Ongelmia äidin kanssa

Vierailija

Äitini on aivan hirveä, hän kritisoi kaikkea mitä teen. Olen aina menestynyt hyvin koulussa, ollut kiltti lapsi jne. Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa vuoden, molemmat meistä asuu jo omassa kodissa ja olemme täysi-ikäisiä, silti äidilläni on jotain poikaystävääni vastaan. Jos hän saa esimerkiksi kuulla että olen ollut sielä yötä hän suuttuu siitä. Hänen mielestään minun pitäisi raportoida hänelle kaikki menemiseni vaikka olen asunut omillani jo muutaman vuoden! Olen yrittäny puhua äidilleni tästä mutta viimeksi hän vain hääti minut pois vanhempieni kodista.

Mitä tehdä? Äitini on minulle tärkeä ihminen, sillä minulla on vain vähän ystäviä eikä sisaruksia lainkaan, joten en haluaisi tilanteen jatkuvan.

Kommentit (3)

Vierailija

Huh, onpas kurja tilanne. Joka tapauksessa on selvää, että sun ei tosiaan tartte raportoida äidillesi miten olet poikakaverisi kanssa ja koska. Oletko kysynyt äidiltäsi, että miksi hän ei pidä poikakaveristasi? Ovatko he nähneet edes? Jos puhumisesta ei tule äitisi kanssa mitään, niin voisitko kirjoittaa hänelle kirjeen, jossa kertoisit mitä tunnet ja kuinka tilanne sinua ahdistaa?

Jos hän ei järkipuhetta ymmärrä, niin ei auta muuta kuin odottaa, että äitisi hyväksyy tilanteen.

Vierailija

Äitisi taitaa olla ylihuolehtivainen, eikä tahdo katkaista napanuoraa suhun, vaikka asutkin yksin. Hän on huolissaan, ettei poika ole sulle tarpeeks hyvä. Ainahan äidit enemmän tai vähemmän haluavat vaikuttaa tyttärensä elämään. Muista kuitenkin, että joskus äiti saattaa olla oikeassakin. Lähes koko sen ajan kun seurustelin erään pojan kanssa 1,5v hän ei pitänyt siitä. Poika ei ollut tarpeeks hyvännäköinen eikä hyvä mulle. Jälkeenpäin olen täysin samaa mieltä äitini kanssa. Kun olen kertonut nykyisestäni ja jopa tuonut hänet näytille, äiti pitää kovasti. Välillä täälläkin olen saanut siutää äidin hyvätahtoista terrorisointiani elämäntavoistani ja muistakin henkilökohtaisuuksista. Ne puheenaiheet täytyy vain oppia joko kiertämään tai sitten asettaa äidille tiukat rajat mihin hän saa puuttua ja mihin ei. Itse en ole vielä keksinyt miten näistä tilanteista pääsis eroon... viime aikoina ei oel tosin tarvinnutkaan.

Vierailija

huhhuh, kuulostaa aika samanlaiselle tilanteelle kuin eräs tuttavani on. hänenkin äitinsä ollut pienestä asti todella ylihuolehtivainen, hyvä ettei vielä kotiintuloajat olleet käytössä kun tyttö asui kotonaan jonkin aikaa, vaikka olikin jo täysi ikäinen..
sinun täytyy sanoa äidillesi, että rakastat häntä, mutta olet jo aikuinen ja osaat tehdä itse omat päätöksesi ja elää omaa elämääsi...valitettavasti kun tuollaisessa ei oikein muu toimi kuin käyttää "rajua rakkautta", että äippä ymmärtäisi että hänen pikkutyttönsä on jo iso..voimia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat