Kauniita nimiä

Vierailija

Millaisia nimiä olette ajatelleet lapsillenne tai mitkä ovat mielestänne muuten vain kauniita nimiä?

Entäs rumia nimiä?

Sivut

Kommentit (47)

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Kauniita nimiä on mielestäni:
Tytöt:
- Amanda
- Ada
- Alexandra (nimenomaan juuri noin kirjoitettuna)
- Amelia
- Anette
- Ava
- Cecilia
- Daniela
- Denise
- Janella
- Jessica
- Karla
- Krista
- Melina
- Milja
- Minka
- Minea
- Nea
- Odessa
- Olivia
- Rose-Marie
- Sandra
- Sofia
- Viola

Pojat:
- Aaron
- Alex
- Benjamin
- Daniel
- Emil
- Joona
- Jimi
- Jiri
- Kristian
- Lucas
- Mikael
- Mico
- Miro
- Marcus
- Niklas
- Nicolas
- Patrik
- Peetu
- Rico
- Romy
- Sebastian
- Tuomas
- Tyko

Vierailija

Lisään vielä omaan listaani Aaronin! Eikä Melindakaan mikään mahdoton ajatus ole.
Onneksi nää mun valitsemat nimet ei oo mitään kauhean erikoisia/ulkomaalaisia, ettei niihin sopisi perus-sukunimi. Vaikkei oma sukunimi mikään Virtanen tai vastaava olekaan.

Muidenkin listoista löytyy nättejä nimiä, kuten Amanda, Cecilia, Jiri, Sebastian ja Melissa.

Vierailija

Oikeestaan kaikki edellämainitut on nättejä, mutta en kehtais antaa suomalaiselle tytölle nimeks mitään Denisee tai Ceciliaa, se vaan kuulostaa mun mielestä tyhjäpäiseltä hienostelulta. Barbileikeissä ja lemmikeillä vielä ymmärtää jonkun Alexandra Priscilla Isabella Jessican. Mikään noista nimistä ei ole suomalainen, ja niissä on vielä vierasperäsiä kirjaimiakin = oooikein imelä ja teennäinen vaikutelma. En ymmärrä myöskään sitä, miksi hienoja nimiä kuten Niko, Miko, Lukas, Markus pitäisi snobata c-kirjaimella. Niminä yleensä pidän kyllä mainitsemastani Jessikasta/Jessicasta, Isabellasta ja noista pojan nimistä, mutta noi ulkomaiset kirjotusasut kyllä säälittää.

Oikeestaan kaikki noista nimistä tosiaan on nättejä, mutta osa ei vaan mun mielestä oo hyviä nimiä suomalaisille. Melina, Milja, Minka ja Viola on kauniita ja vähän harvinaisempia. Pojalle tykkäisin nimistä Aaron, Kristian, Mikael, Niklas, Nikolas. Antti, Tomi ja Teemu on kans ihania.

Tää oli mun kanta, anteeksi jos olin kovin kovasanainen, mutta tää on niitä makuasioita, ja tästä asiasta mulla on aika vahva näkemys :p

Vierailija

deline, oon täysin samaa mieltä että nykyään kauheesti snobbaillaan noilla vähän erikoisemmilla nimillä...kuulostaa ääliömäiseltä kun ruokakaupassa äiti huutaa lastaan nimeltä hirveellä volyymilla vaan siks että kaikki varmasti kuulee kuinka hieno ja harvinainen nimi heidän pikku prinsessallaan/prinssillään on, harvase päivä kajahtaa jossakin julkisella paikalla jonkun kersan vanhemman suusta "Robert Marcus Junior, tuu tänne!" tai joku muu yhtä naurettava nimiviritelmä. Ei siis pahalla niille jotka näitä vähemmän suomalaisia nimiä haluaa mukuloilleen mut jooh, mielipideasioita nämäkin. Ite antaisin vierasperäsen nimen lapselleni vaan jos nyt esim. saisin lapsen nykysen poikaystäväni kanssa joka on kotoisin Afganistanista, eli voisin antaa lapselle jonkun nimen joka on persialainen mut jonka kuitenkin suomalaisittain pystyy ääntään. Esim. Samira tytölle on mun mielestä ihan nätti nimi, eikä kuulostakaan ihan niin vieraalta. Sit Benjamin on sellanen pojan nimi joka löytyy suomalaisten nimipäiväkalenterista samoin kuin persialaistenkin, sekin on ihan kiva nimi.

Vierailija

Mut jos ihan näitä suomalaisia nimiä niin poikien nimiä: Tuomas, Jimi,. Tyttöjen nimiä: Johanna, Sofia, Jemina, Juuli, Kaisu, Essi.

Vierailija

Solja Marjanne on ehdoton suosikkini! Tosin haluaisin antaa Marjannen tytölle etunimeksi, mutta toista nimeä on niin kovin vaikea keksiä sen kaveriksi, että sopisi sukunimeenkin.
Muita suosikkeja tyttöjen nimistä on Charlotta, Eva, Kerttu, Kirsi, Maija ja Pihla. Niin perinteisiä mutta samalla niin nättejä.

Pojista Kim ja Oliver.

Vierailija

Mä pidän paljon ulkomaalaisista nimistä, mutta siinä on kyllä aina se seikka ettei aina sovi yhteen perus suomalaisen sukunimen kanssa. On toki monia suomalaisia hyvin nättejä nimiä mutta listaan tähän omia erityis suosikkeja.

Tytöille:
Ada/Aada
Anette/Annette
Cecilia
Erin/Eerin
Felicia
Paloma

Pojille:
Benjamin
Emil
Patrik
Riki
Riko
Veeti

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Pakko nyt puolustautua sen verran, etten välttämättä antaisi mitään - ainakaan suurinta osaa - luettelemistani nimistä omalle lapselleni. Kyse oli siitä, mitkä nimet ovat omasta mielestäni kauniita.

Onhan se totta, että jos kyseessä on tavallinen suomalainen sukunimi, hienolla etunimellä ei kannata ruveta snobbailemaan.

Vierailija

Musta on ihania miettiä nimiä tuleville lapsille! En halua liian perus-suomalaisia nimiä, mutta en ihan ulkomaalaisiakaan. Musta sellanen kultainen keskitie on paras, haluan että nimet ovat kuitenkin kansainvälisiä.

tyttöjen nimiä:
Aurora
Anette
Elisabet
Elsa
Melissa
Marissa

poikien nimiä:
Erik
Aaron
Lucas

Vierailija

Mä oon jo kauan miettiny neljää nimeä, kahta pojan ja kahta tytön, jotka haluisin mun lapsille antaa. Poikaystävä ei vaan oo ihan samoilla linjoilla mun kanssa, mutta onneks tässä on vielä aikaa..:D Mulle on tärkeetä, että nimi on nätti, saa olla harvinainenkin ja sisältää vierasperäisiä kirjaimia, mutta ehdottomasti pitää soveltua suomalaiseen käyttöön ja olla helposti lausuttava. Ja sitten pitää sopia myös hyvin sukunimeen, jonka oonkin ottanu tässä huomioon. Mutta siis ne nimet:

Tytöiksi haluaisin Ellen ja Emilien. Ellestä haluisin Elle Adan, ja sit pitäis keksiä joku nätti kolmas nimi, koska jostain syystä haluisin antaa kolme nimeä. Emilie Anna Sofia ois musta kiva Emilielle.

Pojiks haluaisin Hugon ja Kevinin, mutta en oo vielä keksiny tarpeeks hyviä muita nimiä. Miksköhän tykkään miettiä enemmän tyttöjen nimiä?:D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat