Selvinpäin juhliminen

Vierailija

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka juhlivat juhannukset ja synttärit ym baarireissut selvinpäin ?
Itse kuulun tähän ryhmään. En ole absolutisti, mutta juon todella harvoin. Kiinnostaisi tietää, että haittaako muita jos yksi juhlii limulinjalla ? Pidetäänkö sitä tylsänä ? Itse juon todella harvoin koska sairastan reumaa ja juominen ei varsinaisesti tee kovin hyvää oloa. Mielestäni on myös kivaa lähteä illan jälkeen autolla kotiin nukkumaan. Mutta mulla on kuitenkin todella huono itsetunto ja jos joku tarjoaa juomista ja kieltäydyn niin mulle tulee todella typerä ja niuhottaja olo. Tulee sellainen olo, että he toivoisivat, että minäkin joisin. En kuitenkaan halua jäädä pois yhteisistä illanvietoista vaan haluan olla mukana kun tapahtuu. Jotenkin pelkään kuitenkin sitä, että muut eivät hyväksy mua tällaisena limujuhlijana.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

En usko, etta ketaan haittaa, vaikka oletkin limulinjalla. Minusta se on ihan asenteesta kiinni. Jos mokotat jossakin nurkassa nyrppanokkaisena, eihan se ole koskaan mukavaa ja immeiset voivat ajatella, etta pitaisit enemman hauskaa juopuneena. Positiivinen asenne paalle ja menoksi! =p

Vierailija

En edes muista koska viimeksi olisin itse edes maistanut jotain alkoholipitoista. Kaveriporukoissani kaikki tietävät, että alkoholi ei ole mun juttu, eikä siitä olla tehty sen isompaa numeroa. Tuntemattomat tosin ottavat joskus päähän, kun pitää selitellä juomattomuutta. Juomattomuuteni johtuu osittain siitä, että vanhempani ovat alkoholisteja. Äitini on tälläkin hetkellä sairaalassa maksansa takia. En koe alkoholin tuovan parempaa bilefiilistä tai parempia juhlapyhiä. Olen juhlinut aina selvinpäin, ja niin se tulee jatkossakin olemaan.

En usko, että mua ainakaan on koskaan pidetty mitenkään tiukkana, koska kuitenkin juhlin muiden kanssa. Itse sit taas tunnen toisinaan olevani muiden yläpuolella käyttäytyessäni asiallisesti :D Kunhan ei ala nipottaa muiden juomisesta niin kaikki on hyvin... :)

Vierailija

Tuskin se ketää haittaa ainaki jos ne tietää syyn miks et juo. Itekki aina välillä tykkään olla juomatta ja kattoo ku muut juo. Mut kyllähä voit varmaa aina pari ottaa illan aikana ?

Vierailija

Ei juomattomuus ole tylsää, mutta jos itse on muuten vaan tylsää seuraa niin kai se sitten häiritsee. Sama koskee kyllä niitä kavereita, jotka eivät osaa juoda siististi tai angstaavat aina kännissä. Mulla on myös yksi ystävä, joka ei lääkityksensä takia voi juoda paljoa mutta on silti loistavaa seuraa aina.

Mitä tuohon tarjoamiseen tulee, niin varmaan voit joskus kuitenkin juoda yhden. Tai jos he haluavat välttämättä tarjota, niin tarjotkoon limpparin tai alkoholittoman drinkin. Tuli vielä mieleen,että alkoholijuomistakin esimerkiksi Bacardi Breezerit ovat laimeita(vain 4%), jopa laimeampia kuin kalja(n. 4,7%) ja pienemmissä pulloissa.

Vierailija

Itse en tykkää juoda alkoholia. Monesti bileissä tai illanistujaisissa tai muissakin tapahtumissa olen selvänä tai saatan juoda vaikka yhden tai kahden. Ja silti minulla on tosi hauskaa eikä muita haittaa se. Osaan iloita ihan yhtä hyvin selvänä ja heittää samanlaista läppää kuin kännissä. Ja parasta on seuraavan aamun olo, kun tietää että muut ovat krapulassa ja itse voi lähtä vaikka juoksulenkille :D
Joten en todellakaan usko, että se häiritsisi muita, kunhan et vain tekeydy marttyyriksi johonkin nurkkaan tai jäkätä muille :)

Vierailija

Itse kuuluin monta vuotta siihen ryhmään joka ei nauttinut alkoholia. Joskus 14-vuoden ikäisenä olin sitä mieltä, että heti kun täytän 18 vedän ensimmäiset kännit. En oikein muista mikä mieleni muutti, mutta niitä kännejä ei ole vedetty vielä tähänkään päivään asti. Aina kun mentiin kaverien kanssa baariin tai muuten vain ryypättiin, minä en ikinä edes maistanut alkoholia. Joskus ensimmäisillä kerroilla joku saattoi tarjota minullekin omasta pullostaan, mutta sitten kun muistettiin etten juo, päätöstäni kunnioitettiin, eikä minulle myöskään tarjottu alkoholia. Kukaan ei tullut nipottamaan mitään että "Mikset sä juo?" tms. En tiedä johtuuko sitten siitä että osasin pitää hauskaa ilman juomistakin, enkä istunut vain jossain nurkassa.

En usko että juomattomuuttasi pidetään tylsänä. Meidän porukassa koskaan ei ole pidetty tylsänä sitä jos joku ei juo.

Vierailija

Ite olen juonu kyllä n. 14-vuotiaasta lähtien, mutta jokaviikonloppunen ryyppääminen ei oo koskaan ollu oikeen mun juttu. Juhlissa on toki hauska käydä, mutta mielestäni onnistuneen baari-illan kruunaa ehdottomasti oikeenlainen seura ja se, et kaikilla on rento fiilis :)

Poikaystäväni taas on absolutisti, mutta sosiaalinen ja hauska persoona saa monet juhlijat ihmettelemään että eikö toi tosiaan oo ottanu mitään :D Eli riippuu ihan omasta asenteesta, tuleeko juhlista itselle onnistuneet vai epäonnistuneet vaikka olisikin selvinpäin :)

Vierailija

Itse en myöskään yleensä juo, mutta minulla ei ole kuitenkaan mitään sairautta tai alkoholistivanhempia taustalla. En vaan pidä juomisesta. Kuitenkin juhlin siinä missä muutkin, eivätkä ulkopuoliset varmastikaan huomaa etten ole edes hiprakassa. Osaan pitää hauskaa ilman alkoholiakin.
Tiedän, mitä tarkoitat typerällä ololla kun muut tarjoavat juotavaa. Itsellä auttaa, jos juon vain esimerkiksi juuri yhden breezerin ja lipitänkin sitä sitten koko illan tai ainakin baariin asti :D Baarissa taas on helpompaa kun siellä voi olla vaikka koko illan tanssilattialla eikä "tarvitse" olla juomassa. :)

Vierailija

Jos sinulla on itselläsi hauskaa selvinpäin niin eihän sinun ole pakko juoda ja seuraavana päivänä olo on varmasti paljon parempi! :-D Älä ajattele mitä muut ajatteleet ku juot limsaa ja muut alkoholipitoisia juomia. Juhli niin miten itse haluat!

Vierailija

En usko että haittaa, ei itseä ainakaan haittais. Juokoon ken haluu, mä ainakin juon, en ite pystyis olee se ketä on selvinpäin ku mua rupee ärsyttää :-D Mut siis nii

Vierailija
anita

Jos sinulla on itselläsi hauskaa selvinpäin niin eihän sinun ole pakko juoda ja seuraavana päivänä olo on varmasti paljon parempi! :-D Älä ajattele mitä muut ajatteleet ku juot limsaa ja muut alkoholipitoisia juomia. Juhli niin miten itse haluat!

eipä ole paljoa lisättävää, muista että selvinpäin on aina hauskempaa!

Vierailija

Juhli vain miten itsestäsi tuntuu hyvälle. Itse olen samalla linjalla, että juon todella harvoin ja juhlin selvinpäin. Lähes joka viikonloppu olen kuskina poikaystävälleni, kun hän juo. Jos hän menee baariin, saatan joskus itsekin mennä mukaan, jos kavereitanikin on samaan aikaan menossa. Ihan yhtälailla heidän kanssaan juhlin ja tanssin selvinpäin, kun he juovat. Minusta on paljon kivempi olla kuskina kuin juopotella.

Nyt kun sain tilaisuuden, niin vuodatan tähän samalla vähäsen.. Alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän, kun poikaystävälleni juomisesta on tullut joka vklopulle tapa. Joka perjantai- ja lauantai-ilta on pakko saada juoda, ja vähintään ainakin lauantaina pitää päästä baariin. Siellä sitten venähtää yölle saakka, ja joudun odottelemaan väsyneenä. Tympäsee aina iltaisin lähteä vielä kaupunkiin kun olisi joskus kiva vain viettää rauhaisaa koti-iltaa saunan jälkeen.
Mies ei ollenkaan ymmärrä tunteitani. Olen monesti hänelle kiukustunut tästä, mutta ei mene kaaliin. Ja hän päivnastoin on minulle suuttunut monesti siitä, että "aina kitisen, että väsyttää", ja "olen aina aikasin lähdössä". Naurettavaa tuommonen. Joskus hän jopa tivaa, miksi minä en juo. Väittää, että "kuitenkin menen sekoilemaan muiden ukkojen kanssa". Muka sen takia en juo. Tosiasia on, että minulla on niin paha oksennuskammo, että pelkään juovani niin paljon, että tulee paha olo.. Tälle en voi mitään. En ole kehdannut tuota sanoa miehelleni. Hän pilkkaa minua muutenkin kammostani.

Toki joskus juon, esim. juhannuksena. Mutta silloinkin tosi vähän. Kaverini hyväksyvät juomattomuuteni. Heille olen sanonut, ettei juominen vain ole juttuni, ja että kivempi ajaa autolla. Hankala puolitutuille selitellä. Baarissa aina joku tulee kysymään "hei etkai vaan oo taas kuskina?". Sitte hirveet haloot kun kuulevat että olen. Rasittavaa, mutta pakko kestää. Tosissaan paljo kivempi, kun on seuraavana aamuna hyvä olo, vaikka on edellisenä iltana pitänyt hauskaa - selvin päin. :)

Anteeksi pitkä tarina! Oli pakko saada purkautua :D

Vierailija

Itsekkään en juo, joskus saunan jälkeen ihan semmosen pienen tölkin saatan ottaa siideriä, mut en koskaan ole humalassa. Ja tykkään aamulla muutenkin herätä ilman huonoa oloa ja on kivempi muistaa kaikki mitä kivaa on illalla tehnyt, eikä niin että on ihan luukut kiinni :| Mun mielestä on kivaa jos on ihmisiä, jotka osaa pitää hauskaa ilman alkoholia, ja juhlia voi aina selvinpäin, mielestäni limu maistuu paljon paremmalle sitä paitsi kuin alkoholipitoiset juomat :D

Vierailija

heips! täällä on kans yks joka juhlii selvinpäin,epilepsian vuoksi,tosin 2 tuoppia kärsii juoda mutta ei yhtään enempää eli aina ite selvänä katon kännisten kavereiden perään.

Vierailija

Yleensä juhlin selvinpäin.
Tuntuu vaan että humalassa olen entistä hiljasempi. Ja jo yhden jälkeen väsähdän ja haluan vaan istua paikoillaan rauhassa. Ja kaverit tuppaa olemaan semmosia että humalassa mennään paikasta toiseen pää kolmantena jalkana. Parempi siis olla selvänä että pysyy perässä :D

Eipä ole kukaan vielä tosissaan valittanut jos en juo. Monen mielestä tosin olis hauskaa nähdä mut humalassa, mitä mä en alkuunkaan ymmärrä. Joskus itsellä ihmetyttää kun muut ei voi baariin lähteä selvinpäin. Ei se niin kamalaa ole :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat