hiusten katkeilu

Vierailija

Pohdin, mistä mahtaa johtua hiusten katkeilu ja voiko siihen vaikuttaa jotenkin? En oikein usko, että shampoot, hoitoaineet yms. todella vaikuttavat hiuksiin, mutta onko joku kuitenkin todennut jonkin tuotteen auttavan?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Pidätkö hiuksia paljon kiinni? Siinä on yks syy hiusten katkeiluun, varsinkin jos laitat hiukset vielä vähänkin kosteina kiinni ja annat kuivua.

Vierailija

Kiitos vinkeistä ennairam ja deline !
Itselläni katkeilee kans hiukset, mutta nyt osaan olla harjaamatta hiuksiani märkänä ja pistämään hiuksia kiinni märkänä.

Vierailija

Olen viimeaikoina raiskannut hiuksiani kaikenmaailman mahdollisilla keinoilla joita voi vain kuvitella ja tukka alkaa olla aikamoisessa kunnossa joten päätin eräänä päivänä ottaa vähän selvää asioista :)

Edellä mainittujen Lisäksi kannattaa katsoa omaa hiusharjaansa. Ne usein sattavat repiä tukkaa. Joissain keskusteluissa ihmiset suosittelivat aitoharjaksesta tehtyä hiusharjaa jota itse meinasin kokeilla seuraavaksi. Myös fööniä kannattaa välttää viimeiseen asti.

Katkeilu saattaa myös johtua siitä ettet saa ruokavaliosta tarpeeksi kaikkia ravintoaineita. Jos ravinnosta ei saa tarpeeksi kaikkea niin voi kokeilla pillereiden popsimista. (tai ruokavalioremonttia :D ) Sinkkiä, D3 vitamiinia sekä kalkkia. Jos alkaa popsimaan lisäravinteita kannattaa ottaa selvää asioista ettei saa jotain ravintoaineita liikaa jolloin tulee hyötyjen sijaan haittoja. Esim jos en nyt ihan väärin muista niin lisäkalkin kanssa pitäisi syödä myös magnesiumia joka estää kalsiumin liikasaannin.

Vierailija

Tahtoisin vastata tähän samaan ketjuun, turha aloittaa uutta.
Menin mokaamaan totaalisesti hiusteni kanssa ja kaikki hyvät vinkit tervetulleita!!
Mulla oli takapuoleen asti pitkät paksut mustat hiukset, alotin blondaamiskierteen.
Nykyään hiukset ulottuvat hädin tuskin olkapäille, ovat purkkamaiset, joka kerta kun kosketan
niitä paitani on "hiuspalasissa". :( Olen pistänyt maskeihin, hoitsikoihin ym. rahaa
varmaan 200e verran, tuloksetta.
Mulle sanottiin että kannattaa suosiolla leikkauttaa kuolleet pätkät pois, eli mikään rakennekorjaava ei enää pelasta tukkaani? Tukkani on yhtä hamppua, hapsottaa joka suuntaan,
niin kuiva että narisee kun sitä harjaa. Varoituksen sana idiootilta; pitäkää taukoja siinä
blondaamisessa ettei käy niinku mulle!

Vierailija

Itsekkin sain tosiaan kesällä neronleimauksen että mustasta tukasta olisi saatava vaalea ja mielellään platinan vaalea :D Nyt on tukka pilalla

En tosiaan ole mikään asiantuntija mutta paniikissa on käynyt mielessä moni asia kuinka korjata tilanne =)suositeltavaa olisi varmaan vaan leikata lyhyeksi ja odotella kasvua *huokaus* jos on todella huonossa kunnossa. Jotkut ovat kokeilleet hiuksilleen hoitoaine-shampoo-hoitoaine pesuaine tekniikkaa, eli ensin hoitoaine ja sitten vasta shampoo ja uudelleen hoitoaine. Itse kokeilin tätä, mutta en huomannut suurta eroa koska muutenkin käytin gliss hair repair shampoota josta tulee muutenkin pehmeän tuntuiset hiukset...

Toiset olivat kokeilleet shampootonta elämää, noissa shampoissa ja hoitoaineissa kun on kaikkia myrkkyjä jotka tekevät hallaa. Tuota tosin en edes halua kokeilla koska osaan vain kuvitella minkälainen takkupesä kuontalostani tulisi jos valmiiksi huonokuntoisia ja takkuuntuvia hiuksia alkaisi pesemään vain vedellä :D

Ja kun eteen tulee sitten lopulta se kamala vaihtoehto että tukka vaan naps lyhyeksi niin voi toki kokeilla hiustenkasvua nopeutttavia aineita. Priorinia jotkut ovat käyttäneet, mutta hirveän kallista ja ei oikein toimi kaikilla. Itse olen kokeillut vitamiinivalmisteita ja ehkä hiukan ovat paremmat, ainakin kynnet ovat :D. olen myös kuullut joidenkin käyttävän eläimille tarkoitettuja biotiini valmisteita, ihmisille ei myydä niin vahvoja nääs ^^ tosi voi miettiä ettei varmaan tee pidemmän päälle hyvää popsia liikaa erilaisia ravintoaineita. Mutta haluaisin kokeilla kuuriluontoisesti :)

Itse lähdin liikkeelle että lyhensin hiuksia jonkin verran ja noita vitamiineja ja hiusten pesuväliä pidensin niin pitkäksi kun mahdollista. (vitamiinit ovat hyödyttömiä jos ravinnosta jo saa tarpeeksi ravintoaineita ^^) Nyt pyrin pesemään vain 2 kertaa viikossa. on pikkasen paremmat jo eikä hirveesti mennyt rahaa tuohon. Kampaamosta ostin vain latvasuojan.

Vierailija

Uusiutuva luonnonvara, leikkaaminen ois varmaan järkevintä mutta en pysty siihen :D
Tulee hirveä itseinho lyhyellä tukalla, nyt käytän korvikkeena lisäkkeitä.
Oon huomannut ettei hoitoaine toimi mulla märkiin hiuksiin lainkaan, hiukset on suihkun jälkeen
ihan kuivat koppurat. Parhaiten mulla on auttanu hoitoaine kuiviin hiuksiin ja sitten sen
tatinan pitäminen päässä 10-15 min.
Biotiinia oon ajatellut kokeilla. Vitamiineja oon kanssa kova syömään.
Kai se on vaan aika mikä korjaa.... tuntuu vaan pahalta nähdä lattia ja paita aivan tukkasilpussa.

Vierailija

Hius on proteiinia isoksi osaksi. Märkänä se venyy, kun proteiinikierreon auki. Samoin kuumassa kierre aukeaa ja se saadaan uuteen muotoon, tähän permanentti ja muut kiharrukset, ihan oman kihartimenkin kiehkurat perustuvat.

Huis on kuollutta samoin kuin kynsi. Hiuksen ravitseminen on itseasiassa ihon hoitoa, päänahan hoitoa. Samoin kuin hiukset rasvoittuvat, leviää päänahasta hiuksiin hyvääkin. Ellei rasvaa leviäisi lainkaan, olisivat hiukset hyvin kuivat ja haperon oloiset.

Kaikilla hiukset ei kasva niin pitkiksi kuin toisilla, vaan tietyn ikäisenä (eli pitusena) hius alkaa katkoa latvasta pientä pätkää. Pituutta ei tule, vaikka kuinka kasvattaa, kun toisesta päästä lyhynee samalla. Hoitoaineiden käytöllä voidaan ravita kuollutta hiusta. Tableteilla ja ravinolla kasvamassa olevaa.

Vierailija

- Käytä silikonittomia shampoita
- Käytä jotain latvasuojaa tai vastaavaa(Bedheadillä on tuotteita tähän, tosin ovat hyvin hintavia)
- Syö riittävästi Biotiinia
- Anna hiusten kuivua ennen kuin harjaat
- Älä pidä liian tiukkoja kampauksia, ponnareita yms.
- Älä käytä lakkaa, geeliä tai muuta vastaavaa päivittäin
- Älä värjää hiuksia liian usein

Tossa nyt muutama neuvo

ff
kolibrei

Menin mokaamaan totaalisesti hiusteni kanssa ja kaikki hyvät vinkit tervetulleita!!
Mulla oli takapuoleen asti pitkät paksut mustat hiukset, alotin blondaamiskierteen.
Nykyään hiukset ulottuvat hädin tuskin olkapäille, ovat purkkamaiset, joka kerta kun kosketan
niitä paitani on "hiuspalasissa". :( Olen pistänyt maskeihin, hoitsikoihin ym. rahaa
Mulle sanottiin että kannattaa suosiolla leikkauttaa kuolleet pätkät pois, eli mikään rakennekorjaava ei enää pelasta tukkaani? Tukkani on yhtä hamppua, hapsottaa joka suuntaan,
niin kuiva että narisee kun sitä harjaa. Varoituksen sana idiootilta; pitäkää taukoja siinä

eipä tuossa varmaan muu auta kun leikkuu.voihan sitä kokeilla kaikenmoisia öljyhoitoja yms.mutta varmaan terveintä olisi vain napsaista tuhoutuneet kutrit pois, jottei hiustn kaitkeilu vain etene

Edamss
Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Tuo on oikea neuvo, että hiuksia ei kannata värjätä liian usein. Itse värjäsin ennen hiuksia n. 2 kuukauden välein, mutta kun katkeili hiuksia ja lähti aika paljon niin aloin tehdä niin, että värjään hiuksia n. 6 kuukauden välein, eli silloin ei lähtenyt nii paljoon hiusta. Ja sama juttu, että jos pesee hiuksia joka päivä niin sitä huonommaksi hiukset menevät ja näin.. Suosittelen, että peset hiukset vähintään joka toinen päivä ja kampaamoista saa todella hyviä shampoita ja hoitoaineita joissa on eri tarkoituksella, esim. cutrinin tämä iSM tuoteet ovat todella hyviä.

Esim. Colorismin shampoo ja hoito-aine on tarkoitettu värjättetyille hiuksille ja muitakin cutrinin tuotteita on hyviä ja tehokkaita, kunhan niitä käyttää oikein, esim. pesee juuri vaikka joka toinen päivä. :D

Vierailija

Täällä on yksi biotiinin popsija. Söin sitä kesän alussa pari kuukautta ja kynnet ja hiukset kasvoivat, no ei nyt ehkä ihan puolta vahvemmiksi, mutta huomattavasti paksummiksi ja hyväkuntoisimmiksi. Nyt olen pitänyt biotiinista taukoa ja ruokavaliokin on mitä sattuu ja sen kyllä huomaa: kynnet katkeilee ja liuskoittuu ja tukkaa irtoaa taas normaalia enemmän. Aijon siis aloittaa biotiinin syömisen nyt uudestaan.

Kuten täällä on sanotukin ensin kannattaa keskittyä siihen sisäiseen hyvinvointiin, eli terveelliseen ruokavalioon ja tarpeen vaatiessa lisäravinteisiin. 

Ulkoisiin seikkoihin kannattaa toki myös kiinnittää huomiota. Hiuksiin ei kosketa märkinä. Niitä ei kammata, eikä laiteta pompulalle. Mieluiten märillä hiuksilla ei myöskään nukuta, koska ne hankautuvat ja katkeilevat tyynyä vasten.

Shampoolla ei loppujenlopuksi ole niinkään merkitystä, mutta hoitoaineeseen kannattaa todella panostaa. Useat suosivat silikonittomia tuotteita. Ja hiuksia kannattaa pestä KORKEINTAAN joka toinen päivä, mieluiten toki pidetään se pesuväli niin pitkänä kuin mahdollista, koska kuten tiedämme mitä useammin hiuksia pesemme, sitä nopeammin ne rasvoittuvat ja kohta saat olla pesemässä kuontaloasi pari kertaa päivässä. Sitähän me emme tahdo. On hyvä pitää mielessä myös se, että rasva ja lika ovat kaksi eri asiaa. Hiuksille tekee hyvää vähän rasvoittuakin ja luontainen rasva kannattaa harjata pituuksiin ennen suihkuun menoa.

Harjaaminenkin rasittaa hiusta, muttei niin paljon kuin lämpökäsittelyt. Välttäkää siis mahdollisiiman paljon föönejä, kihartimia ja suoristusrautoja. Ja kun käytätte niitä, muistakaa ne lämpösuojat!

Värjääminen rasittaa hiusta vielä enemmän, kuin lämpökäsittelyt, mutta hiusten vaalentaminen se vasta hallaa tekeekin. Tiedän, että on paljon kivempaa ja helpompaa ja halvempaa tunkea päähänsä värinpoistoista vaalentavinta markettituotetta, mutta se on myösh helpoin tapa saada hiuksensa muistuttamaan purkkaa ja hattarapehkoa. Jättäkää siis se vaalentaminen suosiolla ammattilaisille, jos sitä on välttämätöntä harrastaa. nim. kokenut purkkatukan kauhut kantapäänkautta. :)

http://lady-and-the-tramp.blogspot.fi/

Vierailija

Itselläni on hiukan harvat ja ohuet hiukset. Ne eivät juurikaan katkeile, mutta hennot ovat. Vaikka minulla ei ole hilsettä eikä täitä, käyn hakemassa kahden viikon välein täishamppoota, jota käytän pari kertaa viikossa. Se on sellainen pikkuinen purnukka. Se puhdistaa päänahan. Lisäksi käytän tervashamppoota, joka puhdistaa myös, ja uskokaa pois, vahvistaa. Apteekista voi myös hakea briorin-shamppoota ja sillä voisi pestä kerran-kaksi viikossa, se vahvistaa reippaasti. Kun käytän noita kaikkia kolmea joka viikko, hiukseni voivat paremmin. SYön myös briorin kapseleita hiusten vahvistumiseksi, ja on auttanut. Vielä on matkaa täydellisyyteen, mutta en lannistu. 

Hiuksesi voivat katkeilla myös jatkuvan värjäilyn - tai blondauksen takia. Tai sen takia, että käytät kamalasti aineita siihen, kuten vahaa, lakkaa, geeliä, muotovaahtoa... Myös nutturalla pitäminen, tai pidennysten pitäminen saattaa rasittaa hiuksia. Äitini on parturi ja käytän itse vain apteekin - kampaamon hiustuotteita, kuten shampoita ja hoitoaineita, lakkoja, vahoja, jne, jotka ovat paljon luotettavempia kun kauppojen halppikset. Jatkuva hiusten kuivailu myös rasittaa ja kuluttaa niitä, jos kuivaat hiuksia, niin vähennä sitä. Jos menet suihkuun aamuisin kannattaa varata aikaa vähän enemmän, että letti kerkeää kuivua. Jos sinun ei tarvitse lähteä mihinkään, älä pese- tai laita hiuksiasi turhaan. Älä myöskään mene nukkumaan märillä hiuksilla, koska kun pyörit unissasi märkien hiuksien kanssa ne katkeilevat kahta kauheammin ja karhistuvat. Itse käyn suihkussa aamuisin, ja kun laitan itseäni lähtövalmiiksi ja syön, hiukseni kerkeävät kuivaa, jonka jälkeen voin laittaa pion päähän tai vähän lakkaa. Jos käytät lakkia jatkuvasti, niin vähennä sitäkin. Laitan lakin päähän kun lähden kauppaan, mutta kun palaan kotiin, otan sen pois, koska piponkin jatkuva hankaaminen rasittaa hiuksia eikä anna päänahkasi hengittää. Toivottavasti tästä oli hyötyä. :)

Vierailija
ff

[quote author="kolibrei" time="19.01.2011 klo 12:35"]

Minäkin blondasin yhteen aikaan hirveästi, ja tukka oli todellakin kamalassa kunnossa, tiedän miltä sinusta tuntuu.

Leikkauta kuolleet päät pois ja käy ostamassa jostain turvetta hiuksiisi. Parturina äiti on minulle tilannut ja laittanut sitä minulle pari kertaa viikossa ja kyllä helpotti. Käytin silloin myös briorinin hampoota ja söin /syön edelleen niitä kapseleita. Käy ostamassa myös jostain parturikampaamo liikkeestä jotain hoitavia suihkeita, nekin helpottavat ja tekevät hiuksista sileämmät.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat