Haava yhdynnästä?

Vierailija

Koen joskus yhdynnässä kirvelyä emättimessä, minulla ei ole hiivatulehdusta tai sukupuolitauteja (ei kumppanillakaan).

Mistä voisi johtua tai mikä avuksi? :o

Minulla on myös erittäin arkaluontoinen asia... Yhdynnän jälkeen, saan aina pienen haavauman emätimestä noin 2cm välilihaan. Voisi sanoa että repeän yhdynnässä.
On kokeiltu asentoja joissa kundi pääsee helposti sisälle eikä tule liikaa kitkaa, ei auta.
Olen rasvannut ja käynyt gynellä. Mikään ei tunnu helpoittavan.
Onko kellään samanlaista vaivaa tai jotain vastaavaa?

Sitten vielä se että tämän "yhdyntähaavan" takia seksihalut ovat vähentyneet, haluaisin seksiä enemmän mutta minä eikä kumppanikaan jaksa enää tehdä koska kieltäydyn, milloin mikäkin syy. En koe olevani halukas enää.
Olisko jotain kikkoja? Haluan seksiä, mutta kiihtottuminnen vaikee jos vähänkin haluton olo.

help girls! :)

Kommentit (9)

Vierailija

Itsellani oli vahan samanlainen ongelma. Tietaakseni se johtui siita, etta harrastimme seksia liian kauan/olin melko kuiva, joten penis tavallaan hinkkasi haavan emattimeen. Voisit testata joitain liukasteita tai mahdollisesti vaihtaa kondoomimerkkia (jos kaytatte kondoomeja). Auttaisi myos, jos ette pysy samassa asennossa liian kauan.

Ooo, jos kiihottuminen on hankalaa, testatkaa jotain uutta. Esimerkiksi voisit printata seksinovellin ja kaskea poikaystavaasi lukea sen sinulle tai ostatte sitten ihan vaan jonkinlaisen seksipelin/lelun. Cosmon Truth or dare on kylla aika piristava peli. Suosittelen. =p

Vierailija

itsellä joskus ollut samanlaisia ongelmia, jos mies ollut "liian iso", tai itsellä yhdynnän alkaessa ollut paikat liian kuivana..siitä tulee sitten yleensä tämä repeämä..ja joillain naisilla on luonnostaan pienemmät paikat kuin toisella..

ihan ensiksi suosittelen kunnon "alkulämmittelyä", eli esileikki mahdollisimman pitkäksi, että sinulla ei ole vaaraa että paikat liian kuivana/ "kireänä".
toiseksi suosittelen liukuvoiteen käyttöä. vesipohjaiset liukuvoiteet kannattaa unohtaa, sillä ne tahmaantuvat, ja kuivuvat pois tietyn ajan kuluttua. eli täysin öljypohjaisia (yksi mainio keino on käyttää perus vauvaöljyä)
näillä pitäisi ainakin hivenen minimoida vahinkoja..itsellä ainakin auttoi! :)
voimia! :)

Vierailija

Hei kiitti vastauksista.
Tyttökaverieden kanssa ollaan joskus juteltu tämmösistä ja kukaan ei ollu kokenu vastaavaa.
Huh en olekkaan yksin täällä :)
Ja mä laitan korvan taakse ton pelin ;p

kiitos, ja tosi hyvää juhannusta!!

Vierailija

Hei mulla on ihan sama ongelma, ja se on kyllä todella ärsyttävä. Kävin gynellä viime viikolla, ja se sano sen johtuvan siitä, että ehkäisyrengas kuivattais mut. En kyllä ite ollut huomannut kuivimista, ja kostun kyllä mielestäni hyvin seksiä harrastettaessa, mutta ehkä se sitten on oikeassa. Gyne suositteli bebanthenia ja liukkaria, toivon kovasti että toimii. Vielä ei olla uskallettu olla ihan yhdynnässä, toivon ettei ensi kerralla enää sattuisi.

Vierailija

Mulla oli myös vielä noin vuosi sitten tuollainen pieni kirvelevä haavauma kaks senttiä emättimen suulta välilihaan päin. Menin kuukausien jälkeen gynekologille ja kerroin siitä, ja se tiesi heti, mistä on kyse: kondyloomasta. Se varmisti diagnoosin heti kokeella ja sehän se oli. Mulle ei olis tullu sellainen mieleenkään, koska oltiin siinä vaiheessa harrastettu poikakaverin kanssa seksiä jo kolme vuotta, eikä pettäminen olisi tullut kysymykseenkään. Lisäksi mulla ei ollu mitään muita oireita, mitä nyt valkovuoto oli välillä vähän erikoista. Gyne selitti, että kondylooman sairastaa elämänsä aikana yli 80% naisista, ja että se voi "kyteä" elimistössä jopa pari kolme vuotta, ennen kuin puhkeaa eli alkaa oireilemaan.

Kondyloomia on useita eri tyyppejä, eikä läheskään kaikki niistä aiheuta sellaisia kukkakaalinnäköisiä kasvaimia, joita aina kuvissa näkee. Esimerkiksi multa löytynyt kondylooma ei ilman etikkaa näkynyt millään lailla ulospäin: ei ulkosynnyttimissä eikä sisällä emättimessä.

Kannattaa ehkä miettiä tätäkin vaihtoehtoa, vaikka ethän sä sille taudille mitään voi, parannut siitä kun sun keho tunnistaa viruksen ja tappaa sen itse. Ite sairastin jonku puol vuotta tai vuoden, sitten paranin.

Vierailija

Jonna88, kiitos myös tästä vastauksesta, mutta kuten ilmoitin heti alussa että sukupuolitauti ei ole mahdollinen. Olen ollu seurannassa kondylooma epäilystä kohta kaksvuotta, mutta ei ole löytänyt mitään, olen täysin puhdas.
Ja huom kaikki, sun gyne on sanonut väärin, 80%naisista EPÄILLÄÄN KONDYLOOMAA ne johtuu koilosyyteistä ja en jaksa siiä selittää enempää, mutta oon perehtynyt aiheeseen kun mut laitettiin jatko-tutkimuksiin.

Mutta tosiaan mulla ei kondyloomaa ole :) eikä mitään muutakaan !

Nougatte joo hei mäkin olen vaihtanut ehkäsyrenkaaseen varmaan puol vuotta sitten, mutta mulla oli kyllä sit ennen tuota samaa "repeilyä" se on tosi inhottavaa :( ja tiedätkös tuli sellanen yhdyntäpelko sit siitä kun se oikeesti sattuu. Mut nyt ei ole vaivannu kun esileikkiä ollaan pidennetty että en varmasti ole kuiva ja jätkä ensinn sormeillu niin että oon rentoutunut enemmän ennen yhdyntäää, paikat kun on vähän tiukat :DD
Ja mulla toimi toi bepanthen ja liukkari hyvin :) ja sit kans CERIDAL öljy, apteekista saa eikä ole kauheen kallista, tiedän et on aika sotkusta kun öljyn kans lotraa mut se on oikeesti tehokasta jos haivaitset "kuivumista" tai et haava ei tahdo parantua :)

Mut lisää vaan ihmisii kenellä paikat "kiristää" :DD

Selina89

Sama täällä ! Ollaan kyllä kokeiltu kaikenmaaiman liukkarit yms mut ei auta.... mulla alkaa aina kirvelemään ja kuumottamaan. Mulla on ollut muutamia kertoja hiivatulehdus mut oon hoitanut sen aina pois, mutta silti sattuu aina.. En tajua mikä on syy ja oon toivoton.... Tautimahdollisuutta ei ole. En kestä.. Seksiä tosiaan meilläkin tulee harvemmin harrastettua tämän takia. Olen ihan itse kertonut kumppanille tämän syyn ja olemme keskustelleet, mutta silti.. Oon tullut siihen tulokseen et mussa on vaan joku virhe.

bodybang

no herranjestas, eihän yhdyntä ole ainoa seksin muoto. hypppäätte 69 niin ei paikkas veny tai sormin hoidatte toisenne. ja sitten joskus kokeilette taas yhdyntää. ei tuon takia ilman seksiä kannata olla.

Vierailija

Hyvä kuulla että muillakin on ollut samanlaisia kokemuksia. Mullakin noita haavaumia ilmestyy aika ajoin limakalvoille,jos en ole kostunut kunnolla ennen yhdyntää. Sen huomaa jo heti yhdynnän jälkeen pissalla käydessään että kirvelee. Tosin varmasti uskon että rengas kuivattaa limakalvoja/vaikeuttaa kostumista. Kokéilin pitää kuukauden tauon renkaasta niin kyllä oli positiivinen ero limakalvoissa kuin myös mielialassakin. Tosin eihän seksi mitään parasta ole kondomin kanssa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat