Humalassa vaiettu totuus julki.. vai?

Vierailija

Olen jo hetken aikaa miettinyt tätä asiaa.
Tuleeko humalassa sanottua ns. "vaiettu" totuus vai kannattaako humalaisen ihmisen puheita uskoa alkuunkaan?
Kertokaa omia ajatuksianne ja näkökantojanne tähän aiheeseen.

Itselläni oli melko raju riita kumppanin kanssa muutama kuukausi taaksepäin. Olimme molemmat todella kovassa humalassa ja riitaa tuli minun mustasukkaisuuteni vuoksi.
Olimme jo kumppanin kanssa muutamaan otteeseen asiasta riidelleet (liittyen kumppanin entiseen naisystävään)ja tällä kertaa kumppanilla sitten lopullisesti meni hermot minuun.
Hän haukkui minua melko pahasti riidan aikana, arvostellen ulkonäköäni, osaamistani seksi asioissa yms..
Asia on jäänyt vaivaamaan minua todella paljon vaikka riita on sovittu ja anteeksi pyydetty. Sen jälkeen emme ole pahemmin riidelleet.

Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään; Mitä jos kumppanini tarkoittikin kaikkia "kauheuksia" mitä hän minulle sanoi?

Olkaa kilttejä ja kertokaa omia mielipiteitänne, auttaisi hieman!

Kommentit (6)

Vierailija

itse sanon joskus asioita humalassa mitkä on jääneet vaivaamaan muttei selvinpäin ole kehdannut/uskaltanut sanoa.
MUTTA riidellessä suutuksissaan sanoo yleensä pahasti vaikkei tarkoita mitään. itsellä ainakin on semmoinen ärsyttävä tyyli mistä haluaisin päästä eroon että tiedän sanomishetkelläkin jo että kuinka paljon loukkaan toista mutta pitää vaan tavallaan päästää kaikki raivo ulos.

olen joskus itsekkin miettinyt samaa asiaa :)

Vierailija

Älä nyt liikaa masistele noita poikaystäväsi sanomisia; usein riidellessä ja varsinkin humalassa riidellessä tulee sanoneeksi mitä sylki suuhun tuo vain siitä "ilosta", että pääsee näpäyttämään toista osapuolta ja laittamaan sille jauhot suuhun.

Kuitenkin, koska asia sua edelleen vaivaa, on se ehkä ihan syytä ottaa puheeksi. Älä missään nimessä kehitä siitä mitään riitaa, vaan kysy rauhallisesti tiedustellen, oliko poikaystävän sanomisissa jotakin perää. Hän takuulla haluaa selvittää asian, jos/kun kuulee sun olevan edelleen epävarma tuon takia. Luultavammin koko juttu menee humalan piikkiin, mutta parempi silti jutella asiasta kuin jäädä yksinään murehtimaan (turhan takia) :) Tsemppiä!

Vierailija

Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa.

Itse olen sitä mieltä että kännipäissään tulee sanottua asioita joita ei selvinpäin uskaltaisi sanoa. MUTTA jos riitelee kännipäissään sillon tulee sanottua aika pahojakin asioita mitä ei tarkoita. ja jos riitelisi selvinpäin ei silloinkaan sanoisi niitä asioita mitä kännipäissään...

Nimenomaan keskustele poikaystäväsi kanssa asiasta älä aiheuta riitaa vaan voi esim. ns.ohimennen kysäistä tarkoittiko hän sanomisiaan.. tjn.

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Jos kyseessä olis pelkästään humalassa sanotuista sanoista, missä riitaa ei oo mukana, sanosin että tarkottaa. Humala vaan alentaa kynnystää sanoo niitä asioita. Mutta kun mukana on tosiaan myös riita.. Jaa, osittain voi mennä sen puolelle että on vaan niin vihanen että sanoo asioita mitä ei tarkota. Mut en mä usko et riidan aikana sanoo asioita missä ei oo mitään perää, jostainhan sen pitää kummuta.

Mutta, sun oloa helpottaen, en usko et sun miehes on täydellä sydämellään todellakaan noita tarkottanu.

Ja saanen sanoa vielä, että kun riita on sovittu ja anteeksi annettu, yleensä asioita ei oteta enää esiin. Se tarkottaa et ne on jätetty taakse. Mutta jos se oikeesti on jääny vaivaamaan, ei se varmasti haittaa tee.

(Ja nyt vasta tajusin et viestiketju oli jo aika vanha :D no, sainpahan jaella nii viisaita neuvojani :D)

Vierailija

Koettu on se, että joillekin on vain todella vaikea sanoa asioita selvinpäin. Sen takia täytyy vetää känni, että ne saa sanottua. Toisaalta sitte taas että uskoakko kaikki mitä toinen humalassa sanoo.. ? En kyllä toisaalta usko siihenkään.. koska humalassa on myös se, että sanotaan vähän liikaakin ja sitten sitä ei välttämättä edes tarkoita. Jos hän on arvostellut sinua kännissä kamalan jyrkästi, ei se tarkoita sitä että hän tarkoittaisi olla aivan niin ankara. Jos miehen mielestä seksissä esim. on puutteita, en usko hänen tarkoittaneen sitä että olet aivan p*ska sängyssä. Otat asian puheeksi selvinpäin, tai yllätät hänet jotenkin, niin eipähän tule kritiikkiä seuraavalla kerralla. ;)

Vierailija

humala poistaa estoja. mä tykkään olla humalassa ja mun on helppo jo ekan kaljan jälkeen avautua. saa ulos mieltä painaneet asiat. ikinä en itse alota kännissäkään riitelyä, mutta raivostun kahta kauheemmin kännissä jos mua ärsytetään. sillon tulee lauottua asioita mitä ei tarkota, viimeksi ne oli tappouhkauksia. se on aika yksilöllistä toi humalakäyttäytyminen, monista tulee avoimempia,kivempia mutta osasta tyyppejä tulee humalassa vittumaisempia. kyllä sen oppii tuntee mihin ryhmään kumpikin kuuluu. yleisvetona humalassa estot lähtee ja on helpompi sanoo asioita mitä ei uskalla sanoo muuten, mutta myöskin asioita mitä ei tarkoita, koska kynnys siihenki katoo. ja loukkauksissa on kännisssä helpompi mennä pidemmälle:( . kysy selvinpäin tarkoittiko hän mitä sanoi!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat