Vauvakuumeilevat parikymppiset!

Vierailija

Onko kohtalotovereita? Onko kellään muulla samaa "ongelmaa"? :) Vauvakuume on kova, mutta ajatuksissa vasta myöhemmin (jos mahdollista).......

Enpä keksinyt järkevää aloitusviestiä, anyone? :)

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Täältä löytyy yksi kohtalotoveri. :) Itse olen 19 ja vauvakuume iskee tosi usein. Vielä ei kuitenkaan viitsitä lasta hankkia. Sitten vasta kun opiskelut on ohi. Ei vaan jaksais odottaa. :) Mut odotus palkitaan! :)

Vierailija

Miehen kanssa molemmat pyöritään parinkympin kieppeillä, ja vauvakuume tosiaan tulee ja menee, nyt tuntuu että ei vaan mene :D Järjellä kuitenkin ajatellaan, ja lapsia sitten kun opsikelut olisi ohi ja työelämässä oltaisi.. Tosin suunnitteluhan ei aina auta, voi kestää kauemmin tulla raskaaksi, voi olla ettei tule raskaaksi, tai voi käydä "vahinko" jo aiemmin... Mä olen tosin päättäny jo alaikäisenä että jos joskus vahingossa raskaaksi tulen ja olen yli 18, niin pidän sen.'

Tämäkin ajkaa taas mielipiteitä niin miljoonaan suuntaan :)

Vierailija

sama homma. parikymppinen oon itekkin ja seurustelen. onneks pyrin lastentarhaopettajaks ja oon tehny päiväkodeissa töitä aina kun on vaan voinu. Jotenki helpottanu vauvakuume ku on heitetty kahen ryhmän väliä. Todettu ettei yritetä lasta ennen ku molemmat töissä, mut vahinko jos tulee niin se tulee ja lapsi pidetään. Ja asiaa ei helpota et kaks entistä kaveria saanu lapsia ja tuntuu et suurinosa vastaan tulijoista on raskaana tai on pienen lapsen vanhempi.

Vierailija

Täällä kanssa yks 21 vuotias. Ainoana erona se, etten pode vauvakuumetta vaan lähinnä lapsikuumetta :D Eli siis haluaisin ohittaa sen vauvaiän kokonaan, mutta läpihän se on käytävä. Meillä onneks on jo sovittu että aletaan mun töissä olevan koeajan jälkeen yrittää raskautta, eli elokuun alussa olis tarkotus jättää kaikki ehkäsyt pois :)

Vierailija

Vauvelit on niin ihania! Sisko sai just tytötn ja se vielä pahensi mun vauvkuumetta. :) Mut jos vahinko kävis niin kyllä mä sen pitäisin. Haluan kuitenkin suht. nuorena saada ekan lapsen. :) Ja jos oon kaupassa niin vauvanvaate osasto houkuttaa eniten. On niin ihanaa hypistellä vauvanvaatteita. :) hih.

Vierailija

Täälläkin yksi kohtalotoveri.. Mulla ollu vauvakuume enemmän ja vähemmän päällä jo pari vuotta (oon nyt 19w) :) Miehen kanssa ollaan asiasta puhuttu mutta hän ei ole vielä lapsille lämmennyt.. itselläni tällä hetkellä varsin kova kuume :D eikä asiaa mun kohdallani paranna se, että teen lastenhoitokeikkoja naapuruston perheisiin, tuntuu vaan että itsekin haluaisi jo samanlaisen taaperon kotiin :)
Mäkin aina kaupoissa kattelen vauvanvaatteita kun ne on niin suloisia :)

Vierailija

Sori, mulla olis jo kova kuume mennä steriloitavaks mutta avokki ei siihen suostu... :/ En halua lapsia kun olen nähny mitä se tekee pariskunnille meidän ympärillä ja lisäks musta tuntuu että elämä loppuu kun lapsi syntyy. Ehkä joskus mielipide muuttuu...

Vierailija

Mä en pode mitään vauvakuumetta tällä hetkellä. Lapset on kait ihan kivoi ja meinaan niitä kyllä jossain elämänvaiheessa hankkia. Mut ennen sitä tahdon pysyvän parisuhteen luotettavan ja ihanan miehen kanssa. Nykyisen kanssa olen seurustellut vasta vuoden. Ja olen muuten eri mieltä, kuin suurin osa teistä: kyl sen muksun voi tehdä opiskeluaikanakin. Varsinkin gradua tehdessä voi ottaa opinnot vähän rennommin. Jos odottaa sitä, että opinnot on ohi (5-8 vuotta), että on saanut vakituisen työn (1-4 vuotta... humanistit ikuisuus) ja että on ostanut oman talon lisääntymiskyky on heikentynyt vuosi vuodelta. Biologiaa vastaan on turha tasitella, jos haluaa oman lapsen, ilman stressiä, hedelmöityshoitoja ja vuosien pakkoseksiä (jossa on paineet saada se munasolu hedelmöitetyksi kerran kuussa). 25-vuotias tulee raskaaksi paljon helpommalla kuin 40-vuotias uraa luonut nainen.

Vierailija

Täältä löytyy myös yks vauvakuumeileva:D Ikää pian 20 vuotta ja muutama vauvanvaate jo odottaa kaapissa käyttäjää:) Olemme puhuneet lapsista paljon kihlattuni kanssa ja molemmat ollaan sitä mieltä että lapset tehdään nuorena. Tarkoitus olisi yrittää ensimmäistä kolmen-neljän vuoden päästä, jos malttaa odottaa(: Täytyy vain toivoa, että se sitten myös onnistuu, ettei ole mitään ongelmia lastensaannin kanssa:(

Vierailija

Meillä onneks on jo sovittu että aletaan mun töissä olevan koeajan jälkeen yrittää raskautta, eli elokuun alussa olis tarkotus jättää kaikki ehkäsyt pois

Onpa taas niin aikuismainen asenne että. Ja sitten vielä jaksetaan julkisesti ihmetellä, että miksi naisilla työllistyminen on vaikeampaa kun miehillä. Hah. Ei muuta kun sääli kyseistä työnantajaa.

Ei liittyny suuremmin aiheeseen, mutta yrittäjänä oli pakko ottaa kantaa. Ja taas tuli hyvä muistutus, etten ikinä kuuna päivänä palkkaa naista itselleni duuniin. Hyvästä syystä.

Vierailija

Joo-o, lastenvaatteet ne vaan aina houkuttelee luokseen, on niin mahdottoman söpöjä! :) Kun nyt pääsisi edes kummiksi, niin voisi sitten lelliä kummilapsen pilalle ;) Tuolla joku mainitsi että lapset kannattaa tehdä mielumin 25 vuotiaanba kuin 40 vuotiaana, tottahan tuo toki on! Itse ainakin haluaisin ensimmäisen lapsen viim. 25 vuotiaana jos siihen itse pystyisi vaikuttamaan!

Ihanaa että kohtalotovereita löytyy, tuntuu että lähipiiristä löytyy vaan niitä raskaanaolevia tai niitä joilla on jo lapsia, ja he kannustavat koko ajan yrittämään lasta, sitten löytyy taas niitä jotka ei vois kuvitella vielä vuosiin! Olenko joku väliinputoaja :D

Vierailija

Itellä on kyllä vauvakuumetta,mutta ei tuo mies kauheesti oo asiasta innostunut, että muksuja vielä hankittaisiin. itellä on viel koulut kesken,ja kuitenkin haluun käydä koulun loppuun. Puhetta on ollut, että sitten kun ollaan menty nainimisiin ( tässä parin vuoden sisään) ja kummallakin on töitä, niin sitten on hyvä aika koittaa lapsen hankintaa. Ehkä mä siis maltan vielä hetken,mutta eipä niitä vauvanvaatteita voi vaan olla kahtomatta kaupassa, ja eikä todellakaan helpota kuumeilua se, että parilla kaverilla on muksuja. :D

Vierailija

ntiKesaheina, kyllä mä koen sen aikuisemmaks asenteeks et huolehtii että on töitä. Satuin nyt vaan just joutumaan vaihtamaan entisestä työstä uuteen. Muuten olis voinu vanhan työn ohella yrittää.
Mun mielestä sun asentees on kyllä vähän kummallinen. Ihmettelet että ihmiset ihmettelevät miksi naisten työllistyminen on vaikeampaa ja sitten edesautat sitä olemalla palkkaamatta naisia. Tämä asenne on mielestäni "aikuismainen". Naisten työllistyminen on vaikeaa juuri kaltaistesi ajattelijoiden vuoksi. Kaikki naiset eivät edes halua lapsia nykyisin ja saatat menettää loistavan työntekijän tuolla ajattelumaailmalla. Lisäksi miesten kotiin jääminen lasten kanssa on yleistynyt, eli palkkaamasi mies saattaakin joskus jäädä pois töistä kotiin lasten kanssa.
Lisäksi työnantajani tietää kyllä suunnitelmista, meillä työporukassa kaikilla nyt vain sattuu olemaan lapsia ja he ymmärtävät.

Vierailija

Minä kanssa, mulla on ollu koko elämäni ajan krooninen vauvakuume! Ollaan tällä hetkellä poikaystävän kanssa 19 ja 21 ja asutaan yhdessä, mutta halutaan kyllä ensin suorittaa opinnot loppuun ja mennä naimisiin ennen kuin hankitaan vauva. Mitään sen tarkempia suunnitelmia ei meillä vielä ole. Kuitenkin haluaisin ensimmäisen lapseni aika nuorena, mikä varmasti onkin mahdollista, sillä valmistun silloin kun olen 23v ja poikaystäväni silloin kun olen 24.

Mun mielestä Adelinalla on ehdottomasti aikuismainen asenne kun hän haluaa varmistaa, että hänellä on työpaikka. ntiKesaheinan asenteesta ei sen sijaan voi sanoa samaa, se vaikuttaa enemmänkin erittäin lapselliselta ja sovinistiselta. Kai sä ymmärrät että sun toimintamalli työnantajana on ehdottomasti laiton? Ja juuri tuolla käytöksellä edistät naisten työttömyyttä. Anteeksi vain, mutta kommenttisi sai minut erittäin vihaiseksi. Naiset nyt vaan sattuu olemaan niitä jotka sen lapsen synnyttävät ja siksi jäävät äitiyslomalle ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Ja jokaisen pariskunnan pitäisi ihan itse saada valita missä vaiheessa lapsensa hankkivat, ilman työpaikkojen kanssa sumplimista. Mikä mielestäsi olisi sitten sopiva hetki työssäkäyvälle naiselle hankkia lapsia?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat