parisuhdeterapia

Vierailija

Ajattelin kysyä onko kenelläkään kokemusta parisuhdeterapiasta? Mitä se pitää sisällään ja onko siitä todella apua?

Olen nyt melkoisessa pattitilanteessa. Olemme olleet poikaystäväni kanssa n. 2 vuotta yhdessä. Asumme avoliitossa.
Meillä on ollut alusta lähtien pieniä riitoja - mutta nehän kuuluvat parisuhteeseen, eikö niin? Riidat alkavat aina ihan pienestä ja paisuvat sitten isommiksi. Monesti riidan jyvä on poikaystäväni mustasukkaisuus joka menee todella yli rajojen - en saisi tehdä mitään ilman häntä enkä tavata/oleilla vastakkaista sukupuolta olevien ystävieni kanssa. Joskus olemme pitkänkin aikaa riitelemättä, toisinaan riitelemme enemmän, mutta todellakin normaalia enemmän!

Tällä kertaa riitamme tuli samoin, eka jokin pieni sanaharkka joka sitten paisui. Nämä alkavat mennä jo niin pitkälle, että minä teen pieniä "tihutöitä" (jotka varmasti ärsyttävät poikaystävääni ja tekevät hänen olostaan erittäin epämukavan esim sammuttelemalla sähköjä, piilottamalla hänen tavaroitaan) ja hän sitten lopulta raivostuu eli jes, olen onnistunut siinä mihin pyrin eli saamaan kunnon sopan aikaan! Nykyään tappelut menevät kuitenkin jo käsirysyyn ja jatkuvat aivan liian kauan. Myös kaikki rahajutut ja toisen omaisuus alkavat tulla puheeksi ja ne sekotetaan soppaan mukaan.

Riitelimme taas eilen loistavan perjantain jälkeen ja nyt olen toista yötä yksin kotona sillä poikaystäväni lähti kaverilleen yöksi. Hän kuitenkin lähettelee kokoajan viestejä joissa haukkuu minua ja kertoo kuinka surkea olen ja epäonnistunut elämässäni + erilaisilla haukkumanimillä ja kertoo kuinka minun pitäisi mennä hoitoon, sillä olen kuulemma hullu.

Pakkaa sekoittaa vielä se, että yhteistä omaisuutta on kertynyt esimerkiksi auto ja siitä tulee riitaa - ne ovat yhteisiä mutta lähes aina poikaystäväni käytössä mikä on epäoikeudenmukaista.

Aihe ero on ollut meillä todella monesti puheenaiheena, mutta poikaystäväni ei ole sitä halunnut, enkä kai minäkään tosissani sillä sitä ei ole tullut. En kuitenkaan tiedä kestänkö tätä loputtomiin, joten haluaisinkin tietää onko parisuhdeterapiasta hyötyä vai olisiko viimein aika erota toisistamme? Ääni sisälläni sanoo, että ero olisi oikea ratkaisu, ettei tätä tarvi kestää loputtomiin, mutta rakastan poikaystävääni kuitenkin ja olemme suunnitelleet tulevaisuutta ja jos emme riitele meillä on todella hyvää aikaa toistemme kanssa josta nautimme!

Kommentit (1)

Vierailija

Soitin huhtikuussa Kirkon perheasiain neuvottelukeskukseen ja sain paikan ajanvarausjonosta. Lupasivat että on kuukauden jonot, ja eipä ole soittoa kuulunut.. Olen asunut syyskuusta lähtien avoliitossa, ja suhteessamme on normaalien ongelmien lisäksi taakkana se pahin mitä toiselle voi tehdä. On jo pari kertaa "erottu" eli oltu kämppiksinä hetki.. Suosittelen, että googlettelet vähän, mitä eri mahdollisuuksia kotikunnassasi on avun saamiseen. Mielenterveystoimisto, kirkon palvelut, yksityiset (kalliit) terapeutit..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat