ärsyttävä ongelma!

Vierailija

Nii, mulla on tälläinen pienehkö, mutta hyvin ärsyttävä ja hermoon ottava ongelma. En tiedä mistä tälläinen on peräisin tai miten sen saisi lopetettua. Aina kun olen kotoa lähdössä jonnekkin tai varsinkin illalla kun ollaan nukkumaan menossa niin mun on aivan pakko tarkistaa kaikki valot, ovet, patterit ynnä muut, ettei mikään vain ole päällä. Ja työvuorot tarkistan ainkan kaksikymmentä kertaa ennen kun voin todella luottaa siihen, että olen oikean ajan katsonut. ja se tarkistaminen ei jää vain yhteen kertaan. Se voi toistua todella monta kertaa. helposti voi puoli tuntia mennä siihen että tarkistan kaikki paikat yhä uudelleen ja uudelleen. Koskaan ei ole mitään tapahtunut mistä tälläinen voisi johtua. Haluaisin eroon tälläisestä pakko toiminnasta, koska se ärsyttää minua, mutta myös muita läheisiäni. En vain pysty lopettamaan!Haluaisin kuulla onko muilla tämän tapaisia ongelmia tai jos on ollut niin miten on päässyt niin sanotusti yli tälläisestä? Muuten elämäni on normaalia ja ihanaa :D

Kommentit (2)

Vierailija

mä en tiedä lähteekö tuollainen epävarmuus itsestään kun ei ole omakohtaista kokemusta..: ) hyvä ystäväni tosin on aivan samanlainen.. aina tarkistaa onko auton ovet oikeesti kiinni, tuliko se ulko ovi varmasti lukkoon ja yms : ) hän käy oikein psykiatrilla koska on todettu että hänellä olisi paniikkihäiriö.. en tiedä liittyykö pakon omainen varmistaminen siihen mutta kirjoitin nyt kuitenki : )

Vierailija

Kuulostaa vähän samalta, ku yks nainen dokumentissa Pakkomielteiden vangit. Kyse on pakko-oireisesta häiriöstä (engl. obsessive-compulsive disorder) Suosittelen hakemaan tietoa tuosta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat