Epämuodostuma emättimessä?

Vierailija

Minua on jo jonkin aikaa häirinnyt emättimeni sisällä oleva "uloke". Se on n.6cm syvyydessä emättimen yläseinässä ja on noin 1,5 senttiä pitkä ja leveä ja ehkä sentin paksu. Voiko se olla jo emättimen pohjukkaa tai kohdunkaulaa vai onko mulla oikeesti joku epämuodostuma? :O Oon 16-vuotias, neitsyt ja hiukka arveluttaa seksinkin kannalta tuollaiset ulokkeet...

Kommentit (2)

Vierailija

Ei ole mikään epämuodostuma, älä ole huolissasi :)

"Emättimen pohjassa on pieni, pyöreä ja kiinteä kohdunnapukka, jonka voi tuntea sormella tai peniksen päällä. Kohdunnapukan tuntumista sormella kokeiltaessa voisi kuvailla näin; jos työntää sormen emättimeen, joka tuntuu hyvin pehmeältä, samettiselta, lämpimältä ja liukkaalta, sormen osuminen kohdunsuuhun tuntuu siltä kuin olisi löytänyt nenänpään emättimestä.

Kohdunnapukan keskellä on pieni aukko, nuppineulan päätä pienempi reikä, josta kuukautisveri valuu kohdusta emättimeen. Tätä aukkoa kutsutaan kohdunsuuksi. Samasta aukosta siemensyöksyssä emättimeen joutuneet siittiöt pääsevät uimaan kohtuun ja munatorviin etsimään munasolua hedelmöitystä varten.

Kohdunsuu johtaa kohdunkaulankanavan kautta kohtuun ja se aukeaa supistusten avulla synnytyksen yhteydessä. Muutoin kohdunsuu on lähes kiinni."

^kopsattu väestöliiton sivuilta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat