Plastiikkakirurgia

Vierailija

Hei!
Ihan tätä aihetta varten rekisteröidyin käyttäjäksi koska halusin tietää onko täällä mitään keskustelua ollut plastiikkakirurgiasta, en löytänyt ainakaan jutunaiheita.
Olisi kiva kuulla ihmisten mielipiteitä plastiikkakirurgiasta ja erityisesti kokemuksista jos niitä löytyy. Melko vähän olen netistä yleensäkin löytänyt keskustelua aiheesta.

Kommentit (8)

Vierailija

Ei mulla ainakaan ole mitään plastiikkakirurgiaa vastaan. Jokainen on itse vastuussa siitä, mitä keholleen tekee. Olen sitä mieltä, että plastiikkakirurgia on useammin hyvä, kuin huono asia. Jos joku ottaa silikonitissit, päästäkseen edes A:sta B-kuppiin tai vastaavasti C:stä H:hon, se ei ole minulta mitenkään pois.

Vierailija

Minusta tuo riippuu ihan että mistö syistä tekee ja mitä tekee. Asiat jotka oikeasti häiritsevät elämää ovat minusta hyviä syitä turvautua plastikkakirurgiaan. Toisin kuin esim. Dolly Parton, joka on tehnyt itsestään täysin pellen kaiken maailman plastikkakirurgisilla toimenpiteillä.

Itselläni on erikokoiset rinnat. Vasen on A ja oikea B. Kun olen saanut koulutuksen ja vakituisen työpaikan, olen ajatellut kerätä rahaa toimenpiteeseen, jossa rintani saadaan saman kokoisiksi.
Tämä ongelma häiritsee minua todella paljon ja vaikuttaa äärimmäisen negattivisesti itetuntooni.

Vierailija

Mä suhtaudun kaikkeen epäluonnolliseen negatiivisesti... ja plastikkakirurgia on sitä. Usein niihin leikkauksiin menee nuoria naisia, joilla on vääristynyt kehonhuva/huono itsetunto. Itsetuntoa voi kohottaa muillakin tavoin ja oppia hyväksymään kroppansa sellaisena kuin se on. Leikakuksen jälkeen "virhe" on korjattu, mutta henkinen puoli jää usein hoitamatta, eikä itsetunto silti välttämättä parane. On järkyttävä nähdä, miten bmi 21 tyttö menee rasvanimuun, koska kuvittelee olevansa läski... vaikka tällä olsi ollut kaunis, naisellinen kroppa. Jokaisen kroppa on yksilöllinen ja meidän ois aika kumitissileikakuksen sijasta alkaa kunnioittamaan itseämme sellaisina kuin olemme.

Itse olen 100% luomua, bmi 23. Selluliittia löytyy ja vähän rasvaa vatsan seudulla, tissit on 75c (välillä b, jos painan vähemmän). Enkä haluais ikinä muuttaa mitään itsessäni. Harmi, että aito luomu, naisellinen kroppa on katoavaa luonnonvaraa:(.

Sainpa purettua:).

Vierailija

Hei!
Ihan tätä varten itsekin rekisteröidyin, että pääsen sinulle vastaamaan, kun nyt satuin tänne eksymään :)
Kuten ehkä huomasit, on tämän kaltaisilla keskustelupalstoilla täysin mahdotonta saada kyseisestä asiasta minkäänlaista järkevää keskustelua aikaan. Aina löytyy näitä "suurinosa nuorista tytöistä ei viihdy kropassaan, minä ainakin rakastan itseäni kaikkine selluliiteineni" -tyyppejä, jotka jaksavat jeesustella niin kauan kuin ketjua jatketaan. Netistä löytyy suojattuja keskustelupalstoja, joissa pääsee jakamaan kokemuksiaan tai kyselemään asioista ihan aikuisten kesken. Ilman kateellisten moralisointeja :D

Vierailija

Kiitos!Mitäs palstoja olet itse esimerkiksi lueskellelut?Vähän odototinkin tällaisia vastauksia,eikä siinä oikeastaan mitään, mielipidettä ihmisiltä kysyinkin. Aika vähän vissiin nuorilta irtoaa mitään kokemuksia, ihan ymmärrettävää kyllä sekin. Ajattelin kokeilla vain jos tätä kautta saisin enemmän tietoa. Itselläni on kasvoissa jotain, mitä haluan muuttaa. Kukaan ei sitä ymmärrä ja kaikki sanovat että se ei ole todellinen ongelmani koska kuulemma olen normaalin näköinen. Silti, olen 20-vuotias ja tämä ongelma on ollut minulla 10 vuotta.. 2006 vuonna kävin ensimmäisen kerran juttelemassa plastiikkakirurgilla ongelmastani mutta sillon sanottiin että ei vielä ainakaan leikata. Olen aloittanut säästämisen tähän leikkaukseen jonka aion toteuttaa.
Ja en voi vastustaa kiustausta ottaa tähän keskusteluun mukaan Heidi Montagia. Minusta se on mielenkiintoinen tapaus, koska suurinosa ihmisistähän tuomitsee kaikki hänen leikkauksensa. Minun mielestäni Heidi oli kauneimmillaan ensimmäisen pienen nenäleikkauksen jälkeen. Ei hänen toki olisi välttämättä sitä tarvinnut leikkauttaa mutta en sitä olisi kyllä vielä siinä vaiheessa tuominnutkaan. Mutta, ilmeisesti hänellä olikin enemmän ongelmia ja ilmeisesti myös liikaa rahaa toteuttaakseen kaikki mahdolliset korjaukset jota hä vain keksi tehdä. Se millaiseksi Heidi Montag on nykyään mennyt on pelottavaa, mutta niitä ensimmäisiä pieniä korjailuja en siis olisi tuominnut. Tärkeintähän leikkaukseen mennessä on, että muuten on henkisesti terve ja asiat kunnossa.. Silloin mielestäni voi leikkauttaa jotain mikä vuodesta toiseen ahdistaa.

Vierailija

xii, en tiedä nyt ymmärsinkö oikein mutta ei tällä palstalla ainakaan kukaan mielestäni jeesustele...? Ja se onkin cosmossa niin hienoa! Mielipiteitä kysyttiin ja sellaisia annettiin, ei se ainakaan mun mielestä mitään jeesustelua ole jos joku kertoo mielipiteensä.

Kyllä mä voin ihan suoraan myöntää, että jos rahaa olisi kuin roskaa, marssisin suoraa päätä rasvaimuun ja korjauttaisin myös leukani. Leuan korjautus on ollut mielessä jo kauan, ja saatan sen jonain päivänä toteuttaakin. Rintani ovat pienet, mutta se ei minua häiritse enkä aio siis sille mitään tehdäkään.

Mutta kuten jo sanoin, mun mielestä se, jos joku hyötyy plastiikkakirurgiasta (vaikka se menisi ihan naurettavuuksiinkin) ei ole minulta mitenkään pois. En näe siis mitään syytä vastustaa plastiikkakirurgiaa.

Vierailija

Plastiikkakirurgia on mielestäni OK esimerkiksi vaahtera_:n kaltaisessa tapauksessa, kun vartalossa on jotain selvästi epäsymmetristä, joka vaikeuttaa esimerkiksi vaatteiden ostamista huomattavasti TAI jos esimerkiksi liian isot rinnat aiheuttavat arkea häiritseviä selkä- ja hartiakipuja. Myöskään onnettomuuspotilaiden korjausleikkauksia ei varmastikaan tarvitse erikseen mainita.

Mutta olen samoilla linjoilla kuin Gitana, että jos tyttö on painoindeksiltään 21 (minä olen 22,1) ja tämä menee rasvaimuun, taitaa tyttö olla joko erittäin laiska liikkuja tai lapsellisen malttamaton, kun kiva kroppa pitää saada mahdollisimman nopeasti. Harkitsematonta, mutta toisaalta - kukin taaplatkoon tavallaan.

Sosiaalisten paineiden takia plastiikkakirurgiaan ei silti mielestäni kannata turvautua. Meikeillä ja avoimella asenteella saa ihmeitä aikaan, mutta tätä lausetta kuulevat kauneusleikkauksia suunnittelevat tytöt varmasti tylsistymiseen saakka...

Vierailija

Mielestäni jokaisella on oikeus tehdä omalle ruumilleen periaatteessa ihan mitä vain haluaa.

Suomessa kauneusleikkauksiin suhtaudutaan hyvin ennakkoluuloisesti, kultturissamme kun arvostetaan luonnollista kauneutta ja kaiken luonnollisen sörkkiminen on vähintäänkin arveluttavaa.

mielestäni ei kuitenkaan olisi hyvä jos plastiikkakirurgia yleistyisi liikaa tyylillä "annoin tyrttärelleni 16 vuotis lahjaksi uuden nenän", ettei ulkonäköpaineet lisääntyisi entisestään ja niin, että ns. luonnollinen kauneus ei enää riittäisi.

Vaikken ulkonäöstäni ole koskaan suuresti pitänyt et lähtisi itseäni leikkelemään. Se ei kuitenkaan tarkoita että pitäisin sitä jotenkin halpana jos haluaa kauneusleikkaukseen vaikka olisikin ihan siedettävä ja jopa kauniskin. Ehkä jos joskus saan esimerkiksi lapsia niin voisin käydä korjauttamassa rintani jos ne suuresti alkaisivat roikkua :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat