoehto. Tai sitte teet kute Jonna88 sano: etenet hitaasti Samin kanssa.
Mut kyl ehdottaisin, et olisit ainaki sen aikaa yksin, et Matti tajuaa jättää sut rauhaan. Pidemmällä tähtäimellä Matin rakkaudentunnustukset alkaa rasittaa sun ja Samin suhdetta.

Vierailija

vaikea tässä on kenenkäään muun sanoa miten sun pitäis valita. sitä ei halua menettää kumpaakaan mutta ei voi jatkaakaan molempien kanssa. molemmissa omat hyvät ja huonot puolet.

vähän vastaavassa tilanteessa oon ollu, paitsi että ensin olin itse kiinnostunut PITKÄÄN toisesta ja hän ennemmin vain leikki kanssani, oli kinnostunut ja ei ollut ja teki asiat minulle hankalaksi, sitten vihdoin pääsin yli ja jätin hänet ihan omiin oloihinsa ja samalla löysin ihanan pojan ja aloin seurustella (tietysti tämän ensimmäisen kaveri)NO sitttenkuin onnelisesti olin suhteessa nykyiseni kanssa niin tämä yksi idiootti tulee avautumaan ja kertomaan että on kiinnostunut. en ymmärrä mikä siinä pojassa on iskeytynyt muhun niin pahasti, mutta olen iloinen etten antanut periksi seurustelusuhteessani vaan yritin unohtaa tämän entisen suuren ihatuksen ja toitotin itselleni että hän on idiootti kun kaverin selän takana tulee ilmaisemaan kaverin tyttöystäväle kiinnostusta. vieläkin välillä poika on mielessäni mutta kaverina, ei se helppoa ollut mutta olen tytyväinen valintaani. siinä pojassa on vaan jtn että en halua menettää häntä elämässäni vaan pitää kaverina, mutta sen käytös mua kohtaan on tosi vaihtelevaa nykyään...

tsemmpia, sun täytyy itse vaan miettiä kumpaa et halua missään nimessä menettää. et ehkä kumpaakaan mutta ystävyys ei välttämättä onnistu enän:s

...kauheaa oli ajatella jos menettää edes toisen saatika molemmat kun eit iedä mitä haluaa itse. ja myös ajatus että jos päätös alkaa kaduttaa painoi ja saattaa painaa sinuakin, mutta riski on otettava:s

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat