Blondaus

Vierailija

Omistan siis tummanruskeat hiukset ja haluaisin ehkä tässä lähiaikoina blondata, sillai et olis tosi vaaleat hiukset:) Eikä mitää keltasta, vaan ihan vaaleanvaaleaa. Miten saavutan tuon tuloksen (HUOM) kotioloissa, sillä kampaajalle en mene. Olen blondannu aikasemminkin, jolloin niistä hiuksista tuli ihan kivat, sillon tosin oli vaaleammat hiukset (alkuperäis)ku nyt ja haluan sitäkin vaalemman tuloksen=) vinkkejä?

Kommentit (4)

Vierailija

Suosittelisin aloittamaan hiusten raidoittamisella. Raitoja kannattaa tehdä kaupasta saatavalla vaalennusvoiteella. Sitten vaan aina pikkuhiljaa lisää raitoja. Vaalennus rasittaa aina hiusta todella paljon ja etenkin värinpoistot polttaa hiuksia, joten sitä en suosittele. Lisäksi värinpoiston lopputulos on usein oranssi, joten niitä joutuu tekemään todella monta blondin saavuttamiseksi. Vaalennusvoidekin toki rasittaa hiuksia paljon ja sitäki joutuu läträämään useampaan otteeseen. Joka tapauksessa suosittelisin kyllä ammattikampaajaa ennemmin kuin alkaa kotona vaalennushommiin, ammattilaiset tietävät parhaat keinot vaalentamiseen hiusta mahdollisimman vähän rasittaen ja lopputuloskin on varmasti parempi. Kampaajalla voidaan vaalentaa hiuksia esimerkiksi vaalennuspesun avulla. Itselläni ei ole mitään ammattikokemusta asiasta, mutta omasta kokemuksesta nämä...

Vierailija

Värjäsin viime vuonna kampaajalla hiukset mustanruskeiksi. Puoltoista kuukautta sen jälkeen halusinkin blondit, mutta kampaajalle en viittiny mennä rahojani tuhlaamaan. Tein kotona yhden värinpoiston (12euroa). Käyttöohjeissa sanottiin, että anna vaikuttaa max. 45min, pidin tököttiä päässä tunnin ja pesin pois. Levitin aineen ensin latvoihin, koska latvoissani on montakymmentä värikerrosta, ja sitten vasta juuriin jne. Hiukset olivat vain vähän kellertävät, mutta pesin keltaisuuden hopeashampoolla (13euroa) pois :)

Myöhemmin, kun juurikasvu alkoi häiritä, värjäsin hiukset aina sellaisella värillä, minkä nimessä esiintyi "tuhka". Koin hyväksi esim. Lorealin Récital Préférence hiusvärin, Les Blondissimes 03 Vaaleista Vaalein Tuhka (:

Kun muistaa hyvän shampoon, erittäin kosteuttavan ja ravitsevan hoitoaineen + hiushoidon, niin hiukset eivät ainakaan itselläni ole menneet huonoon kuntoon...

Vierailija

hmmm, kiitti ideasta=) On toi sama asenne, en haluu mennä rahoja tuhlaamaan kampaajalle, ja ku on tuttuja kampaajia, nii voihan sitä neuvoa aina kysyä niiltä..

Vierailija

Ite oon kaks kertaa blondannu hiukset ekalla kerralla kampaajalla ja tokalla kerralla kotona. kummallakaan kerralla en ekasta kerrasta saanu vaaleita koska siinä hiukset rasittuu nii paljo ku itellä omat hiukset oli aika tummat nii ois varmaa puolet hiuksista lähteny värjäyksen mukana.. ekalla kerralla olin vähä tyhmempi ku halusin äkkiä vaaleet nii en malttanu oottaa sitä kuukautta mikä ois aina hyvä aika pitää värjäysten välillä just sen takii ettei hiukset rasitu liikaa no menin sit kampaajalle blondaamaan hiuksia nii aina ku harjasin hiuksia nii lähti hiuksia aika paljon aina mukana ja hiuksista tuli muutenki huono kuntosemmat. toisella kerralla olin vähä viisaampi ku kotona blondasin ostin sen kaikista vaaleimman värinpoistoaineen ja sillä sain jo aika vaaleet hiukset oli kyll vähä keltaoranssit mut ootin sit kuukauden ja ostin pelkän blondi hiusvärin en siis enää värinpoisto ainetta ja sillä sain omasta mielestä ihan hyvät blondit hiukset. jatkossa aina ku on tullu juurikasvua nii oon ottanu semmosen vaaleen hiusvärin ku oon halunnu ja eka juurikasvun värjänny ja sit loput, muutaman värjäyksen jälkeen on se keltasuuskin lähteny. toivottavasti saat haluamas väriset hiukset! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat