apua kilojen tiputtamiseen?!

Vierailija

Elikkä haluaisin vastauksia joiltakin joilla on ollut tyyliin sama ongelma kuin minulla :)Painan 60kg ja pitkä 160cm haluaisin laihtua n.5-7kg. "lihavuuteni" keskittyy suurimakksi osaksi vatsan alueelle. Elikkä vinkkejä kaipailisin ruokailuun ja liikuntaan jotta saan ihanne painoni toteen! kiitos jo valmiiksi (:

Kommentit (6)

Vierailija

Vinkkinä ruokailuun ja liikuntaan on säännöllisyys, säännöllisyys ja säännöllisyys :) Ruokailussa muista aamupala ja moni on laihtunut pelkästään sillä, ettei syö enää tietyn kellonajan jälkeen (esim. 19 jälkeen). Tietysti kannattaa suosia vähäkalorisia vaihtoehtoja ruuissa.
Itse olen saanut painoa pudotettua näillä lajeilla: uinti, hiihto, kuntosaliharjoittelu, pyöräily ja lenkkeily.
Vatsaa kiinteyttäessä kannattaa tehdä monipuolisesti eri vatsalihasliikkeitä, ei pelkkiä vatsarutistuksia.
Tilanteessasi alkaisin siis harrastamaan lajeja, jotka vaikuttavat koko kehoon ja lisäksi kiinteyttäisin kehon eri osia niihin kohdistuvilla liikkeillä.

Vierailija

Tiedän kuitenki etten oo lihava mtu muutama liika kilo löytyy :) Kiitos vinkeistä. Koitan syödä mahd. säänöllisesti ja jättää ilta syöpöttelyn pois. Urheilu ei oikeen oo mun juttu mut uinnin alotan ku vesi on tarpeeks lämmintä ja lenkkeilyä 3-4 kertaa viikossa.. vatsalihakset mitähän muuta kannattas sitten kokeilla kun perus liikettä, en käy punttisalilla.

Vierailija

Tavallisten vatsalihasliikkeiden lisäksi esim. mene selin makuulle, nosta jalat suorana ylös ja laske vain lähes maahan asti ja toista noin 15-20 kertaa pari kolme sarjaa. Kädet voi pitää joko niskan takana tai ottaa tukea jostakin. Se vaikuttaa enemmän alavatsan lihaksiin ja syviin vatsalihaksiin. Hyvä liike on myös tämä: mene selin makuulle kädet vartalon sivulla ja nosta molempia jalkoja yhtä aikaa noin 10 senttiä ja pidä muutama sekunti. Myös sivuttaisia vatsalihaksia on hyvä treenata kiertoliikkeillä. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat