Haluttomuus

Vierailija

Olen pian 18-vuotias nuori nainen ja kärsin seksuaalisesta haluttomuudesta. Kyllä, kärsin, koska tämä on minusta häiritsevä ja ahdistusta aiheuttava ongelma.

Ennen seksihaluni olivat todella korkealla, siis siinä 14-15 vuoden iässä. Seksi pyöri päässä jatkuvasti ja kiihottumiseen riitti pienikin ärsyke. Seksiä harrastin tuolloin (vakituisen poikaystävän kanssa) monta kertaa viikossa.

Myöhemmin ajatukset seksistä vähenivät, en enää ajatellut sitä 24/7. Kiihottuminenkaan ei enää tapahtunut niin helposti kuin ennen, mutta haluja oli edelleen. Kun aloin seurustella nykyisen poikaystäväni kanssa, seksi toimi tosi hyvin. Kiihtouin hänestä ja haluja riitti, seksiä oli todella usein ja tyydytin myös itseäni.

Sitten tulin raskaaksi. Se pilasi kaiken. Seksihaluni katosivat savuna ilmaan. Onko mikään ihmekään, kun jatkuvasti oli paha olo, oksetti, heikotti, itketti? No, se raskaus sitten keskeytyi, ja voitte vaan arvata, kuinka stressaava tilanne se oli. Siitä se sitten lähti. Seksihaluni katosivat. Tai no, eivät ne _kokonaan_ kadonneet. Mutta vähenivät selvästi. Tyydytin itseäni, mutta yhdyntä miehen kanssa ei kiinnostanut eikä paljon muukaan kuin se tyydyttäminen.

Nyt tapahtuneesta on jo n. 2-3 kk, mutta tilanne on pysynyt samana. Yhdyntää meillä on n. kerran parissa viikossa, jos sitäkään. Runkataan kyllä usein yhdessä, siis niin, että maataan sängyssä vierekkäin ja kumpikin tyydyttää itseään. Mutta eihän se mitään KUNNON seksiä ole :( Ja sekin on mulle niin pirun vaikeeta joskus, kun saa oikeen väkisin hinkata, ku en millään kiihotu ja ajatukset karkailee ihan muualle! :( Kostumisongelmaakin mulla on, eli tunnen henkisesti kiihottuvani, mutta emätin on kuiva kuin sahara.

Tää tilanne nyt ahdistaa mua tosi paljon ja haluaisin haluta useammin, mutta ei vaan pysty :o toki tässä on ollut nyt kaikenlaista stressiä ja masennusta, mutta olihan mulla masennus ennenkin, eikä se silti seksitouhuja haitannut. Suhteemme on hyvä ja toimiva, ei ongelmia. Olen puhunut tästä asiasta miehellekin.

Luulen, että tämä on siis vaan mun pään sisällä oleva ongelma... Itsetunto on huono, en pidä kehostani, mutta siitä huolimatta meillä sujui seksi ennen ihan hyvin. Eipä enää. Olen jopa alkanut pelkäämään, että olenko lesbo, kun fantasioin usein naisista ja ne ajatukset kiihottaa mua, tykkään myös katsella naisten alastonkuvia ym. Naisen kanssa seksikin kiinnostaisi, mutta en kuitenkaan halua seurustella toisen naisen kanssa, enkä ole ihastunutkaan muihin kuin omaan mieheeni. Hänen kanssa haluan myös olla tulevaisuudessakin. Missä mättää? Toivottavasti joku ihana voisi sanoa tähän jotain, ja omia kokemuksia voi kertoa!

Kommentit (5)

Vierailija

Olipa lohduttavaa lukea toi sun teksti..Mulla täällä aika samankaltainen ongelma.Eli seksi ei avomiehen kanssa kiinnosta.Ja jos kiinnostaa niin liian harvoin.Noin kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa.Ja mun avomies on on kans tosi ihana ihminen.parisuhteemme on muuten kunnossa.Vika on siis mun korvien välissä kans=)En ymmärrä mikä tässä mättää.On tosi ahdistavaa kun seksistä on tullut vain pakko suoritus.Mulla kans synnytyksen jälkeen tuli se todellinen stoppi.Sitä ennen oli kyl vähän sellasta ja tällasta mut nyt se on vielä vaikeampaa!!Mullakin on taipumusta sressata asioita ja olla masentunut.Ja myönnettävä on että itekkin tykkään kattoa naisten alastonkuvia=)Itsetyydytyksessä unelmoin aika useesti naisesta=)Mut en mä myöskään haluiasi seurustella naisen kanssa.Eli en tunne olevani lesbo=)En tiiä..No oli ainaskin kiva lukea et jollain muullakin on sma ongelma kun mulla=)Toivottavasti päästään tästä yli!Tsemppiä!=)

Vierailija

Onneksi meitä on monta! Tosin en oo koskaan ollut raskaana, eli se ei vaikuta haluttomuuteeni. Seksielämämme loppui ihan yhtäkkiä, olen tosin alkanut epäillä e-pillereiden vaikutusta asiaan! Suhteemme alkuaikoina saatoimme sekstailla monta kertaa päivässä, paikallakaan ei tuntunut olevan aina väliä. Se oli jotain unelmaa!

Suhteemme kesti 5 vuotta, mutta lopetimme sen n. 3 kuukautta sitten, koska se muuttui pelkäksi ystävyydeksi. Seksi ei kiinnostanut enää yhdessä, molemmat haaveili ihan jostain muusta.

Kiihotun myöskin naisista helpommin kuin miehistä, mutta olen kuullut sen olevan ihan normaalia :) En siis ole lesbo minäkään!

Vierailija

Täällä on sama juttu. Olen 19 vuotias nainen ja elän avoliitossa, eikä seksi nappaa ollenkaan.

Sairastuin viime kesänä paniikki- sekä ahdistuneisuushäiriöön, jonka seurauksella olin psykiatrisella osastolla sekä myöhemmin päiväosastolla. Tuo aika oli todella vaikeaa, itsemurhayrityksiä pyöri päässä jne. Seksi katosi tuolta ajalta kokonaan. Päässä oli niin paljon muita asioita ja elämässä oneglmia, että seksi ei kiinnostanut lainkaan.

Aloin tuona aikana käyttämään monia psyykelääkkeitä, joiden uskon aiheuttaneen paljon tuota haluttomuutta. Nykyään seksielämä ei ole ollut niin hiljaista, mutta edelleen melko vähäistä.

En pysty laukeamaan yhdynnässä, mutta nautin siitä paljon. Vaikka seksi ei ole niin tyydyttävää, mitä uskoisin sen olevan jos avomiehelläni olisi hiukan suurempi penis. Kuulostaa kamalalta, mutta pituudeltaan tuo penis on aivan "normaalin" alarajassa. Nautin siis seksistä kuitenkin paljon. Varsinkin sen läheisyydestä jne. Itsetyysytys ei kiinnosta vieläkään. Se vaivaa minua paljon, koska vain silloin pystyn laukeamaan. Aiemmin teimme yhdynnän jälkeen sillä tavalla, että mies piti minua kainalossa ja joskus kuiski korvaani eroottisia juttuja, ja samalla tyydytin itseäni ja lopulta laukesin. Enää sekään ei onnistu. En vain pysty tyydyttämään itseäni mieheni seurassa.

Haluaisin todella paljon haluta ja pystyä laukemaan. Mutta tähän on tyydyttävä.

Vierailija

Heippa!

Mulla tuli pari juttuja mieleen, mistä toi sun haluttomuus vois johtua. Ne saattaa joko osua ihan oikeeseen tai mennä ihan päin palturia, mutta kokeillaan!

Kerroit tullees raskaaksi, mikä sitten keskeytyi (osanottoni siitä, olisit varmasti ollut täydellinen äiti).
Niin raskaaksihan tullaan seksin avulla, ja ehkä voisko olla, että sä et halua harrastaa seksiä, koska haluut välttää raskaaksitulon mahdollisimman helpolla tavalla. Pelkäät, että jos tulet raskaaksi ja jos se keskeytisi, joutuisit kokea saman sururumban uudestaan. Vaikkakaan raskaaksitulo ei olisikaan ehkä mahdollista, haluaisit vain varmistaa ja "suojata" itseäsi.

Oothan sä puhunut sun ukkos kanssa tästä tilanteesta? Se varmasti vois auttaa! Tai ainakin yrittää!
Ehkä sun halut herää heti kun sä huomaat, että sun miehes ois tekemässä mitä vaan saadakseen sut seksin hurmioon. Ja jos sä näkisit kuinka paljon se yrittää, ja vaik epäonnistuis, sä pitäisit sitä silti hyvin sulosena, koska yritti ja ajatteli sun parasta.

Kolmas juttu ois myös. Vituttaako sua suomi? Täällä kaikki muistuttaa sua edellisestä, joten miten ois jos menisitte yhdessä ukkos kanssa kuukaudeks pois. Jonnekki vaikka ruotsiin, ei sen kaukana tarvii välttämättä olla, mutta pois täältä.
Lomalla sä saisit olla IHAN rauhassa, kukaan ei vaatis sua tai tarvis sun erityistä huomiota, kun sä itse!

Tästä "lesboudesta". Voisitko kuvitella repiväsi vaatteet joltain hyvin sinusta kiihottuneelta naiselta, heittäyttää pääs sen jalkaväliin ja nuolla sen alapäätä kuin viimestä päivää?
Ja se että sä fantasioit naisista on ok. Kaikkihan sitä joskus ajattelee, että minkäköhän laista se on ja että pitäisikö siitä.

huhu mikä teksti taas lähti.

Vierailija

Onpa kiva kuulla, että muillakin on samaa ja että en ole ainoa. Helpottava tieto, vaikka ei se tilannetta paljoa auta. Miten teidän muiden miehet suhtautuu tuohon haluttomuuteenne? Oma sanoo, että asia kyllä häiritsee häntä ja hän haluaisi enemmän seksiä, mutta että ei tämä mitenkään vakava ongelma ole. Pelkäänpä kuitenkin pahoin, että väittää noin vain mun mieliksi. Kun tiedän kuitenkin miten tärkeää seksi ihmiselle yleensä on ja varsinkin mun miehelle jolla on tosi vahva seksuaalivietti.

Tuntuu pahalta, että hän joutuu parisuhteessakin jatkuvasti runkkaamaan... Osittain syytän tästä itseäni, vaikka en asialle mitään voi :( Se vaan on niin kiusallista kun maataan vaikka vierekkäin ja mies kiihottuu siitä, ja minä en. Molemmille tulee kiusaantunut olo ja mitä siinä sitten pitäis tehdä... Ääh.

folk : kiitoksia tuosta viestistä ja myös osanotosta. Tuota me ollaan tuon äijän kanssa itsekin pohdittu, että ehkä mä en halua harrastaa seksiä just sen takia, että yritän suojella itseäni raskaudelta. Vaikka meillä on ehkäisy kunnossa niin joka kerta kun harrastetaan seksiä, alan muistelemaan raskautta ja kaikkea siihen liittyvää... Lieneeköhän mulla alitajunnassa joku pelko siitä, että se kaikki toistuu taas, ja se pelko sitten estää mua kiihottumusta..?

Tota matkalle lähtöä en olekaan miettinyt :D ja juu, miehen kanssa ollaan kyllä puhuttu asiasta, onhan se helpottavaa, että voi kertoa sille suoraan, mutta ei se ongelmaa poista :(

Ja tuo naisen alapään nuoleminen ei kyllä kuullosta järin houkuttelevalta, jopa ällöttää, mutta en voi 100% kiistääkään, etten niin voisi tehdä. ainakin fantasioissa kaikki on mahdollista :s se mua tässä kummastuttaa, että vaikka fantasioin naisista seksuaalisesti, en tunne sitten oikeassa elämässä seksuaalista vetoa naisiin. Katselen kyllä heitä vähän sillä silmällä, mutta ei tule sellasta oloa, että "Ton kanssa ois kiva harrastaa seksiä." . Enkä myöskään ihastu tyttöihin, eikös se oo vähän outoa ? Mutta kiihotun ilmeisesti helpommin naisista kuin miehistä, esimerkiksi rintojen näkeminen on nykyään kiehtovampaa kuin peniksen. Pitäisikö huolestua?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat