Poikaystäväni kylmä käytös

Vierailija

Asiat ovat täällä nyt niin sekaisin, että kaipaan ulkopuolisen henkilön näkökulmaa meidän tilanteeseemme. En voi uskoa todeksi poikaystäväni käytöstä, mutta samalla koitan pitää viimeisimmätkin järjen rippeet omassa pääkopassani tallessa.

Riita ei alkanut vielä tästä toissapäiväisestä episodista, mutta liittyy riidan aiheeseen. Tuona yönä poikaystäväni sai kännykkään tekstiviestin entiseltä tyttöystävältään. Aluksi hän valehteli viestistä minulle, kun kysyin kuka se oli, mutta kertoi pian totuuden. Poikaystäväni soitti exälleen vielä samana yönä sanoakseen, että "nyt ei ole hyvä aika, tuskin koskaan enää".

Suhtauduin asiaan ihan neutraalisti, enkä tehnyt siitä suurta numeroa. Tavallaan ymmärsin poikaystäväni exääkin. Meidän 1,5 vuoden suhteen aikana tällaisia yhteydenottoja ei ole tapahtunut (tai ainakaan poikaystäväni ei ole kertonut minulle), joten ajattelin, että ehkä epätoivoisella hetkellä syntyy tarve muistella ja kaivata menneitä, vaikkei niissä välttämättä mitään erikoislaatuista ollutkaan. Ehkä uusi suhde on juuri päättynyt tai vastaavaa, jolloin epätoivoissaan ihminen toimii itsekkäästi. Poikaystäväni ex siis tietää meidän seurustelevan.

Asia painettiin villaisella ilman mitään ongelmaa. Totta kai eksän yhtäkkinen lähestymisyritys säikäytti poikaystäväni, mutta hän tietysti pyysi anteeksi alun valehtelusta ja ymmärsin häntä. Koko seuraavan päivän olimme sovussa, eikä asiaa muisteltu sen enempää.

Kuitenkin vaihe, josta riita sai alkunsa, tulee tässä. Viime yönä en saanut jostain syystä unta millään ja olin valveilla vielä aamuviiden aikaan. En vaivannut päätäni edellisen yön tekstiviestillä, mutta jostain kumman syystä yöllisellä vessareissullani sain ajatuksen katsoa poikaystäväni puhelimesta, onko tänä yönä tullut myös viestiä. Vannon, etten painanut yhtäkään näppäintä tai ollut aikeissa tutkia hänen puhelintaan sen tarkemmin. Halusin vain tietää, että loppuiko viestittely siihen yhteen kertaan.

Poikaystäväni puhelimen näytössä kuitenkin luki, että yksi viesti saapunut. Tämä herätti tietysti uteliaisuuteni ja vein kännykän sänkyyn poikaystävälleni. Herättelin hänet ja sanoin, että hänelle on tullut tekstiviesti. Lähettäjä ei kuitenkaan ollut poikaystäväni ex vaan hänen kaverinsa. Sain kumminkin mielenrauhan ja ajattelin, etten vaivaa enää päätäni jatkossa tällä asialla. Pian nukahdinkin.

Tämä aamu alkoi ihanasti, sillä poikaystäväni toi syntymäpäivälahjani sänkyyn. Minulla on siis tänään synttärit. Kaikki oli hetken aikaa hyvin, kunnes poikaystäväni ääni vakavoitui ja kysyi, miksi katsoin salaa hänen puhelintaan. Olen kertonut tämän päivän aikana tuhat kertaa, että luotan täysin poikaystävääni, mutta halusin tietää, lopettiko hänen exänsä viestittelyn siihen yhteen yöhön. Olen tuhat kertaa pyytänyt anteeksi ja sanonut, että olen tehnyt väärin katsoessani hänen puhelimensa näyttöä. Olen tuhat kertaa vannonut, etten ikinä tee enää niin. Poikaystäväni kuitenkin sanoo, ettei tiedä enää, voiko minuun luottaa.

Kaikista utopistisinta tässä on se, että reilu vuosi sitten yllätin poikaystäväni salaa selaamasta minun puhelimeni sisältöä. Arvatkaa mikä oli minun reaktioni? Hämmästyin aluksi, mutta en jaksanut valittaa asiasta. Vaikken hyväksy sitä, että toisen omaisuutta mennään lupaa kysymättä tonkimaan, niin ajattelin, että siinäs katsoo vaikka koko puhelimen, koska ei minulla ole mitään salattavaa. Jos olisin tehnyt asiasta numeron, poikaystäväni epäilyksen olisivat todennäköisesti heränneet. Poikaystäväni ei muista/halua muistaa tätä tapahtumaa, joten hän syyttää minua omien sanojensa mukaan hulluksi paranoidiksi, kun menin koskemaan hänen puhelimeensa.

Minun synttäreistä taisi tulla elämäni parhaat. Aamu alkoi poikaystäväni puolesta hirveällä syyttelyllä, että minulla oli muka aikomus tonkia hänen koko puhelimensa ja että petin hänen luottamuksen ja vaikka mitä muuta. Hän haukkui minua jopa vitun idiootiksi ja sanoi, ettei aio enää kertoa, jos hänen eksänsä ottaa yhteyttä, koska "vedän herneen nenään". Enhän edes edellisenä yönä ollut moksiskaan koko viestistä ja haluaisin jatkossakin tietää, jos tällainen lähentely jatkuu. Myönnän, että oli todella itsekästä ja tahditonta mennä yöllä vilkaisemaan toisen luuria ilman lupaa, mutta miten ihmeessä voin vakuuttaa sen, ettei tarkoituksenani ollut mikään muu kuin katsoa, onko tänä yönä tullut viestiä. Poikaystäväni syyttää minua asioista, joihin en ole edes syyllistynyt, vaikka hän itse on. Ilmeisesti hän ei voi luottaa minuun, koska ei tässä samassa tilanteessa luottaisi itseensä.

Sain tarpeekseni syyttelystä ja haukkumisesta, joten sanoin poikaystävälleni, että haluan olla yksin. Hän päätti lähteä ovet paukkuen siinä yhdentoista aikaan aamulla. En kuullut koko päivänä hänestä, joten soittelin hänelle hetki sitten illalla, mutta hän oli edelleen todella vihainen. Pyysin taas anteeksi ja sanoin tehneeni väärin. Pyysin, että edes synttäreitteni kunniaksi sovittaisiin riita, koska kaikki suunnitelmat menivät mönkään ja olinkin koko syntymäpäiväni yksin. Myös senkin vuoksi, että hän lähtee maanantaina armeijaan, joten yhteistä aikaa on enää vähän, niin miksei sitä vietettäisi muuten kuin riidoissa. Poikaystäväni vastaukset olivat tylyjä, kylmiä ja välinpitämättömiä, joten purskahdin itkuun. Hän halusi, että jätän hänet rauhaan, viis minun tunteista.

Tuntuu, että olen tehnyt kaikkeni yrittääkseni sopia koko jutun. Poikaystäväni ei tule millään tavalla vastaan, ei edes halua puhua kanssani. Olen viettänyt juuri 20-vuotissyntymäpäiväni itkien yksin. En olisi ikinä koskenut koko samperin puhelimeen tikullakaan, jos olisin tiennyt, että joudun maksamaan virheestäni tällaisen hinnan. Poikaystäväni mielestä olen vitun idiootti mustasukkainen hullu paranoidi, kun vilkaisin hänen kännykkänsä näyttöä.

Mielestäni tämä on ihan uskomatonta ja kohtuutonta, hyvä kun edes tunnistan tuosta käytöksestä oman poikaystäväni. Mielipiteitä?

Kommentit (15)

Vierailija

Mielestäni tuo on kohtuutonta käytöstä poikaystävältäsi.
Itse en pidä kännykän tutkimisesta koska se on toisen omaisuutta, mutta ymmärrän miksi vilkaisit sen näyttöä, itse en suuttuisi koska ymmärsin että et tutkinut sen sisältöä vaan vilkaisit vain ja huomasit tulleen viestin etkä edes lukenut sitä. Ja vielä pyysit monesti anteeksi häneltä niin ihmettelen miksi hän suuttui niin paljon..? En halua sanoa mitään mikä saisi sinut tuntemaan pahemmaksi mutta jos poikaystäväsi suuttui noin paljon niin onko hänellä jotain salattavaa? olisiko siihen mahdollisuus?jos hänellä ei ole mitää salattavaa miksi hän suuttui siitä että ilmoitit hänelle että hänelle on tullut viesti.. Yritä puhua poikaystävällesi asiasta lisää, kysy että voisitteko selvittää asioita varsinkin jos hän on lähdössä armeijaan pian. Ettei hänen eikä sinun tarvitsisi olla allapäin tapahtuneesta kun olette erossa.

Jos poikaystävälleni olisi tullut viesti exältä ja hän olisi valehdellut siitä vauikka vain aluksi niin voin sanoa että olisin varmaankin toiminut samalla tavalla kuin sinä. joten itse sanoisin että et tehnyt väärin..

Yritä keskustella hänen kanssaan ja tsemppiä! toivottavasti tilanne paranee ja selviää ennen armeijaa ja muutenkin pian niin voitte molemmat paremmin.

Vierailija

Kiitos vastauksesta.

Poikaystäväni sanoi aiemmin, ettei ymmärrä käytöstäni ja tunteitani. Olen täysin yllättynyt siitä, että hänelle puhelimen vilkaisu oli niin iso juttu. En tarkoittanut sillä mitään pahaa, enkä koittanut loukata toisen yksityisyyttä. Toisaalta poikaystäväni sanoi, että saan tutkia hänen puhelintaan kyllä luvan kanssa, joten en usko, että hänellä olisi mitään salattavaa. En ole sitä edes epäillytkään.

Hän on myös tosi temperamenttinen ihminen, mutta vasta viime kuukausien aikana olen huomannut, miten välinpitämättömästi hän käyttäytyy vihaisena, vähättelee ja välttelee. Tiedän, etten aina itsekään ole mikään ihana tyttöystävä ja huonoina päivinä voin suuttua ihan mitättömistä jutuista, mutta en ole koskaan pitkävihainen ja osaan pyytää anteeksi. Sen sijaan poikaystäväni saattaa olla vihoissaan vuorokauden, eikä halua tavata tai selvittää asioita. Olen niin väsynyt siihen, että olen nykyään aina se, joka sovittelee. Olisi ihan mahtavaa, jos joskus edes saisin sylin, kun itkettää ja sovinnon ennen nukkumaanmenoa.

Poikaystäväni sopii kuitenkin silloin, kun häntä huvittaa sopia, eikä se tapahdu ainakaan tämän illan/yön aikana. Tiedän, että hän vain ärsyyntyy, jos yritän lähestyä häntä. Välillä mietin, miten vihainen ihminen voi edes olla. Olenko tosiaan ansainnut kaikki haukkumiset ja keskarin näytöt?

Vierailija

Minä en ainakaan haluaisi katsella kun mies vähättelee ja välttelee ja haukkuisi minua. Olet hänen tyttöystävä ja luulisi hänen haluavan olevan sinun kanssa sovussa eikä riidellä.. Oletko yrittänyt kertoa hänelle tuosta syli kun itkettää asiasta ja että haluaisit sopia ennen nukkumaan menoa yms, kertoen että molemmilla olisi parempi olla kun ei ole riidoissa eikä tarvitsisi olla vihoissaan pitkään.
Tyttöystävänä et mielestäni ole ansainnut haukkumisia ja keskarin näyttöjä.

Suoraan sanottuna en itse katselisi tuollaista vaan puhuisin asiasta (vaikka itse olen ujo mutta tuollaista en omalta poikaystävältäni hyväksyisi)

En tiedä onko tämä viesti mitenkään selko järkinen nyt kun oma poikaystävä on vihainen mulle mutta toivottavasti jotain apua : ) toivottavasti teidän tilanne selkiää pian!

Vierailija

Höh, ei kai sielläkin ole kränää?

Meillä on aina niin ihanaa yhdessä, kun olemme sovussa ja samaa mieltä asioista. Riidat ja erimielisyydet taas ihan hirveitä ja uuvuttavia nykyään. Vaikka poikaystäväni sanoo, ettei jaksa riidellä, niin ei hän kyllä kauheasti tee töitä sovunkaan edistämiseksi. Vai onko tämä ihan normaalia, että riidan aikana toinen melko usein poistuu omaan kotiinsa "rauhoittumaan" vuorokaudeksi, eikä suostu edes keskustelemaan? Kiva jäädä yksin miettimään asioita niin pitkäksi aikaa.

Puhun varmaan aika paljon omista tunteistani, joten olisi outoa, jos poikaystäväni ei tietäisi, mille minusta tuntuu. Olen monesti sanonut hänelle, että tuntuu pahalta, kun hän ei välitä minun surullisesta olotilasta ja itkusta, ja sen hän ainakin tietää, että haluan sopia mahdollisimman pian.

Vierailija

Tämä saa luvan olla vika viesti tältä yöltä. Herra taisi lähteä nukkumaan, koska ei ole enää online. Ei antanut ylpeys edes sen verran periksi, että voisi toivotella hyvät yöt. Pistää oikeasti tuollainen käytös vihaksi.

Vierailija

Voin melkein vannoa,ettei suhteesanne tule kestävää, erotkaa sovussa säästytte molemmat vakavammilta traumoilta. "Eihän sota yhtä miestä kaipaa" (ymmärtänet).

Vierailija

Juu, tässä aamulla soittelin taas poikaystävälleni. Kuulosti vihaiselta, mutta sanoi, että on pettynyt ja kyllästynyt. Ei halua nähdä eikä puhua, miettii nyt eroa. Että semmosta.

Vierailija

Ikävä kuulla että miettii eroa, toivon että saisitte asiat sovittua. Mutta toisaalta ehkä on hyvä että jos molemmat miettii mitä haluaa suhteelta.
Mksi ei halua nähdä tai puhua eikö se helpottaisi hänenkin oloaan jos yrittäisitte puhua asioita selviksi, ja jos sitten sattuisi ero tulemaan (mitä toivon ettei tapahdu) niin olisi molemmille helpompi jos asiat olisi puhuttu läpi eikä tarvitsisi niitä sitten miettiä että miksi tapahtui näin yms. Ehkä olisi helpompi puhua jossain muualla kuin sinun tai hänen kotona jossakin ns. neutraalissa paikassa.. (?)

Vierailija

Sori, mutta kuulostaa siltä että poikaystäväsi on jo mahdollisesti pohtinut eroa jonkun aikaa.Tekstari-episodi on vain tekosyy vierittää vastuu kokonaan sinun niskoillesi, kun itsellä ei riitä uskallusta ja selkärankaa ottaa asiaa puheeksi. Tuo ex voi jotenkin siihen asiaan, muttei välttämättä. Luulen että kyseessä on enemmänkin se että poikaystäväsi on vielä henkisesti liian kersa ihmissuhteisiin. Sinuna vaihtaisin ukkoa, ei kannata uhrata liikaa puheita ja henkisiä voimavaroja ihmiseen joka ei vielä osaa olla poikaystävä.

Vierailija

Oon samaa mieltä Gekon kanssa. Poikaystävä sai tekstari-jutusta nyt "hyvän syyn" tehdä susta syntipukki eroon. Ja mikäs sen parempi aika hänelle sinkkuilla, kuin armeija..Mullekin tuli exän kanssa ero just ennen armeijaan lähtöä. Ja se ero päätös on ollut mun elämän paras päätös! Muakin kohdeltiin kylmästi ja tylysti ja kun ilkeet sanat sai mut itkemään, niin hän vielä matki mun itkua..Lopulta tulin järkiini, lopetin yhteydenpidon enkä taipunut lohduttelemaan kun hän kännipäissään soitteli jotain et oli saanut torilla turpaan, joutu ensiapuun jne. :D Ite oli varmasti silloinkin kerjännyt sitä.. :P Nykyisen ja ensimmäisen avomieheni kanssa riidellään silloin tällöin ja "kehittävästi". Hän ymmärtää mun epävarmuuden ja heikkoudet, eikä me ikinä isketä toisiamme arkaan kohtaan tai nimitellä, haistatella tai heiluteta kakaramaisesti keskaria. Vaik muuten, ainakin minä, käyttäydytään viileesti. Musta hyvässä parisuhteessa ei ees riidellessä saa solvata toista tai muistuttaa toista sen puutteista. Itse en tekisi niin rakastetulle.

Vierailija

Miehet on sellaisia, varsinkin pitkässä parisuhteessa. Jos ei vastaa viesteihin niin se yleensä kertoo ettei toista kiinnosta.... Mutta riippuu ihmisestä. Jos noin on käynyt vaan kerran niin anna ollla, jos useammin niin anna miehen olla...

Vierailija

Tilanne kääntyi toissapäivänä niin, että yhtäkkiä kaikki oli poikaystäväni osalta niin kuin ennenkin. Ihan kuin koko riitaa ei olisi edes ollutkaan, joten en tiedä tarkasti, miten tosissaan hän nuo eropuheet otti esille vai oliko se vain vihaa ja turhautumista.

Poikaystävänikin pyysi anteeksi, muttei vaikuttanut kovin innokkaalta puhua siitä riidasta. Annoin itsekin asian olla, kunhan sain varmistuksen siihen, että tässä ollaan edelleen yhdessä ja yhtä vakaasti kuin ennenkin. Vastaus oli, että tietenkin.

Ymmärrän toisaalta, miksi osa näkee parhaimpana vaihtoehtona eron, mutta haluaisin vain painottaa, että tässä keskustelussa on vain käyty läpi tämä meidän suhteen nurjapuoli. Varmaan jokaisessa suhteessa on omat heikkoutensa ja väärä riitelytapa on se meidän. Muuten suhde on kaikkea, mitä saatan toivoa ja poikaystävänikin normaalisti todella rakastava ja huomaavainen.

Sovimme vielä, että tästä lähtien molemmat kiinnitämme huomiota riitelytapaamme ja yritämme ylipäätänsäkin olla riitelemättä mitättömistä jutuista. Ei tämä aina ole tällaista ollut, joten se antaa paljon toivoa. Ehkä tässä on meneillään jonkinlainen valtataistelu suhteessa, joka ratkeaa vain sillä, että suuntaa katseensa omaan käytökseensä. Hyväksyvä ja rakastava käytös saa usein ihmeitä aikaan, joten kokeillaan selvitä nyt sillä.

Vierailija

Kiva kuulla ettei ole eroa ainakaan tullut. Hyvä että olette molemmat sopineet että molemmat kiinnittää huomiota riitelytapaan yms.

Tottahan se on että jokaisessa suhteessa tulee niitä riitoja ja niiltä ei voi välttyä. Ja on tavallaan ihan hyvä riidellä vähän ns.puhdistaa ilmaa : D

Vierailija

Kyllä tässä vielä kalvaa pieni epävarmuus ja tuntuu, että on pakko olla vähän varpaillaan. Tänään aamulla hyvästelin poikaystäväni, joka lähti inttiin. Muut tuntuu saaneen useita tekstareita ja soittoja kumppaniltaan, joissa kertoo päivästä ja ikävästä ja muusta, mutta itse sain vain yhden soiton. Saatan olla ihan vainoharhainen koko asian suhteen ja varmasti siellä on kiirettäkin ja ihan erilainen, uusi ympäristö, mutta poikaystäväni kuulosti puhelimessa taas jotenkin töykeältä. Tuntui aika yksipuoliselta rakkaudenosoitukset ja nyt on vähän paha mieli.

Mutta ehkä tämä tästä... kyllä tähän inttiaikaankin varmasti tottuu ja siihen, ettei pysty pitämään useasti yhteyttä.

Vierailija

Siskoni poikaystävä lähti myös maanantaina inttiin ja hänellä oli vasta eilen aikaa soittaa siskolleni ja kertoa että mitä ovat tehneet ym. Ja siinäkin oli se että hällä oli 15 min luppoaikaa milloin he vain odottivat että pääsevät syömään.

Joten uskon että kyllä sieltä soitellaan kun ehditään, siellä kuitenkin luulisi olevan niin paljon kaikkea.

Koitahan jaksella ja otat nyt päivän kerrallaan ! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat