Poikaystävän pilven poltto

Vierailija

Elikkä siis voinen jo heti sanoa etten ole ollut kauaa poikaystäväni kanssa, vähän päälle 2kk (tiedän kuulostaa hvvin vähältä)mutta jotenkin harmittaa kovasti yksi asia, nimittäin se että poikaystäväni polttaa pilveä, varsinkin koska olen itse sitä ihan totaallisesti vastaan. En silti kiellä häntä mutts aina kun hän on pilven vaikutuksen alainsena muutun kylmäkiskoiseksi enkä halua olla lähellä vaan menen ulos (tämän takia jouduin kerran lähtemään klo 12 yöllä yllättäen pelkkä hame päällä kylmään yöhän jossa olin tunnin ihan yksin), ja joistain on jäänyt todella paskoja kokemuksia, varsinkin jos poikaystäväni on ihan sekaisin ja yrittää "vikitellä/rauhoitella" minua. Hän ei polta usein, mutta ollaan riidelty monta kertaa tästä ja hän vertaa sitä tupakkaan (minä poltan tupakkaa, hän ei siis) mikä ei ole minun mielestä mitenkään verrattavissa.Yritän vain hyväksyä jotenkin tilanteen ja haluaisin kuulla nyt TEIDÄN mielipiteenne, kiitos jo etukäteen! : )

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mikä siinä sitten tarkalleen haittaa? Käyttäytyyks se jotenki urposti ku on pilvessä? Jos se sun mielestä on mukava pilvessäki nii anna sen tehä mitä haluaa nii kyllä se jotenki korvaa sen sulle. Tupakkaan kuolee, kannabikseen ei

Vierailija

itse en hyväksyisi. Se on kumminkin kielletty laissakin täällä Suomessa, toisinkuin tuo tupakka. Ja onhan se huume, tupakasta kun ei mene sekaisin eikä se vaikuta käyttäytymiseen... Ja tuo "tupakkaan kuolee kannabikseen ei" niin joo ja huomenna voit jäädä auton alle, mitä se nyt tähän liittyy?
Mutta siis niin, sanot että se on sekaisin niin onko sen käytös jotenkin todella ärsyttävää?
Puhukaa asiasta.

Vierailija

Sinuna miettisin et haluuks olla loppuelämäs tällasen ihmisen kanssa.

Jos et, mitä järkeä jatkaa suhdetta?

Tossa vaiheessa suhdetta kuuluis vielä olla niin rakastunut ettei näe toisessa mitään vikoja. Ei anna kovin hyvää ennustetta suhteelle, jos heti aletaan riitelemään.

Vierailija

Mun mielestä vaikka ois kuinka rakastunut niin toisen kannabiksen käyttö voi häiritä PALJON. Ei rakkaus ole niin sokea ja mustavalkoinen, eihän tää elämä mitään satua ole. Eihän siinä auta muuta kuin keskustella asiasta -painotan taas sanaa: PALJON.

Meillä miehen kanssa on ollut ongelmia alkoholin suhteen, itse juon hyvin harvoin ja hyvin vähän kerrallaan ja lähden baariin enemmänkin tanssimaan kuin juomaan ja istumaan, mies taas juo harvoin ja usein ja haluaa baarissa lähinnä juoda ja istua kavereiden kans. Myös mieheni hyvässä kännissä puistattaa, lähes ällöttää. Siis maailman rakkain ihmiseni. Joten olemme tulleet siihen tulokseen että lähes aina käymme erikseen omien kavereidemme kanssa baarissa ja kotona ei tissutella kuin silloin jos olemme lähdössä yhdessä vaikka joihinkin bileisiin, eli hyvin harvoin.

Jos poikakaverisi ei voi lopettaa pilven polttoa, vaadi häntä edes olemaan polttamatta seurassasi. Se on vähintä mitä hän voi tehdä. Tietenkin kannattaa miettiä tarkkaan haluaako pössyttelijän kanssa seurustella, kannabishan aiheuttaa mm. skitsofreniaa joka taas aiheuttaa mm. vainoharhaisuutta. Vaikkakin monet pössyttelijät väittävätkin kovasti vastaan ja väittävät sillä olevan hyviä terveysvaikutuksia mikä saattaa myös pitää paikkaansa. Mutta ilmankin pärjää!

Vierailija

Minulla sama "ongelma" poikakaverini kanssa. Tosin hänen pilven polttonsa tapahtuu vain kännissä, eikä nyt aina silloinkaan. Itselläni ei välttämättä ole tietoa aina hänen kannabiksen käytöstään, koska yleensä menee kavereidensa kanssa. Ennemmin tai myöhemmin tämä kuitenkin tulee esille. Vihaan häntä silloin. Tästä aiheesta on puhuttu paljon, ja meillä on erikäsitykset siitä onko kannabis huume vai ei.... onhan se, minun mielestäni. Olen pyytänyt häntä lopettamaan ja sanonut että tämmöstä touhua en rupea katselemaan, en voi kumminkaan pakottaa häntä lopettamaan! Mutta tämänkin takia olen miettinyt että onko juttua järkeä jatkaa, koska en tiedä haluanko katsoa loppuelämäni ihmistä joka polttaa pilveä, ja jonka puheisiin ja lupauksiin en voi kuitenkaan luottaa tässä asiassa.

Vierailija

Myös ilman tupakkaa voi elää. Ja alkoholia. Ja karkkia. Silti ilman niitä ei ole pakko elää. Sekä alkoholi että tupakka on useita kertoja vaarallisempia ja terveydelle haitallisia aineita kuin kannabis. Kannabiksestä ei tule skitsofreniaa. Juoruja liikkuu, että paljon käytettynä useiden vuosien jälkeen se saattaa aiheuttaa psykoosin, mutta todistusaineistoa ei ole. (Ja lainsäädäntöön on turha vedota, siellä on enemmänkin porsaanreikiä kuin pelkkä huumausaineita koskeva...)

Ja jälkihuomiona: en ole itse edes kokeillut.

Vierailija

Ei onneksi enää sentään polta mun seurassa, mutta kun tulee takaisin iltaa viettämästä niin vaikuttaa ihan siltä kuin olisi kännissä (ei saa välttämättä selvää mitä haluaa ja yht'äkkiä todella hellyydenkipeä juuri silloin jolloin en kaipaa mtn hellyyden osoituksia)mutta ennen siis poltti kämpän sisällä mun läsnäollessa, oli aivan karmeaa, mutta sekin pistää huolestuttamaan kun seilaa pisin kaupunkia ihan pilvessä : \ Ja sekin on nyt noussut esiin että ennen sanoi ettei aio ite ostaa vaan odottaa siihen asti kunnes kaverit tarjoaa, mutta nyt se on mennyt siihen että on ostanut myös itse, kuten vähän pelkäsinkin

Vierailija

Vielä Suomessa asuessani olin myös pilven polttoa vastaan, kunnes tullessani Englantiin olin ainut kavereista joka ei polttanut ja moni poltti päivittäin. Opin myös, että esim Australiassa ja Etelä-Afrikassa se on osa monen nuoren päivittäistä elämää. Sama se täällä Englannissa.
Poikaystäväni ennen suhteemme alkua poltteli päivittäin. Suhteemme edetessä hän lopetti sen kokonaan ja nyt kun on kriisi ja ero lähellä niin hän on aloittanut taas. En ole oikeastaan itse sitä vastaan enää, kun tiedän että tupakkakin luokitellaan marihuanaa vaarallisemmaksi. Mutta itse en tykkää polttaa, vaikka oon kokeillu. Tulee vaa huono olo ja väsy.
Ymmärrän poikaystäväsi vertauksen siihe, että itse poltat tupakkaa. Ja sinä sentään teet sitä päivittäin ja hän vain silloin tällöin. En puollusta ketään tässä, mutta molemmat tavallaa teette samaa, aineilla vain hieman eri vaikutukset.

Vierailija

Anna pojan polttaa. Sinuakin suosittelisin kokeilemaan jotta pääsisit eroon turhista ennakkoluuloista ja kireydestä. Pilvenpoltto satunnaisesti on mukavaa ja rentouttavaa eikä ollenkaan vaarallista.

Terveisin,

Erkki

Vierailija
Jazi

Elikkä siis voinen jo heti sanoa etten ole ollut kauaa poikaystäväni kanssa, vähän päälle 2kk (tiedän kuulostaa hvvin vähältä)mutta jotenkin harmittaa kovasti yksi asia, nimittäin se että poikaystäväni polttaa pilveä, varsinkin koska olen itse sitä ihan totaallisesti vastaan. En silti kiellä häntä mutts aina kun hän on pilven vaikutuksen alainsena muutun kylmäkiskoiseksi enkä halua olla lähellä vaan menen ulos (tämän takia jouduin kerran lähtemään klo 12 yöllä yllättäen pelkkä hame päällä kylmään yöhän jossa olin tunnin ihan yksin), ja joistain on jäänyt todella paskoja kokemuksia, varsinkin jos poikaystäväni on ihan sekaisin ja yrittää "vikitellä/rauhoitella" minua. Hän ei polta usein, mutta ollaan riidelty monta kertaa tästä ja hän vertaa sitä tupakkaan (minä poltan tupakkaa, hän ei siis) mikä ei ole minun mielestä mitenkään verrattavissa.Yritän vain hyväksyä jotenkin tilanteen ja haluaisin kuulla nyt TEIDÄN mielipiteenne, kiitos jo etukäteen! : )

Eikös se poikaystäväsi siis haisekin pahalle? Miten siedät sitä hajua? Suoraan sanottuna tyyppi vaikuttaa kusipäältä. Mitä näet koko tyypissä? Mitä hyvää näet hänessä? En kyllä sietäisi pilvenpolttajaa päivääkään!

Vierailija

En kyllä itsekään hyväksyisi asiaa ihan sen takia, jos joskus siitä seuraa enemmän itsellekin ongelmia. Tuskimpa se mieskään jaksaisi itse selvinpäin seurata, jos itse polttelisit.

Vierailija

Tuttu juttu täälläkin. Paitsi oma mies ei tyydy pelkkään kannabikseen. Perjantaisin lähtee viihteelle kavereidensa kanssa, vetää piriä ja herrasta kuuluu seuraavan kerran vasta sunnuntaina. Välillä arkisin polttelee pelkkää kannabista ja joka ikinen kerta koittaa valehdella ettei mitään oo vetäny.

Ole onnellinen et miehes polttaa sillon tällön. Vaikka eihän sekään mitään kivaa ole.

Vierailija

Kannabishan ei aiheuta skitsofreniaa eikä mitään muutakaan: ELLEI sinulla ole geeneissä taipumusta tähän. Ainoa järkevä selitys sille, että esimerkkitapaus poltti kerran ja sen jälkeen sairastui niin ettei parane koskaan, ja toinen esimerkki on polttanut päivittäin vuosia eikä mitään ole tapahtunut.

Kommentti: Tupakka tappaa, kannabis ei on pikkuriikkisen liikaa kaukaa haettu. Mutta ihminen, joka on koskaan juonut kännit, ei mielestäni ole mikään sanomaan pilven polttoon: Alkoholi tappaa sinut ja ympärillä olevasti, kannabis ei.

Yleistämisen jalo taito.

Jos kannabis ei aiheuta poikaystävälle muuta kuin rennon ja hyvän tunteen, miksi valittaa? Mieluummin seuraisin sivusta n. kerran viikossa tai kahdessa pilven polttoa, jossa poltetaan yksi jointti ja sen jälkeen relaillaan, kuin sitä että baarijonossa hakataan toisen päätä asvalttiin ja lähdetään putkaan yöksi.

Tietämättömät puhuu.

Aloittaja: jos olet henkeen ja vereen vastaan kannabis, selvitä ensiksi syy tähän. Miksi olet? Siksi että se voi aiheuttaa jotain? Vai että se AIHEUTTAA poikaystävässäsi negatiivista käytöstä?
Jos pelkäät sitä, että se ehkä aiheuttaa jotain: lopeta itse tupakan poltto ja valita sitten. Jos se aiheuttaa jotain: puhu sille poikaystävällesi, että et pidä hänen käytöksestää pilven vaikutuksen alaisena.

Kuitenkin usein on vain niin, että "sopiva" pilven käyttö aiheuttaa rentoutumisen ja hyvän olon tunteen. 

NIIN JA HAJUSTA: Kannabis ei ikinä, milloinkaan tule haisemaan MILTÄÄN verrattuna tupakkaan.

Toki se voi olla mielipide, mutta epäilen että haistajalla on nenässä vikaa. Mieluummin minä kukkaa haistaisin kun tervan/nikotiinin/muun yli 3000 myrkyn sekoitusta.

Vierailija

Minua ei ainakaan haittaa mieheni pilven polttaminen, mikäli välillä sitä haluaa ottaa rentoutumiseen.. Eri asia tietenkin on jos koko ajan sitä tekisi.. En kuitenkaan halua kieltää mieheltä asioita joista hän nauttii.

Vierailija

Ite voin entisenä pilvenpolttajana sanoa että väitteet kukan polton vaikutuksesta mielenterveyteen pitävät ainakin omalla kohdallani paikkansa. Kun hiisasin 2v jokapäivä niin tulin ihan sika vainoharhaseks ja oon kyllä vieläkin, vaikken ole 6kk polttanut. Toivottavasti poikakaverillas ei lähe yhtä pahasti hanskasta, ero ei todellakaan olisi hänen kannalta hyvä vaihtoehto, sillä sitten kynnys päivittäiseen polttamiseen olisi paljon matalampi.. Mutta taas sun puolesta ero saattais olla oikee vaihtoehto, tai no. en sano mitään. Mutta eihän semmosta ite kestä jos toinen käyttää huumeita, vaikka ihan viikonloppusinkin.

Ei pilvenpoltto johda muutakun ongelmiin, kaveripiiri muuttuu ja pikkuhiljaa alkaa vahvempia huumeita tulemaan ympärille. Itse uskon porttiteoriaan täysin, sen kokeneena :D Ja sittenkun noissa piireissä ei oo kavereita, vaan ihmiset ympärillä ajattelee vain itseään ja rahaa, sekä tekee kaikkensa hyötyäkseen susta.

Kannattaa miettiä tulevia siirtoja ja tehdä ne mahdollisimman pian. Itse varmaan asettaisin kumppanilleni 2 ehtoa, joko tai, eli jos kumppani jatkaisi polttelua, sen jälkeen, kun on uhannut häipyä, ja jos se vielä jatkaa sitä, niin olisi varmaan hyvä miettiä omaa arvoa suhteessa ja antaa pakit. Ansaitset paljon parempaa, jos sun tahdon mukaan ei toimita.

Vaikka olis kuinka normaalia kukan poltto etelässä ja englannissa, niin itse en sitä silti kenellekkään suosittele. Tsemppiä sulle, toivottavasti kaikki asiat kääntyy parhain päin.

Terveisin,

Arttu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat