Onko turha elätellä toiveita?

Seuraa 
Liittynyt5.6.2010

Tapasin tässä yli kk sitten tuolla chatissä yhden miehen. Olemme siitä asti jutelleet aina mesessä kaikkea kivaa- arkipäiväisiä asioita sekä syvällisiäkin. Keskustelut ovat aina olleet pitkiä ja mielenkiintoisia. Olen todella kiinnostunut tutustumaan häneen ja hänkin vaikuttaa varsin kiinnostuneelta.

Ongelmana tämä: Haluaisin nyt pyytää häntä vaikka kahville, mutta tuntuu, että olisi liian varhaista vielä tässä vaiheessa pyytää minnekään. Mies on 21-vuotias ja minä olen 17-vuotias. Tiedän, ikäero on varsin suuri. Hän asuu jo omassa asunnossa ja minä vielä vanhempien kanssa. Hän asuu myös minusta 2 h ajomatkan päässä joten tapaaminen saattaisi tulla todella hankalaksi vanhempieni takia. He eivät minua yksin laskisi minnekään kauas.

Ensimmäistä kertaa olen löytänyt sellaisen joka omaa samanlaisen ajatusmaailman kuin minä. Tosin mistä minä voin tietää täsmääkö se oikeassa elämässä.
Tuntuu hiukan säälittävältä tulla tänne kysymään neuvoa, mutta olen ihan sormi suussa...

Mikä on teidän mielipiteenne? Voiko jutulla olla mtn toivoa?

Kommentit (4)

Vierailija

Tuo ikäero ei kyllä oikeasti ole yhtään mitään, mutta jos se sinusta tuntuu noin suurelta, niin ehkä kannattaa unohtaa koko juttu. Toinen pointti on se, että mies tuskin kovin kauaa jaksaisi kaltaistasi ihmistä, joka yhä asuu kotona, ja jonka menemistä isi ja äiskä säätelevät. Myöskään tuo kahden tunnin välimatka ei ole oikeasti matka eikä mikään.

Mutta, etsi joku oman ikäisesi, samassa elämäntilanteessa oleva, joka jakaa sen samanlaisen ajatusmaailman. Säästät omaa ja kyseisen miehen aikaa.

Vierailija

Onkohan koskaan liian aikaista pyytää kahville?

Ikäeronne ei kyllä munkaan mielestäni oo mikään suuri. Minkä takia se sun mielestäs on, erilaisten elämäntilanteiden vuoksi vai muistakin syistä? Toi välimatka kuulostaa kyllä tylsältä - netissä tapaamistaan ihmisistä ei koskaan oikeasti tiedä, niin olisi kurja jos noin pitkän matkan päässä odottaisi jonkinlainen karvas pettymys... Ei tämä mies sitten voisi tulla sun kotikaupunkiin?

Enpä tiedä onko se välttämättä mikään suuri ongelma, että toinen asuu kotona ja toinen omillaan, on sellaisia pariskuntia ennenkin nähty. Ja tämä mies varmaan jo tietääkin sen että asut kotona. Sen sijaan jos sun vanhemmat edelleen kauheasti päättää sun tekemisistä, se voi aiheuttaa kitkaa kun toinen on kuitenkin itsenäinen ja saa tehdä ja suunnitella mitä haluaa.

Vierailija

Ikäero ei ole suuri, mutta tuossa iässä se saattaa tuntua suurelta. Moni ystävistäni seurustelee 3-5v vanhemman miehen kanssa ja alkuvaiheessa asuneet kotonaan, eikä se tuottanut sen suurempia ongelmia heille.

Oma poikaystäväni on minua muutaman kuukauden vanhempi, mutta asuu edelleen kotona ja minä asun itsekseni. Asiaan ovat vaikuttaneet monet asiat, kuten opiskelupaikka ja tuet yms. mutta ainoa ongelma on oman rauhan saaminen hänen luonaan ja ajankäyttö, muuten hänen kotona asumisensa ei ole tuottanut minkäänlaisia ongelmia.

Jos mies on vanhempi niin kannattaa ehdottaa häntä tulemaan käymään luoksesi, näin myös varmistat turvallisen ympäristön tapaamiselle.

Vierailija

Toi ikäerohan on ihan pieni... miehethän on tunnetusti henkisesti aina pari vuotta fyysisestä iästään nuorempia:D. Ja et todellakaan tiedä vastaako mies sun nettikeskustelujen perusteella luotua kuvitelmaa hänestä, ennenkuin tapaatte livenä. Eikä tässä tarvitse pitää mitään kiireitä. Tutustu mieheen rauhallisesti ja nauti etä-ihastumisesta. Se todellinen 21-vuotias voi olla ihan erilainen kuin on antanut ymmärtää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat