Vanhojentanssipuku

Vierailija

Helmikuussa olisi minun vanhojentanssien vuoro ja nyt ajankohtaista olisi hankkkia puku. Itse pidän vanhojentansseja hyvinkin merkittävänä tapahtumana elämässäni. Siksi haluankin kuulla teidän mielipiteen siitä kuinka halpa/kallis puku saa olla? Minkä hintaisen puvun te ostaisitte? Haluaisin myös kuulla minkä hintaisia teidän ostamanne puvut olivat? :) Ja lisäksi vielä, kuinka paljon rahaa kului muuhun hienosäätöön, kuten kampaukseen, kenkii ja koruihin? Kiitos vastauksistanne!

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Moikka!

Itselläni tanssit oli viime vuonna ja hyvä, että oot ajoissa liikkeellä, koska puvut on yleensä tähän aikaan vuodesta halvimmillaan. Käyttämättömien pukujen hinnat nousevat yleensä kolmestasadasta eurosta ylöspäin, mutta tietysti yksinkertaisempia pukuja saa huomattavasti halvemmallakin. Yksi hyväksi koettu keino on ostaa käytetty puku, koska eihän ne "käytetyt" puvut oikeasti mitään puhkikulutettuja ole :D Vuokraaminenkin on toki vaihtoehto, mutta usein se on melkein samanhintaista kuin oman ostaminen. Kaikki muu (kampaus, korut yms.) on rakennettavissa ihan mihinkä tahansa budjettiin. Itselläni kulut nousivat korkealle ja nyt kun vertaa kavereihin, jotka käytti avuksi sukulaisia ja tuttavia hiustenlaitossa ja korujen lainailussa täytyy sanoa, että järkevämpiä olivat kuin minä! Vaikka todella iso päivä se oli mullekkin niin kyllä siitä nauttii vaikka tanssisi niissä vanhoissa mukavissa korkkareissa, jotka on jo selvinneet monet bileet ;) (yksi kaveri tanssi toisen päivän wanhat villasukissa kun jalat väsyivät uusiin käyttämättömiin korkoihin). Toivottavasti tää autto ees vähän :) Panosta kivaan pukuun, mutta sääli myös lompakkoa.

Vierailija

Hankin itse käytettynä puvun netistä pelkästään kuvien perusteella, sillä mekko oli teetetty ompelijalla ja oli persoonallinen ja uniikki. Tyttö lähetti mekon minulle kokeiltavaksi ja se sopi lähes täydellisesti. Maksoin mekosta ja siihen kuuluvasta viitasta 100 euroa plus postikulut. Kengät ostin itseasiassa kolmella eurolla kirpparilta, koska halusin käytetyt ja mukavat kengät enkä uutuuden jäykkiä. Rupesin etsimään mekkoa ja kenkiä jo yli vuotta aiemmin, jotta ei tule kiire.

Kampaus maksoi 45 euroa, sen varasin jo muistaakseni puolta vuotta aiemmin, jotta varmasti saan ajan.
Koruun meni muistaakseni 10 euroa, sillä korjautin koruliikkeessä mummon vanhan kultaketjun.
Meikin teki ystäväni, joka harrastaa meikkaamista(jos niin voi sanoa:D) ja hän osasi muutenkin tehdä hienomman meikin kuin minä.

Käytin yhteensä rahaa siis noin 160 euroa jos laskee mukaan vielä tyyliin sukkahousut:D Tuo on aivan todella pieni raha, mutta enempään ei oikein meidän perheessä ollut edes rahaa. Lopputulos oli kuitenkin todella hyvä:) Jos mekon ostaa kaupasta uutena, on silloin kohtuullinen raha siihen jotain 500 euroa(riippuen tietysti miten paljon rahaa on käytettävissä).

Tuli vielä mieleen, että jotkut tytöistä tekivät niin, että sitten lakkiaisiinsa lyhensivät ja muokkasivat muutenkin mekkoaan ja säästivät siinä ison rahan.

Vierailija

Mä teetin puvun ompelijalla, joka oli meidän tuttu, joten siihen meni rahaa muistaakseni reilu 200e, kankaat mukaan lukien. Sitä aloimme tekemään joskus syksystä. Kenkinä käytin omia tanssikenkiäni, joten niihin ei mennyt rahaa.

Kampaus ja meikki maksoivat yhteensä 100e, ja varasin ne jo vuotta etukäteen, sillä halusin hyvästä paikasta hyvään aikaan. Korut olivat ehkä yhteensä reilu 20e.

Kannattaa alkaa etsiä myös jatkojen pukua jo hyvissä ajoin, sillä monille tytöille tuli sen kanssa paniikki:)

Vierailija

Hyvä kun oot ajoissa asialla! Ei tuu paniikkia paria viikkoa ennen tansseja muun kanssa kuin sen että osaako niitä tansseja :D

Itse vuokrasin pukuni ja vuokra oli muistaakseni n. 380e. Halusin, että kaikki on ns. viimeisen päälle laitettu ja rahaahan meni sen mukaisestikin. Meikki+ tukanlaitto maksoi noin 80e yhteensä. Halusin myös tekokynnet, niihin meni noin 20e, mukaanlaskettuna niiden laitto (kävin laittamassa tutulla kosmetologilla ja sama tyyppi laittoi meikinkin). Kengät olivat jotkut vanhat, mitkä oli jalkaan sopivat eikä hiertäneet :)Korut ostin samasta paikasta, josta vuokrasin puvunkin, maksoivat n. 20e.
Mulla oli budjettina kuitenkin 550e, että jäihän siitä käteenkin sitten jotain :) Eli yhteensä meni noin 500e.

Mukavia tansseja, vaikka niihin vielä aikaa onkin! :)

Vierailija

Ompelin pukuni itse, sain kankaat (aitoa silkkiä) n.80 eurolla ja muutama kokonainen päivä meni ompelemiseen:)että jos yhtään kädentaitoja löytyy niin suosittelen tekemään itse. Kaavakin maksoi vain noin 10 euroa. 80€ maksoi sitten meikki ja kampaus, kengät lainasin kaverilta, laukun äidiltäni ja korun bongasin alennusmyynneistä, 15 euroa:) joten yhteensä siis n.185€ meni koko tansseihin. Plus ettei tarvinut huolehtia siitä, että jollain toisella olisi samanlainen puku! Oli kyllä ikimuistoinen päivä, sulla se on vielä edessä joten nauti kunnolla:)

Vierailija

Heippa, kiitos vaustauksista. Oli kiva lukea muiden kokemuksista. Ne antoivat paljon hyviä vinkkejä. Mutta tahtoisin silti kuulla vielä lisää, olisiko muuta porukkaa kertomaan omista kokemuksistaan? : )

Vierailija

Hyvä etten oo ainut joka on aikaisin liikkeellä :D (oon jo ostanukki mekon :D )

Mut siis mä löysin ittelleni aika halvalla (n. 132e) vanhojentanssimekon netistä: ostox.fi sivuilta. Siellä on ihan perus mekkoja, ihan hienojakin jotkut :) Kannattaa kattoo jos vaan löytyis mieleinen :) Mä olin jo alustavasti joskus kesällä muilta sivuilta kattellukki mut kaikki makso suunnilleen noin 300-500 euroo... Olihan ne tietysti tosi hienoja, mut mun budjettiin ihan liian kalliita!!

Mutta mun on ihan pakko kysyy et minkälaista kampausta oot ittelles aatellu? Ku mulla on se ongelmana tällä hetkellä, en mistään löydä mieleistä..

Vierailija

Vanhat tanssahtelin viime talvena, tansseja olin odottanut yli kaksi vuotta ja aioin todellakin panostaa niihin, myös rahallisesti :)

Puvun ostin Suomen Pukuvuokraamosta hinta oli n.360€.. Puku oli aivan ihana ja sopi minulle loistavasti, tällä hetkellä vain kaduttaa kun puku oli hieman liian lyhyt.. Eli jos olet pitkä varmista että puku oikean pituinen! :)

Kengät ostin (60€), kampaaja-ajan varasin elo-syyskuussa ja hinnaksi tuli 65€ (http://www.facebook.com/photo.php?pid=30532994&l=50a3c67a23&id=1499336514), meikkiin sain lahjakortin joululahjana (: ... Koruihin meni 8€ (ostin vain korvakorut, helmet lainasin äidiltäni), hansikkaat maksoivat n. 20€

Koko paukku oli siis noin 520€

Kannattaa olla ajoissa, niin kuin muutkin ovat jo todenneet :D Ihania tansseja tuleville vanhoille! (:

Ps. pienemmälläkin budjetilla selviää, eikä se todellakaan tee päivästä yhtään sen epähohdokkaampaa!

Vierailija

Vanhojentanssipuku maksoi 250 euroa uutena, eikä mielestäni ollut mikään yksinkertainen, kuten joku aikaisemmin sanoi että kolmestasadasta ylöspäin hinnat ovat. Tietysti se riippuu ostopaikasta, ja olihan se puku halvimmasta päästä. Vuokrasin pukuun vanteen, mikä maksoi muistaakseni 30 euroa.
Kannattaa panostaa kenkiin, sillä se tanssi ei todellakaan ole mukavinta puuhaa rakot jaloissa. Maksoin kengistäni 60 euroa, ja tosiaan ne olivat ihan tanssikengät, joissa pohja on liukkaampi. Ja oli mukavat jalassa, vaikka ei ne hyvältä näyttäneetkään, mutta eihän niitä kenkiä onneksi juurikaan näy.
Kampaus maksoi 85 euroa, tiara 50 euroa ja kaulakoru 45 euroa. Muita kustannuksia en nyt juurikaan muista, eli yhteensä tanssit tulivat maksamaan nopean laskun mukaan 520 euroa.
Kannattaa ottaa neula ja lankaa mukaan tanssikiertueelle, minulla se ainakin tuli tarpeeseen :D

Vierailija

Niinaä, heippa olen itse myöskin miettinyt kampausta ja olen kuullut että hiuksia ei kannattaisi kokonaan jättää auki, sillä tanssahdellessa saattaa tulla pieni hiki ja märät latvat olisivat hirveännäköiset. Suunnitelin kihartavani hiukset korkkiruuveille ja laittavani kummaltakin sivulta hiukset taakse kiinni jollakin hienolla hiusklipsulla. Kokonaan kiinni en kuitenkaan haluaisi hiuksia laittaa. :)
Mitäs itse olet miettinyt kampauksen suhteen?

Vierailija

Heippa! Oon kuullu ihan samaa ettei kannattais jättää hiuksia kokonaan auki. Varmaa tietoo ei vielä oo, mut varmaan kans kiharran hiukset ja laitan ne sillei tois puoleisesti kiinni; toiselta puolelta ja auki toiselta kiinni( en osaa kunnolla selittää miten, eli toivottavasti tajusit :) ). Hiukset kokonaan kiinni ei oikein innosta, mulla on muutenkin aina hiukset auki nii tuntuis aika oudolta jos olis yhtäkkiä hiukset kiinni :)

Vierailija

itse vuokrasin teatterilta ja löysin tosi ihanan aivan itseni näköisen hohtavan tummanvioletin puvun! :)ei maksanut kun muistaakseni 60 e ja panostin sitten kampaukseen, kenkiin ja koruihin, koska kenkiä ja koruja tuli käytettyä myöhemminkin :)

Vierailija

tanssin myös tänä vuonna ja mekko, jonka ostin liikkeestä käytettynä maksoi 200€ lähtöhinta 500€. oon vähän suunnitellu jotain kiharoita tai nutturaa hiuksiin, en oikein tiedä vielä. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat