Raiskauksesta kertominen

Vierailija

Reilu viikko sitten poikaystäväni "hyvä ystävä" raiskasi minut. En ole kertonut asiasta kenellekkään, mutta asia vaivaa todella paljon. Olen yrittänyt esittää että kaikki on hyvin,mutta läheisimmät ihmiset ovat kyllä huomanneet että jotain on tapahtunut. Kertominen pelottaa,varsinkin se miten hän tulee reagoimaan asiaan. En halua jatkaa valehtelemista ja salailua joten tarvitsisin kipeästi vinkkejä miten voisin kertoa poikaystävälleni raiskauksesta. Olisin todella kiitollinen jos edes joku viitsisi auttaa!

Kommentit (3)

Vierailija

Kauhea kuulla :( Ei kai siinä muu auta kuin vain kakistaa ulos, tai jos se tuntuu liian kiusalliselta, soittaa tai kertoa tekstaten tai mesessä. Kauanko olet seurustellut poikaystäväsi kanssa? Jos ootte seurustelleet vasta vähän aikaa, niin voin kuvitella että kertominen on vaikeaa, koska pelkäät ettei poikaystäväsi usko totuutta? Muista että jos poikaystäväsi reagoi uutiseen suuttumalla sulle tai vastaavaa, se kertoo todellakin enemmän hänestä kuin sinusta!

Oletko tehnyt rikosilmoituksen? Ilman todisteita se voi tietysti olla turhauttavaa. Tuli mieleen yhden kaverin (ei tosin raiskaukseen vaan toisenlaiseen rikokseen liittyvä) tapaus, jossa syyllinen tunnusti tekonsa tekstiviestissä. Ehkä saisit jotenkin huijattua tämän raiskaajap*skan myöntämään teon / olemaan kieltämättä tekoa tekstiviestissä? En tosin tiedä kuinka luotettavana todisteena sitä pidettäisiin :(
Niin ja testeissä käyminenkin olisi varmaan kannattavaa...

Entä onko sinulla jotain (toista) läheistä henkilöä jolle voisit kuvitella puhuvasi? Jaksamista!

Vierailija

Moikka!

Itse olen joutunut raiskatuksi,joten ymmärrän hyvin tunteesi.
Saatat tuntea syyllisyyttä,häpeää tai mieli voi muutenki olla sekaisin..
Suosittelen silti puhumaan asiasta, vaikka se kuinka vaikealta tuntuisikin, itselläni kesti 1,5 vuotta ennenkuin otin asian puheeksi ystävieni kanssa ja aloin käymään psykiatrilla. Haluan rohkaista sinua,koska elämäni on muuttunut täysin kun päätin ottaa tilanteen haltuun. Se on iso askel,mutta sen arvoinen! Toivottavasti rohkenet tekemään asialle jotain. Jaksamisia!

Vierailija

Kiitos vastauksista!
Rikosilmoitusta ei ole tehty, ja poikaystäväni kanssa ollaan seurusteltu reilut kaksi vuotta. No,eilen sitten rohkaisin mieleni ja kerroin viimein hänelle. Itkuhan siinä molemmille tietenkin tuli ja jotenkin poikaystäväni päätyi syyttämään itseään siitä ettei ollut mun kanssa sillä hetkellä suojelemassa. Hän myös raivosi ja uhkasi tappavansa raiskaajan, ja sain kaikinvoimin estellä häntä lähtemästä mihinkään sellaisessa mielentilassa. Voin sanoa että eilisilta oli kamala, koska huomasin kuinka paljon häneen sattui se että jotain tällaista oli tapahtunut minulle. Olen kuitenkin todella helpottunut koska huomasin kuinka paljon poikaystäväni oikeesti välittä musta. Ja nyt on yksi ihminen joka tietää totuuden ja jolle ei tarvitse esittää että kaikki olis hyvin. Ens viikolla on meno testeihin (kiitos vinkistä, en varmaan olisi itse tajunnut) ja me mennään käymään poliisiasemalla jos se nyt enään mitään hyödyttää. Haluan vaan äkkiä päästä tästä pelosta ja häpeästä. Toipumiseen on varmasti vielä paljon matkaa mutta onneksi minulla on joku tukemassa ja auttamassa. Toivon ettei kukaan koskaan joutuisi käymään läpi tätä samaa helvettiä! Kiiitos vielä todella paljon kun viitsitte vastata!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat