Ongelmia ehkäisyrenkaan kanssa

Vierailija

Olen käyttäynt Nuvaring-ehkäisyrengasta reilut puoli vuotta. Sitä ennen minulla oli käytössä Mercilon -e-pillerit sekä minipillerit. Ehkäisyrenkaan käyttö on sujunut ongelmitta tähän asti, olen aina ottanut renkaan pois viikonpäivistä maanantaina, ja asettanut uuden seuraavana maanantaina. Nyt kuitenkin poikkeuksellisesti asetin uuden renkaan takaisin jo sunnuntaina, eli vuorokauden aikaisemmin kuin ennen.
11 päivää renkaan asettamisesta, alkoivat kuukautiset :o Renkaan pitäisi ottaa pois taas 10 vuorokauden päästä.
Voikohan vuoto johtua renkaan asettamispäivästä, vai mistäköhän? Ja tiedättkö, laskeeko ehkäisytehokin nyt? :>
Mercilon-pillerit mun täytyi lopettaa sen takia, että vuotoa esiintyi läpi kierron, ei ainoastaan taukoviikolla..Toivottavasti tämä nyt ei ole samaa.
Auttakaa, kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija

En kyllä usko että vuoto aiheutuu siitä, että laitoit renkaan aikaisemmin takaisin kuin yleensä. Silloin jos olisit käyttänyt kaksi rengasta putkeen, niin sitten se olisikin ihan mahdollista, mutta nyt en kyllä oikein osaa neuvoa, että mistä on kyse. Saattaa jopa olla sama ongelma kuin pillereiden kanssa.. toivottavasti ei! Mutta ehkäisytehon ei ainakaan olisi pitänyt vähentyä:)

Onko kellään muulla rengas aiheuttanut kuivumista? Kun mulle se on muuten ihan täydellinen, mutta gynen mukaan se kuivattaa mua. Se käski mun käyttää bebanthenia, mutta jos se ei auta, sen mukaan mun pitäis lopettaa hormonaalinen ehkäisy kokonaan. Eihän se voi olla mahdollista, eikö vain pillereihin vaihtaminen voi auttaa?

Vierailija

Pidin muuten taukoviikon ihan normaalisti ylimääräsestä vuodosta huolimatta, ja nyt kierto on taas tasantunut. Ei pitäis mennä sanomaan, tiesti heti alkaa taas tiputtelu.. Mutta toivotaan nyt ettei toistu tää enää.

Mulla ei oo kyllä kuivumisesta tietoakaan, pikemminkin päinvastoin! Ajattelis että pillereitten kanssa tuota ongelmaa ei olis, ehkäsyrenkaan käyttö ja sen teho on kuitenki ns. paikallista niin se helpommin varmaan aiheuttaa kuivumisen mitä pillerit. Justiin tuon "paikallisuuden" takia saan ensinnäkin käyttää ehkäsyrengasta, mulla nimittäin on migreeni jonka takia e-pillerit eivät oo muunka terveyden kannalta hyvä vaihtoehto. Nyt ku oon siirtyny renkaaseen gynekologin ja lääkärin neuvojen jälkeen, niin ei oo migreenikohtauksiakaan enää ollu ja pystyn käyttää hormonaalista ehkäsyä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat