Miten kertoa chatissa ulkonäöstään?

Vierailija

Aina kun juttelen jonkun tyypin kanssa chatissa, niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten, naisten ja miesten kanssa, niin aina herää kysymys, että miltä minä näytän. Itselleni sen toisen naaman näkeminen ei ole justiinsa, kunhan juttu luistaa. En osittain piittaa ulkonäöstä, koska se ei kuulu kenellekään, miltä kukin näyttää, ja samaa toivon muidenkin ajattelevan minusta. Mutta jos toinen haluaa tietää ulkonäköni, niin minä kerron hiuksistani ja silmistäni, ja myös isokokoisuudestani, eli niistä mitä pidän oleellisina asioina omasta mielestäni. Joskus se riittää, joskus ei, jolloin vastakkainen osapuoli pyytää nähdä kuvani. No minähän sitten näytän sen.
Naiset eivät ole sen kummemmin kommentoineet kuvaani, mutta miehiltä on tullut kovaakin tekstiä. Minua on haukuttu läskiksi ja rumaksi, mitkä hetken tuntuvat kurjalta, mutta olen päässyt niistä yli. Pahin ja omituisin kommentti kuvastani oli se, että olen huijari. Että ensin puheillani huijaan hyvännäköisiä miehiä uskomaan, että olen kovinkin haluttavan näköinen, mutta sitten näytänkin ns. totuuden. En ole elämäni aikana huijannut ketään, enkä tule niin koskaan tekemäänkään. Ja vaikka en ulkonäöltäni yllä Heidi Klumin tai J.Lon tasolle, niin kaikki puheet itsestäni ovat silti totta. Kaikki harrastukset, opiskeluni, mielenkiinnon kohteet ja puheeni ulkonäöstä ovat täysiä tosia, enkä minä sille mitään mahda, jos joku saa pienessä mielessään jonkin toisen käsityksen.
Ihan mielenkiinnosta haluisin kysellä ja pistää tällaista keskustelua liikkeelle, että mitä pitäisi sanoa, jos chatissa kysytään ulkonäöstä? Olen kuullut puhuttavan, että monet miehet säikähtävät ja tympääntyvät, jos nainen käy liian vaatimattomaksi, tai heti ensi töikseen haukkuu itseään, mutta sitten taas jos pitää itseään ihan normaalinäköisenä, jollainen tiedän itsekin olevani, ja mies ei olekaan samaa mieltä, niin onkin huijari... Mitä pitää sanoa hyvät ihmiset??!!

Kommentit (4)

Vierailija

Siis kerrataan, itse et pidä ulkonäköä oleellisena. Etsit ilmeisesti miesseuraa chatista. Ja aina miehet alkavat udella ulkonäöstäsi. Lopputuloksena vois sanoo, et juttelet väärien miesten kanssa! Jos niille on ulkonäkö on kriteeri number one, niin teidän arvomaailmat eroo jo lähtökohtasesti tosi paljon! Ja jos joku alkaa haukkuu sua huijariks tai vastaavasks niin sehän vain osoittaa et oot jutellu jonkin totaalisen urpon kanssa, miks haluisit jutella sen kanssa yhtään enempää? Eli koita löytää vähän vähemmän ulkonäkökeskeistä juttuseuraa ja ongelma ratkeaa itsestään. Ja juttuseuraa voi löytää muualtakin kun chateista. Vaikka siel on fiksuja ja mukaviakin tyyppei niin sinne mahtuu myös koko joukko totaalisii ääliöitä (en siis ite siks viihy chateis).

Vierailija

Kiitti vastauksesta!! On se iha niinki, et chatit ei oo parhaita mahdollisii tutustumismestoi... Se vaan on ollu tähä asti ainoo mesta, mis on voinu jutella, ku iha konkreettisesti käyminen baarissa tai yökerhossa ei oo tuonu juttuseuraa... No joo täytyy vaa yrittää... :)

Vierailija

Ärsyttävän usein muuten ihmiset kyselee chatissa ulkonäköä. "Siniset silmät, vaaleat olanylihiukset, 156/55"-kuvaus voi sisältää kovin monennäköistä typykkää ja jätkää. Ei mullakaan ole chattaillessa väliä, miltä se toinen osapuoli näyttää, koska en koskaan meinaa tavata häntä anyway.

Ja edellisen vastaajan pointti on kyllä totta: jos toisen chattaajan täytyy olla mahdottoman hyvännäköinen, vaikkei tätä koskaan tapaiskaan, niin on mies kyllä aika urpo. Useammat miehet siellä, jotka luokittelee itseään hoteiks on varsin tavallisen näköisiä, eikä aina edes sitäkään. Jos keskustelu kääntyy ulkonäköön, niin voit sanoa, ettei ulkonäkö merkitse pinnallisessa keskustelussa tuntemattoman kanssa. Tai voit sanoa, että toinen osapuoli voi kuvitella sut ihan niin hyvännäköiseks kuin haluaa ja ettet vastaa todellisuuden tuottamasta pettymyksestä, jos kuvan pyytää lähettää. Ja ainahan voi keiltäytyä kuvan lähettämisestä, jos kokee sen epämukavaksi. Jos chattikumppani häippäsee sen takia, niin pääsetpähän urpostya nopeasti eroon.

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Haluanpas lisätä vanhaan(ko) keskusteluun miten itse itseäni kuvailen.

Olen ylipainoinen nainen. En kerro chatissa sitä suoraan että olen ylipainoinen (jos sattuu kysyyn). Vaan lähinnä että en mikää pieni oo vaan että on paljo mistä ottaa kii ;) Kuvia ei oo koskaan tarvinnu lähetellä. Eipä oo kukaa sen takia pois lähteny, mut onpa niin paljo ihmisestä kii..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat