Ehkäisyrengas nuvaring

Vierailija

Kun käyttää ehkäisyrengas nuvaring:a niin uskaltaako mies laueta sisään ihan huoletta? Entä silloin kun on kulunut kaksi viikkoa kuukautisten loppumisesta..eikö silloin ole helpoin aika tulla raskaaksi? Tietenkin nuvaring:ssa on 98% varmuus, mutta silti mietityttää. Olen vielä aika nuori ja jos tulen raskaaksi olen täydessä kusessa. Haluisin kuulla tähän ehkäisyrengas nuvaring asiaan kommentteja teiltä muilta, mm. Kuinka kauan olet käyttänyt nuvaring:a? Koetko hyväksi? Sivuvaikutuksia? jne.

Kommentit (8)

Vierailija

Itse käytin Nuvaringiä päälle puolisen vuotta. Yhdynnän ajaksi otin yleensä renkaan pois. Mukavampi oli niin, eikä se vienyt kuin sekunnin eikä tunnelmaakaan latistanut mitenkään. Kertaakaan ei ollut epäilystä, että raskaaksi olisin tullut, hyvin toimi. Ainoa huono puoli tuossa oli, että ilmeisesti tuo renkaan käyttö kuivasi limakalvojani niin pahasti, että kärsin koko kesän kauheasta alapään kutinasta. Kutina meni pois emätin maitohappobakteerien avulla. Nyt vaihdoin takaisin pillereihin.

Vierailija

itse olen käyttänyt nuvaringiä kymmenen kuukautta, ja en kyllä ole tullut raskaaksi, vaikka olen seksiä harrastanut varmasti jokaisessa kuukautiskierron vaiheessa! kun olin käyttänyt rengasta puolisen vuotta, sivuvaikutuksina ilmeni mm. migreeniä, yhdyntäkipuja ja erittäin arat rinnat. ikinä en saanu aikaiseksi että vaihtaisin ehkäisymenetelmää, nii nyt on kai kroppa tottunu, kun on kaikki sivuvaikutuksetkin kadonnut. kuukautiset oli ennen renkaan käyttöä noin 5-6 päivää kestävät ja runsaat, nytten 2 päivää ja niukat =) rinnatki kasvoi (/turposi?) a-kupista c-kuppiin, ja sehän ei oo ikinä pahitteeks ;D

Vierailija

Kyllähän sisälle laueta saa nuvaringin kanssa ihan huoletta. Sama se on kuin söisi pillereitä, varmuusprosenttikin on sama. Mitä hyötyä koko renkaasta olisi, jos edes sen kanssa ei saisi laueta sisälle...?

Mulle tuli renkaasta samoja kokemuksia kuin ekalla kommentoijalla: seksin ajaksi oli otettava pois -> kuivat limakalvot hajosivat. Lisäksi mulle tuli renkaasta, kuten pillereistäkin, väsymystä, ärtyneisyyttä ja alakuloisuutta. Kaikki ei tietenkään oo yhtä herkkiä :)

Mutta siis vastaus kysymykseesi: kyllä.

Vierailija

Itsellä ollut nyt yli kaksi vuotta, ihan mahtava juttu. Ei ole ollut Mitään sivuvaikutuksia ja mieheni ei kyllä edes huomaa rengasta seksin aikana. Olen käyttänyt aina kaksi rengasta putkeen ja vasta sitten pois. Itselle paras mahdollinen ratkaisu, en muistaisi aina pilleriä ja rengas on niin huoleton.

Suosittelen kyllä kaikille.

Vierailija

Mullakin rengas on toiminut tosi hyvin, jos ei lasketa kuivumista jota kyllä esiintyy. Sitä voi kuitenkin hoitaa limakalvoja kosteuttamalla ja liukkaria käyttämällä.

Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut, paitsi että rinnat turposivat A:sta B:hen. Olen käyttänyt Nuvaringiä nyt reilun puolitoista vuotta, ja kuivuminenkin ilmeni vasta vuoden käytön jälkeen.

Seksin aikana rengasta ei edes huomaa, joten annan sen aina olla paikoillaan sen kolme viikkoa. Ehdottomasti ainakin kokeilemisen arvoinen ehkäisymenetelmä! OIkeastaanhan rengas on jopa luotettavampi kuin pillerit, sillä oksentelu ja ripuli eivät heikennä tehoa, eikä myöskään täydy muistaa ottaa pilleriä päivittäin samaan kellonaikaan.

Vierailija

Mulla on nyt rengas ollu reilun viikon, hyvin on toiminu tähän saakka. Helppo laittaa ei valu pois jne.

Sivuvaikutuksina on mielialavaihtelu ja olo on kuin masentuneella, kaikki itkettää eikä mitään jaksa. Mut pitää nyt kattella että jatkuuko nämä oireilut. Riippuu ihan ihmisestä.

Seksin aikana olen pitäny rengasta mutta ottanut myös joskus pois. Ihan miten ite tykkää :)

Vierailija

Käytin pari vuotta sitten vaihtoehtona pillereille ja toimi ihan mukavasti. Yhdynnän ajaksi otin pois, sillä vaikka mies ei tuntenut rengasta, tunsin sen itse seksin aikana (ei sillä että se olisi menoa haitannut :)).

Suurena haittana itselläni oli useita kuukausia kestänyt erittäin pahan hajuisen hien eritys, haisin pahemmalta kuin miesten jääkiekkojoukkueen pukuhuone. :D Oli todella kiusallista, joten vaihdoin takaisin pillereihin. Muuten oli kyllä ihan ok. :)

Johanns

Olen aina ollut hormooniehkäiayä vastaan koska en halua tunkea itseeni mitään ylimääräistä ja tykkään muutenkin luonnollisuudesta. Kuitenkin vakavaan parisuhteeseen päädyttyä aloin käyttämään nuvaringia. Nyt olen sitä käyttänyt 8kk. Alussa oli kovaa päänsärkyä ja mielialan vaihteluja mutta muuten vaikutti ihan loistavalta ehkäisymenetelmältä. Noin 6kk jälkeen alkoi ilmetä virtsatulehduksia, haluttomuutta ja limakalvojen kuivuutta. Kuivuus ja limakalvojen heikkous on siis niin paha että jopa normaalit housuni saavat aiheutettua haavoja alapäähäni. Seksi ei todellakaan tunnu kivalta tämän takia. Sovimme poikaystäväni kanssa että lopetamme renkaiden käytön ja ostamme hormoonittoman lady comp laitteen ja käytämme kondomia tarvittaessa. En enää halua käyttää minkäänlaista hormooniehkäisyä koska se ei selvästikään minulle sopinut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat