Mitä mieltä yhteenpaluusta?

Vierailija

En löytänyt vastaavaa keskustelua, joten ajattelinpa aloittaa uuden..

Mitä mieltä olette siitä että eron jälkeen palataan yhteen? Olen nyt taas samassa tilanteessa ex mieheni kanssa kuin vuosi sitten.. Olemme seurustelleet 2 vuotta ja kihlauduimmekin.. Kuitenkin suhde on ollut ongelmallista alusta alkaen, emme tule toimeen toistemme vanhempien kanssa ja mieheni on todella mustasukkainen minusta. Olen koittanut selittää että tarvitsen todella paljon omaa aikaa ja tahdon nähdä ystäviäni paljon sekä käydä ulkona viikonloppuisin. Kaikki tämä oli miehelle hirveän iso ongelma, joten päätin suhteen, koska en suostunut luopumaan noista asioista.. Ymmärtäisin miestäni jos ryyppäisin joka viikonloppu ym, mutta en pahemmin edes juo, tahdon vain nähdä kavereita ja nauttia elämästä.

Nyt olen taas nähnyt miestä ja vanhat tunteet nousivat pintaan, kannattaako minun uskoa hänen puheitaan muuttumisesta kun kaikki tämä on jo tapahtunut kerran aikaisemmin? Olen kahden vaiheilla..
Uskon että eroamiseen on aina ollut hyvä syy, mutta fyysinen sekä henkinen vetovoima tähän herraan on aina ollut jotain käsittämätöntä etten edes sinkkunakaan kaipaa muita miehiä..

Mielipiteitä kaipaisin :)

Kommentit (4)

Vierailija

Toi on aina vaikea tilanne, kun tuntee vetoa mieheen, jonka kanssa on seurustellut ja todennut, että homma ei toimi.

Kannattaa todella pohtia, mitkä olivat kaikki ne syyt, joiden vuoksi viimeksi erositte esim. ovatko syyt millään tavalla ikä/elämäntilanne sidonnaisia. Elämäntilanteet saattavat muuttua, mutta henkilö, joka on ollut kovin omistushaluinen ja mustasukkainen harvoin muuttuu.

Tosin, esimerkiksi sellaisessa tilanteessa, jossa huono itsetunto on aiheuttanut mustasukkaisuutta toisesta, saattavat mustasukkaisuuden tunteet haalentua iän ja kokemuksen tuodessa varmuutta omaankin olemiseen (tämä ei välttämättä tapahdu vuodessa, varsinkaan jos mies on edelleen samassa elämäntilanteessa kuin aiemmin). Joskus se voi olla vain henkilökohtaista - hän saattaa olla hirvittävän mustasukkainen sinusta, mutta jostakusta toisesta ei välttämättä lainkaan.

Olen itse ollut tilanteessa, jossa noin vuosi eron jälkeen olen antanut entiselleni uuden tilaisuuden. Pidin kuitenkin järjen päälimmäisenä tapaillessani häntä, ja sain huomata hyvin pian, ettei hän ollut muuttunut vähääkään. Itse en kadu sitä, että annoin kaverille uuden tilaisuuden - nytpä tiedän varmuudella, ettei suhteemme olisi koskaan toiminut.

Minun mielestäni voi siis antaa toisen tilaisuuden. Suosittelen kuitenkin tekemään sen sitten, kun mies ei enää ole jatkuvasti mielessäsi, eivätkä tunteesi häntä kohtaan ole ylitsevuotavan voimakkaita. Jos tunteesi ovat kovin hallitsevia, ja hän ei olekaan muuttunut, olet samassa tilanteessa kuin aiemminkin - ja pois lähteminen tekee yhtä kipeää kuin edelliselläkin kerralla.

Sydän omassa taskussa ja jalat maassa *vino hymy*

Vierailija

Itse seurustelin ex-poikaystäväni kanssa ensin 8kk, jonka jälkeen erosimme minun pettämisten takia. Palasimme kuitenkin yhteen 5kk jälkeen, kun tajusimme kuinka paljon toisiamme kaipaamme. Suhde kesti hyvänä melkein 2v kunnes palasin taas tähän pettämiseen ja vaikka kuinka poikaystäväni halusi antaa anteeksi ja jatkaa niin en vain kokenut suhdetta enää tarpeeksi tyydyttäväksi. Eli ne ongelmat, jotka meillä tuli esille ensimmäisessä erossa toistuivat sitten toisessa.

En tosiaan sano, että kaikilla näin käy. Mutta itse huomasin, etten tosiaan ollut tyytyväinen suhteeseen ensimmäisen kerran enkä sitten toisenkaan.

Vierailija

Kai sitä toisen kerran voi yrittää, kunhan selvittelette asiat jotka viimeksi johtivat eroon. Suhteessanne ei ilmeisesti ollut viime kerralla sentään väkivaltaa tai pettämistä yms. jonka vuoksi yhteenpalaaminen olisi jotenkin erityisen suuri riski. Kannattaa myös puhua asioista jotka ovat jääneet vaivaamaan, tai muuten ne pulpahtavat kuitenkin esiin. Kuulostaa siltä että sua ehkä jäisi harmittamaan jollet antaisi teille uutta tilaisuutta...? Redie sanoi hyvin: "Suosittelen kuitenkin tekemään sen sitten, kun mies ei enää ole jatkuvasti mielessäsi, eivätkä tunteesi häntä kohtaan ole ylitsevuotavan voimakkaita. Jos tunteesi ovat kovin hallitsevia, ja hän ei olekaan muuttunut, olet samassa tilanteessa kuin aiemminkin - ja pois lähteminen tekee yhtä kipeää kuin edelliselläkin kerralla." Ei siis kannata odottaa liikoja tai lähteä heti mukaan täysin rinnoin... Toivottavasti käy hyvin, mitä sitten päätätkään :)

Vierailija

Kiiitos! <3 Ihania kommentteja.. Ajatukset selkiytyivät vähäsen :)

Eilen nähtiin taas ja puhuttiin kaikenlaista.. Tuntuu että yhteenpaluu on jossain vaiheessa tiedossa, kuitenkin pienin askelin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat